اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

میزان خرید بیت کوین توسط شرکت گری‌اسکیل از سطح عرضه‌ی این رمزارز پیشی گرفته است!

محققان تخمین زده‌اند که شرکت گری‌اسکیل روزانه معادل ۱۵۰ درصد بیت کوین‌های ماین شده را خریداری می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • طبق داده‌های منتشر شده توسط یک محقق مستقل حوزه‌ی رمزارز به نام کوین روک(Kevin Rooke) شرکت مدیریت دارایی حوزه‌ی رمزارز گری‌اسکیل(Grayscale) پس از رویداد هالوینگ ۱۱ام می حدود ۱۸ هزار و ۹۱۰ واحد رمزارز BTC به صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی خود اضافه کرده است، درحالیکه تعداد بیت کوین‌های ماین شده پس از رویداد هالوینگ تا به امروز تنها ۱۲ هزار ۳۳۷ واحد می‌باشد. به نظر می‌رسد که پس از رویداد هالوینگ فعالیت‌های این شرکت افزایش چشم‌گیر داشته و نرخ خرید بیت کوین معادل ۱۵۰ درصد بیت کوین‌های استخراج شده و جدید است.

خرید هرآنچه استخراج می‌شود

گزارشات حاکی از آن است که شرکت مدیریت دارایی حوزه‌ی رمزارز گری‌اسکیل(Grayscale) پس از رویداد هالوینگ ۱۱ام ماه می به بعد در حال خرید حجم بالایی بیت کوین است. به گفته‌ی محققان، نرخ خرید بیت کوین توسط این شرکت معادل ۱۵۰ درصد بیت کوین‌های استخراج شده و جدید است.

طبق داده‌های منتشر شده توسط یک محقق مستقل حوزه‌ی رمزارز به نام کوین روک(Kevin Rooke)، شرکت مدیریت سرمایه‌ی گری‌اسکیل از رویداد هالوینگ به بعد حدود ۱۸ هزار و ۹۱۰ واحد رمزارز BTC به صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی خود اضافه کرده است، درحالیکه تعداد بیت کوین‌های ماین شده پس از رویداد هالوینگ تا به امروز تنها ۱۲۳۳۷ واحد می‌باشد.

چانگ‌پنگ ژائو مدیرعامل صرافی بایننس نیز با انتشار یک نمودار در فضای مجازی توضیح داد که «به نظر می‌رسد که سطح عرضه به اندازه‌ی کافی نیست، حتی برای یک سازمان واحد».

گری‌اسکیل تمام بیت کوین‌های عرضه شده را می‌خرد

هفته‌ی گذشته این محقق مستقل تخمین زد که شرکت گری‌اسکیل در طور سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۰ بیت کوین را با نرخ معادل ۳۳ تا ۳۴ درصد بیت کوین‌های جدید بازار خریداری می‌کند، رقمی که طی ۱۰۰ روز حدود ۶۰ هزار و ۷۶۲ واحد BTC تخمین زده می‌شد.

در طول این چهارچوب زمانی سه ماهه، شرکت گری‌اسکیل شاهد افزایش سطح متوسط سرمایه‌گذاری هفتگی در اوراق قرضه‌ی خود بود، رقمی که به ۲۹/۹ میلیون دلار رسید و توانست یک افزایش ۸۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته را برای این شرکت ثبت کند.

گری‌اسکیل

در پاسخ به پست‌های توییتری کوین روک، بری سیلبرت(Barry Silbert) بنیانگذار شرکت گری‌اسکیل اظهار داشت «صبر کن تا اعداد مربوط به سه‌ماهه‌ی دوم را ببینی!»

آخرین داده‌های منتشر شده توسط کوین روک حاکی از آن است که شرکت گری‌اسکیل در حال حاضر سطح خرید رمزارز خود را به طور متوسط دو برابر کرده است. در پست‌های آقای روک گفته شده که سطح خرید این شرکت از ۶۰۷ هزار واحد بیت کوین در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰، اکنون به چیزی حدود ۱۱۱۲/۳۵ واحد BTC در روز رسیده است.

نظر گری‌اسکیل در رابطه با رمزارزهای بانکی ممتنع است

در گزارشاتی که اخیراً گری‌اسکیل منتشر کرده است، این شرکت مقایسه‌ی بیت کوین با رمزارزهای بانکی(CBDC) را سرزنش کرده است.

در بخشی از گزارش فوق آمده است «رمزارزهای بانکی گاهی اوقات به متشابه یا جایگزین ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین توصیف می‌شوند، درحالیکه آن‌ها نمایانگر نقض مشهود پروتکل‌های غیرمتمرکزسازی هستند، پروتکل‌هایی که ذات رمزارزها را تشکیل می‌دهند».

در ادامه گفته شده:

رمزارزهای بانکی برای ارتقاء زیرساخت‌های پرداخت موجود تلاش می‌کنند، درحالیکه بیت کوین یک تلاش در راستای ارتقاء پول است. اگر رمزارزهای بانکی با افزایش سطح محبوبیت روبرو شوند، در واقع منجر به تقویت ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خواهند شد. Grayscale’s Report

در بخشی از گزارش فوق به صحبت‌های جان واز(John Vaz) اقتصاددان شناخته شده نیز اشاراتی شده است. به گفته‌ی او «رمزارزهای بانکی نوعی اقدام حفاظتی توسط بانک‌های مرکزی است، زیرا آن‌ها هیچ علاقه‌ای به رمزارزها و حضور آن‌ها در اقتصاد ندارند. رمزارزهای بانکی در واقع بیشتر برای رهگیری و پیگیری پول ساخته شده‌اند تا ارائه‌ی مزایای بیشتر به شهروندان».

نظر شما در رابطه با افزایش سطح خرید بیت کوین توسط شرکت مدیریت دارایی گری‌اسکیل پس از رویداد هالوینگ چیست؟ چه عواملی باعث شده که علیرغم نصف شدن پاداش شبکه‌ی بیت کوین، این شرکت به دنبال افزایش چند برابری دارایی‌های تحت مدیریت خود باشد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا