اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

بانک فدرال رزرو از توسعه‌ی خدمات پرداخت لحظه‌ای و شبانه‌روزی خبر داد

سیستم بانکداری مرکزی آمریکا در نظر دارد تا پس از ارتقاء زیرساخت‌های خود، خدمات پرداخت و «تسویه‌حساب لحظه‌ای و ۲۴ ساعته» را درست همانند رمزارزها به مشتریان خود ارائه دهد

نکات برگزیده مطلب
  • بانک فدرال رزرو آمریکا(Federal Reserve یا FED) اخیرا اعلام نموده که قصد دارد زیرساخت‌های خود را ارتقاء داده و خدمات پرداخت و تسویه‌حساب لحظه‌ای به مشتریان خودش ارائه کند. این بانک بزرگ امیدوار است که این سرویس جدید پرداخت سریع در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به صورت کامل راه‌اندازی شده و کاربران بتوانند از خدمات شبانه‌روزی آن بهره‌مند شوند.

خدمات جدید فدرال رزرو

بانک فدرال رزرو آمریکا(Federal Reserve) اخیرا به شدت در تلاش است تا به دنیای دیجیتالی قدم گذاشته و به یکی از بانک‌های پیشرو در فناوری تبدیل شود. در همین راستا فدر‌ال رزرو اخیرا از برنامه‌های خودش برای توسعه و راه‌اندازی یک سرویس پرداخت و تسویه حساب جدید «که به صورت تمام وقت و آنی» فعالیت می‌کند، خبر داده است. Federal Reserve logo فدرال رزرو

این سیستم جدید بانک فدرال رزرو برای انجام پرداخت‌ها و تسویه‌حساب‌های آنی و همچنین رقابت با بخش خصوصی، نیازمند ارتقاء و تقویت زیر ساخت‌های بانک مذکور است.

نظرسنجی‌های عمومی FED

پس از گذشت دوره‌ی اظهار نظر عمومی در سال ۲۰۱۸ که فدرال رزرو برای جمع‌آوری بازخورد عمومی در رابطه با ایده‌ی خدمات پرداخت جدید راه‌اندازی کرده بود، حال به نظر می‌رسد که این بانک قصد دارد یک بار دیگر از نظر عموم مردم در رابطه با نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات خود آگاهی پیدا کند.

در سال ۲۰۱۸، زمانی که از مردم خواست تا نظرشان در رابطه با ارائه‌ی خدمات بالقوه برای پشتیبانی از پرداخت‌های سریع‌تر را ارائه کنند، متوجه شد که بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی علاقه‌مند به خدمات پرداخت و تسویه حساب ۲۴ ساعته و قابل رقابت با بخش خصوصی هستند.

این اعلامیه‌ی فدرال رزرو پس از آن منتشر شده که آقای جرومی پاول(Jerome Powell) رئیس این بانک با ارسال یک نامه به قانون‌گذاران از ایده‌ی یک شبکه‌ی ارتقاء یافته‌ی بانکی حمایت کرد. در آن نامه عنوان شده که این شبکه‌ی جدید می‌تواند از تراکنش‌های آنی و لحظه‌ای برای افراد و مشاغل پشتیبانی کرده، و برخلاف زیرساخت‌های فعلی و قدیمی، دسترسی شبانه‌روزی به خدمات بانکی پرسرعت را امکان‌پذیر کند.

بانک فدرال رزرو امیدوار است که بتواند این سیستم پرداخت جدید خود را در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند.

شبکه‌ی جدید فدرال رزور در واقع هم زمان با شبکه‌های راه‌اندازی شده توسط بانک‌های خصوصی همچون Citigroup و JPMorgan ارائه خواهد شد، در حالیکه برخی گفته‌اند که این رویداد می‌تواند به عنوان یک شبکه‌ی عمومی به جای اتصال به شبکه‌های خصوصی، باعث به تاخیر افتادن ارائه‌ی خدمات پرداخت و صورت‌حساب لحظه‌ای آن‌ها شود.

اظهارات فرماندار بانک فدرال رزرو

این درحالیست که لائل برینارد(Lael Brainard) فرماندار فدرال رزرو اعلام نموده که این اقدام با هدف گسترش دسترسی کاربران صورت خواهد گرفت.

وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

همه مستحق آن هستند که توانایی یکسانی برای دسترسی به خدمات پرداخت لحظه‌ای و ایمن داشته باشند، و هر بانکی سزاوار آن است که همین فرصت را برای ارائه‌ی خدمات به جامعه در اختیار داشته باشد.  بانک فدرال رزرو اکنون به تمام بانک‌های کوچک و بزرگ سراسر کشور اجازه خواهد داد که به مشتریان خود خدمات پرداخت لحظه‌ای ارائه کنند. Lael Brainard

گرچه به نظر می‌رسد که این خدمات جدید بانک فدرال رزرو برای جلب رضایت مشتریان و یا مقابله با خدمات بانک‌های خصوصی در حال توسعه هستند، اما به راحتی می‌توان گفت که بانک مذکور با هدف تقابل در برابر صنعت رمزارزی و پیشرفت روز افزون این صنعت، حال به فکر ارتقاء سیستم‌های خود افتاده است. بنابراین با این پرسش مواجه می‌شویم، که چه عامل یا عواملی باعث ترس یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ذخیره‌ی ارزی جهان و واکنش آن‌ها نسبت به پیشرفت‌های فناوری بلاک‌چین و صنعت رمزارزی شده که اکنون به فکر ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتریان خودش است؟

نظر شما در رابطه با توسعه‌ی خدمات جدید بانک فدرال رزرو چیست؟ آیا این بانک پس از سال‌ها به فکر مشتریان خود افتاده یا اینکه خطر گشترش صنعت رمزارزی را به چشم خود دیده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Theblockcrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا