اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بانک جی‌پی‌مورگان: بیت کوین نسبت به سایر دارایی‌ها از عملکرد منعطف‌تری برخوردار است

استراتژیست‌های موسسه‌ی مالی جی‌پی‌مورگان در گزارشی عملکرد بیت کوین را در زمان وقوع آشفتگی بازارهای مالی مورد بررسی قرار داده و نتایج را با عملکرد سایر دارایی‌ها در این زمان مقایسه کرده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • استراتژیست‌های موسسه‌ی مالی جی‌پی‌مورگان(JPMorgan) در گزارش اخیرشان بازار بیت کوین را انعطاف‌پذیر‌تر از بازار ارزها(فارکس)، سهام، اوراق خزانه و طلا ارزیابی کرده‌اند. جی‌پی‌مورگان در گزارش جدیدی که از آزمایش پایداری بیت کوین(Stress Test) منتشر کرده، رمزارزها را به صورت یک «کلاس دارایی پایدار( دارای دوام)» توصیف کرده است.

ارزیابی بیت کوین توسط استراتژیست‌های موسسه‌ی مالی جی‌پی‌مورگان

بر اساس گزارش نشریه‌ی بلومبرگ در روز جمعه، استراتژیست‌های موسسه‌ی مالی جی‌پی‌مورگان(JPMorgan) در گزارش جدیدی با عنوان «اولین آزمایش استرس رمزارزها: طلای دیجیتالی، طرح هرمی یا چیزی در این میان؟(Cryptocurrency takes its first stress test: Digital gold, pyrite, or something in between?)» اعلام کردند که بیت کوین مثبت به نظر می‌رسد. این گزارش که به رهبری جاشوا یانگر(Joshua Younger)؛ رئیس بخش سیاست‌گذاری مشتقات نرخ بهره‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا و نیکلاس پانیگیرتزوگلو(Nikolaos Panigirtzoglou)؛ محقق استراتژ‌ی‌های غیرمرسوم یا دارایی متقابل(Cross-Asset) تدوین شده است، رمزارزها را به صورت یک کلاس دارایی پایدار(دارای دوام) ارزیابی کرده است.

این گزارش عملکرد بیت کوین، آلت کوین‌ها و دیگر دارایی‌های مالی را در زمان سقوط بازار‌های مالی در بحبوحه‌ی گسترش ویروس کرونا در ایالات متحده‌ی آمریکا که موجب توقف فعالیت‌های اقتصادی شده است را مورد بررسی قرار می‌دهد. با وجود این‌که قیمت بیت کوین در این زمان به کمتر از 4 هزار دلار سقوط کرده است، سریع‌تر از دیگر دارایی‌ها روند بازیابی را طی کرده است و در پایان ماه آوریل تقریبا به سطح قیمتی پیش از آغاز سقوط رسیده است. بعلاوه، تفاوت زیادی میان ارزیابی‌های ارائه شده از بیت کوین با سطوح قیمتی مبادلات این رمزارز در ماه مارس وجود نداشته است. استراتژیست‌ها معتقدند که در این زمان «حباب قیمت بیت کوین از بین رفته است.» آن‌ها عنوان کرده‌اند:

بیت کوین به ندرت در سطح پایین‌تر از هزینه‌ی استخراج این رمزارز مبادله شده است. این حقیقت در زمان سقوط بازارهای مالی در ماه مارس نیز قابل مشاهده است. JPMorgan’s strategists

بیت کوین آزمایش پایداری را با موفقیت پشت سر گذاشته است

استراتژیست‌ها همچنین دریافتند که تغییرات قیمت بیت کوین به کاربرد گسترده‌تر این ابزار مالی به عنوان وسیله‌ی سرمایه‌گذاری نسبت به ابزار مبادلات و یا حفظ ارزش دارایی‌ها اشاره دارد. آن‌ها اعلام کرده‌اند که بیت کوین با دارایی‌های دارای ریسک همانند سهام همبستگی دارد.

بر اساس این گزارش، در حالی که اغلب رمزارزها در ماه مارس شرایط سقوط را تجربه کرده‌اند، نشانه‌ای از تمایل به فروش گسترده‌ی این دارایی برای کسب نقدینگی وجود ندارد. استراتژیست‌ها نتیجه‌گیری می‌کنند که بیت کوین آزمایش پایداری را به خوبی تحمل کرده است: «شواهد کمی نسبت به کاهش پویایی و یا کاهش کیفی بازار رمزارزها، حتی در زمان وقوع بحران(اوسط ماه مارس) وجود دارد.»

انعطاف‌پذیری بیت کوین در مقایسه با سایر دارایی‌ها

گزارش منتشر شده نقدشوندگی و یا پیشنهاد‌های دفتر سفارشات صرافی‌ها را که به‌طور مستقیم با نوسانات بازار مرتبط است را مورد بررسی قرار داده است. زمانی که حجم سفارش‌های موجود در دفتر سفارشات کاهش می‌یابد یک سفارش مشخص ممکن است موجب تغییرات گسترده‌ای در قیمت مبادلات گردد. بلومبرگ گزارش کرد: «اگرچه قیمت بیت کوین در زمان تجربه‌ی آشفتگی بازارهای مالی و فروش این دارایی در مقابل کسب نقدینگی به شدت کاهش یافته است، اما روند بازیابی در بازار مبادلات بیت کوین با سرعت بیشتری نسبت به دیگر انواع دارایی‌ها طی شده است.» استراتژیست‌ها در این رابطه اظهار داشتند:

ساختار بازار بیت کوین نسبت به سایر ارزها، سهام، اوراق بهادار و طلا مقاوم‌تر به‌نظر می‌رسد. JPMorgan’s strategists

جی‌پی‌مورگان یک مسیر طولانی را برای درک نو‌آوری بیت کوین طی کرده است. بر اساس گزارش کوینیت، جیمی دیمون(Jamie Dimon)؛ مدیر عامل این موسسه‌ی مالی در سال 2017 بیت کوین را به‌صورت «طرح کلاهبرداری» توصیف کرده است اما تنها دو ماه بعد نسبت به این موضوع ابزار تاسف کرده است. هم‌اکنون جی‌پی‌مورگان خدمات بانکی را به صرافی‌های بیت کوین شامل کوین‌بیس(Coinbase) و جمینی(Gemini) ارائه می‌کند.

نظر شما نسبت به ارزیابی استراتژیست‌های موسسه‌ی مالی جی‌پی‌مورگان از بیت کوین چیست؟ آیا اثبات پایداری بیت کوین در زمان‌های وقوع بحران پذیرش این دارایی توسط موسسات مالی سنتی را در طول زمان موجب می‌گردد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا