اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

رابرت کیوساکی: بیت کوین پول واقعی است و می‌تواند مانع کلاهبرداری بانک‌ها شود

این سرمایه‌گذار شناخته شده معتقد است که طلا، نقره و بیت کوین تنها پول‌های واقعی هستند و روند چاپ بی‌رویه‌ی پول توسط بانک‌ها یک کلاهبرداری بزرگ از مردم می‌باشد

نکات برگزیده مطلب
  • آقای رابرت کیوساکی(Robert Kiyosaki) سرمایه‌گذار شناخته شده‌ی حوزه املاک و نویسنده‌ی کتاب «پدر ثروتمند، پدر فقیر» باز هم با انتشار چند پست توییتری موضع‌گیری‌های خودش نسبت به رویکرد بانک فدرال رزرو آمریکا را تایید نموده و اعلام کرده که این بانک در حال کلاهبرداری از همه‌ی مردم است. این سرمایه‌گذار که مخالف سیاست کاهش کمی(QE) می‌باشد، در تازه‌ترین پست توییتری خود اعلام نموده که طلا، نقره و بیت کوین پول واقعی هستند و با خرید و نگهداری آن‌ها از دزدی فدرال رزرو جلوگیری کنید.

فدرال رزرو کلاهبردار است

آقای رابرت کیوساکی(Robert Kiyosaki) سرمایه‌گذاره حوزه‌ی املاک و مستغلات و همچنین نویسنده‌ی کتاب «پدر ثروتمند، پدر فقر» باز هم در تازه‌ترین صحبت‌های خود به موضوع بیت کوین و آینده‌ی این رمزارز پرداخته است.

وی امروز توضیح داد که چطور بیت کوین، طلا و نقره در واقع «پول واقعی» بوده و می‌توانند مانع کلاهبرداری فدرال رزرو آمریکا از همه‌ی مردم شوند.

رابرت کیوساکی بیت کوین دلار

رابرت کیوساکی یکی از مخالفان شناخته شده‌ی فرایند کاهش کمی(QE) بانک فدرال رزرو آمریکا است، فرایندی که از ماه مارس و پس از آغاز بحران کرونا در ایالات متحده در پیش گرفته شده است. به گفته‌ی وی فرایند کاهش کمی باعث اضافه شدن تریلیون‌ها اسکناس دلار بدون پشتوانه به ترازنامه‌ی بانک فدرال رزرو شده است، دلار‌هایی که بخشی از آن تبدیل به چک‌های کمک مالی دولتی به مردم و شرکت‌های بزرگ برای ادامه‌ی فعالیت اقتصادی شده است.

آقای کیوساکی همچنین چندین مرتبه با انتشار پست توییتری مخالفت خودش با قرنطینه‌ی عمومی پس از شیوع بیماری کرونا را ابراز کرده است، بیماری همه‌گیری که ابتدا از کشور چین آغاز شد و پس از مدت کوتاهی تمام جهان را فرا گرفت، البته در حال حاضر علائم کند شدن روند شیوع آن به چشم می‌خورد.

رابرت کیوساکی با جعلی خوانده تمام دلارهای صادر شده توسط بانک فدرال رزرو طی ماه‌ها گذشته، طرفداران خود را در رسانه‌های اجتماعی و کانال یوتیوب تشویق کرد تا با خرید طلا، نقره و بیت کوین از خودشان و ثروتشان محافظت کنند.

رابرت کیوساکی بیت کوین

تنها چند ساعت قبل این سرمایه‌گذار موفق باز هم در رسانه‌ی اجتماعی توییتر ظاهر شد تا به مردم جامعه‌ یادآوری که با تداوم روند چاپ دلار بدون پشتوانه‌ توسط فدرال رزرو، این بانک دوستان خود را نجات داده و «بقیه‌ی مردم را سرکار می‌گذارد».

وی از مردم خواست تا با خرید و ذخیره‌ی طلا، نقره و بیت کوین، دزدها را متوقف کنند.

پیتر شیف: طلا در آستانه‌ی تکرار تاریخ است

آقای پیتر شیف(Peter Schiff) یکی دیگر از طرفداران پروپاقرص طلا(همچنین منتقد شناخته شده‌ی بیت کوین) هم اخیراً به هواداران خود توصیف کرده که طلا ذخیره کنند. وی با انتشار یک پست توییتری توضیح داد که قیمت طلا قرار است همانند سال ۲۰۰۹ دوباره اوج بگیرد.

در سال ۲۰۰۹ و پس از بحران وام‌های جهانی، سهام XAU در یک روند صعودی گرفتار شد و از ۱۰۸۷ دلار در آن روزها به ۱۴۲۰ دلار در سال ۲۰۱۰ و سپس به سطوح  ۱۵۳۱ دلاری در سال ۲۰۱۱ رسید.

حال به نظر می‌رسد که پیتر شیف معتقد است اینبار با یک روند صعودی قوی‌تر و طولانی‌تر روبرو خواهیم شد. به گفته‌ی وی این روند صعودی بیشتر از روند صعودی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ ادامه خواهد داشت.

رابرت کیوساکی بیت کوین

دلیل این صحبت‌های آقای شیف این است که در سال ۲۰۱۱ سرمایه‌گذاران به فدرال رزرو آمریکا اعتماد کردند و فکر می‌کردند که این بانک برای کاهش نره‌ها به سطوح قبلی پس از بحران ۲۰۰۹، ترازنامه‌های خود را کاهش خواهد داده و روند چاپ دلار را کند می‌کند. با این حال، در آن زمان رویکرد فدرال رزرو کاملاً برعکس بود و قیمت طلا روند افزایشی در پیش گرفت.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های رابرت کیوساکی و رویکرد اخیر بانک فدرال رزرو برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا در آمریکا چیست؟ آیا چاپ بی‌رویه‌ی دلار توسط این بانک نوعی کلاهبرداری بوده و مردم باید به سمت طلا، نقره و بیت کوین حرکت کنند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا