اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

دیدگاه مدیران یک صندوق سرمایه‌گذاری نسبت به اتریوم: بیت کوین ابزار سرمایه‌گذاری و اتریوم یک ابزار کاربردی است!

مدیران صندوق سرمایه‌گذاری «اکسپونِنشیال اینوستمنت» معتقدند که سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین و اتریوم با تفاوت‌هایی همراه بوده و نباید بازدهی یکسانی را برای این دو انتظار داشت

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که اخیراٌ میزان سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم افزایش یافته است و طرفداران این نو‌آوری ایجاد بازار صعودی در پی راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ را انتشار می‌کشند، مدیران صندوق سرمایه‌گذاری اکسپونِنشیال اینوستمنت(Exponential Investments) با انتشار مقاله‌ای نسبت به سرمایه‌گذاری بر روی اتر ابراز تردید کرده‌اند.

در طول چند ماه گذشته میزان سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌ی اتریوم افزایش یافته است. برنامه‌ی راه‌اندازی اتریوم 2.0 در آینده‌ی نزدیک و افزایش سطح فعالیت در شبکه‌ی اتریوم که از رمزارزهای پایدار و سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز ناشی می‌شود، توجه فعالان حوزه‌ی رمزارزها را به این پروژه جلب کرد است. با این وجود، مدیران صندوق سرمایه‌گذاری اکسپونِنشیال اینوستمنت(Exponential Investments) در مقاله‌ای دیدگاه متفاوتی را برای سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم ارائه کرده‌اند.

Exponential Investments

میزان خرید اتریوم توسط گری‌اسکیل اتریوم تراست(Grayscale’s Ethereum Trust) افزایش سرمایه‌گذاری بر روی این پروژه را به خوبی نشان می‌دهد. اخیراٌ ارزش هر سهم از گری‌اسکیل اتریوم تراست که 0.094 اتر(ETH) را نمایندگی می‌کند، در بازارهای ثانویه به 239.5 دلار رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران رمزارزها را 1,000 درصد بالاتر از ارزش معاملاتی(به‌طور پرمیوم) خریداری می‌کنند.

با این وجود، مدیران صندوق سرمایه‌گذاری اکسپونِنشیال اینوستمنت که در حوزه‌ی رمزارزها فعالیت دارد، نسبت به سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین ابراز تردید کرده‌اند.

اتریوم سرمایه‌گذاری مناسب برای موسسات ارزیابی نمی‌شود

در حالی که بیت کوین بازدهی کمتری نسبت به آلت‌کوین‌ها داشته است، سرمایه‌گذاران حقوقی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین را انتظار می‌کشند. با این وجود، اتریوم به دلیل نقدشوندگی بالا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاری در کنار بیت کوین محسوب می‌گردد.

بر اساس گزارش کوینیت، موسسه‌ی مدیریت دارایی‌های فیدلیتی(Fidelity Investments) در سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد اتریوم را به فهرست خدمات مبادلاتی و نگهداری خود اضافه کند. قانون‌گذاران کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC) که مدیریت بازارهای مشتقات رمزارزها را بر عهده دارد نیز انتظار دارد که قرارداد‌های آتی قانون‌گذاری شده‌ی اتر با استقبال بالایی مواجه گردد.

با این وجود، صندوق مدیریت دارایی‌های اکسپونِنشیال اینوستمنت معتقد است که اتریوم یک سرمایه‌گذاری مناسب برای موسسات محسوب نمی‌شود:

توئیت لیا والد
اتریوم یک ابزار کاربردی است و بیت کوین طلای دیجیتالی. در این مقاله دلایل احتیاط موسسات در رابطه با سرمایه‌گذاری بر روی اتر اعلام می‌گردد.

سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم و بیت کوین

استیون مک‌کلارگ و لیا والد(Steven McClurg and Leah Wald) اخیرا مقاله‌ای را با عنوان «اتر و بیت کوین یکسان نیستند» را در رابطه با سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم منتشر کردند. آن‌ها در این مقاله اتریوم و سرمایه‌گذاری بر روی این پروژه را به‌طور جامع بررسی کرده‌اند. آن‌ها استدلال کرده‌اند که «اتر یک دارای پرریسک است و نه یک ابزار سرمایه‌گذاری.»

  • فقدان اعمال یک سیاست پولی شناخته شده و یا پایدار در اتریوم مانعی برای استفاده از اتر به عنوان وسیله‌ی حفظ ارزش دارایی‌ها محسوب می‌گردد.
  • کاربرد اتر به عنوان ابزار پرداخت هزینه در شبکه‌ی اتریوم یا گَس(Gas) نشان می‌دهد که این دارایی کاربرد گسترده‌ای ندارد و یا به عبارتی کاربران قادر به استفاده از شبکه‌ی اتریوم با هدف اصلی انتقال دارایی نیستند.
  • سرمایه‌گذاران اتریوم نسبت به سرمایه‌گذاران بیت کوین دیدگاه متفاوتی را در اختیار دارند که این عامل صعود اتریوم را محدود می‌سازد.
  • ساختار پیچیده‌ی بلاکچین اتریوم، امکان کشف مشکلات امنیتی را در این نو‌آوری افزایش می‌دهد: «درحالی که کاربران بیشتری به این نوآوری ملحق می‌گردند، هزینه‌ی گس افزایش می‌یابد، عملکرد شبکه کاهش می‌یابد و احتمال کشف آسیب‌پذیری وجود دارد. این عوامل ارزش اتر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در نتیجه، فعالیت کاربران متوقف می‌گردد و یا به دیگر شبکه‌های بلاکچینی مهاجرت خواهند کرد.»

تاثیر عوامل نامشخص در بروزرسانی اتریوم 2.0

مک‌کلارگ و والد تنها مدیران صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی رمزارزها نیستند که نسبت به وجود پتانسیل سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم ابراز تردید کرده‌اند. کلوین کوه(Kelvin Koh) اعلام کرده است که به ایجاد بازار صعودی در بیت کوین امیدوار‌تر است. وی معتقد است که «عوامل ناپایدار» گسترده‌ای در بروزرسانی اتریوم 2.0 وجود دارد.

با این وجود، طرفداران اتریوم امیدوارند که همزمان با راه‌اندازی این بروزرسانی بازار صعودی قدرتمندی در اتریوم تجربه شود.

نظر شما نسبت به ارزیابی مک‌کلارگ و والد از سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم چیست؟ آیا اتریوم پس از راه‌اندازی اتریوم 2.0 با بازار صعودی گسترده‌ای مواجه خواهد شد یا عوامل اشاره شده از افزایش ارزش اتر جلوگیری می‌کنند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
دکمه بازگشت به بالا