اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تولیدات شرکت لامبورگینی بلاکچینی می‌شوند

این شرکت خودروسازی ایتالیایی در نظر دارد تا تمبرهای منحصر به فرد مبتنی بر فناوری بلاک‌چین تولید کند

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت خودروسازی لامبورگینی که پیش از این نیز نامش در صنعت رمزارزها به وضوح دیده می‌شد، اکنون در نظر دارد تا محصول جدید با پشتوانه‌ی فناوری بلاک‌چین تولید کند. طبق اعلامیه‌ی رسمی این شرکت ایتالیایی، لامبورگینی در نظر دارد تا نوعی تمبر دیجیتال تولید کنند که از فناوری بلاک‌چین برای تضمین تاریخچه و منحصر به فرد بودن آن‌ها استفاده شده است.

لامبورگینی و بلاک‌چین

شرکت خودروسازی لامبورگینی که به عنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای لوکس در جهان شناخته شده است، اخیراً برای برخی از مدل‌های خاص خود به صورت محدود برنامه‌ی استفاده از تمبرهای دیجیتال را راه‌اندازی کرده است. این شرکت خودروسازی با همکاری پلت‌فرم بیت‌استامپس(Bitstamps) و بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین، در نظر دارد تا تاریخچه و منحصر به فرد بودن هر تمبر دیجیتال را تضمین نماید.

lamborghini لامبورگینی

براساس آنچه در وب‌سایت شرکت لامبورگینی آمده است، این شرکت در حال حاضر به افتخار جدید‌ترین محصول خود که هوراکان ایوو اسپایدر(Huracan EVO RWD Spyder) نامیده شده، اولین تمبر دیجیتال راه راه‌اندازی و عرضه کرده است. این شرکت ایتالیایی تولیدکننده‌ی خودروهای سوپرلوکس پس از بازگشایی کاخانه و آغاز مجددد فعالیت‌های تجاری پس از فروکش کردن روند شیوع کرونا، در روزهای ابتدایی ماه می ۲۰۲۰ از محصول جدید خود رو نمایی کرد.

تمبر دیجیتال مذکور که به افتخار خودرو فوق لوکس مدل V10 این شرکت منتشر شده، در حال حاضر برای خرید عموم در دسترس قرار گرفته است. طبق گزارشات رسمی، این تمبر دیجیتال به صورت محدود و تنها در ۲۰ هزار قطعه منتشر خواهد شد.

محصولات دیجیتال بیشتری عرضه خواهد شد

شرکت لامبورگینی همچنین اعلام نموده که قصد دارد در آینده‌ی نزدیک علاوه بر ۲۹ مدل خودروی منحصر به فرد خود، برای سایر محصولات نیز تمبر دیجیتال صادر کند. خریداران قادر خواهند بود تا مانند تمبرهای معمولی کاغذی، به خرید، جمع‌آوری، و یا فروش مجدد این تمبرها بپردازند.

برای خرید تمبرهای شرکت لامبورگینی، طرفداران باید ابتدا نرم‌افزار رسمی شرکت بیت‌استامپ را دانلود و نصب کنند. این نرم‌افزار موبایلی به نوعی وظیفه‌ی کیف‌پول را هم بر عهده دارد، زیرا خریداران باید از این نرم‌افزار برای نگهداری تمبرها و بررسی پیشرفت مجموعه‌ی خود استفاده کنند. علاوه بر این، خریداران می‌توانند با ارسال کارت‌های الکترونیکی تمبرهای خود را هدیه داده و یا تصمیم بگیرند تا آن‌ها را در بازار به فروش برسانند. بازار خرید و فروش تمبرهای دیجیتال لامبورگینی احتمالاً طی هفته‌های جاری راه‌اندازی خواهد شد.

طبق اعلامیه‌ی رسمی این شرکت «هر تمبر یک کالای دیجیتال واحد است» که تاریخچه و منحصر به فرد بودن آن به واسطه‌ی فناوری بلاک‌چین تضمین می‌شود.

لامبورگینی و بیت کوین

گذشه از تمبرهای دیجیتال و بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین توسط این شرکت خودروسازی مطرح، شرکت لامبورگینی تاریخچه‌ی نسبتاً طولانی در فضای رمزارزها دارد.

هنگامی که خودروهای لامبورگینی به یکی از اصطلاحات مشهور در جامعه‌ی رمزارزها تبدیل شد، مالکیت یکی از آن‌ها نشان دهنده‌ی موفقیت سرمایه‌گذاران در بازار بیت کوین به شمار می‌آمد. به عبارتی، برای نشان دادن موفقیت در بازار رمزارزها و ثروت بدست آمده از این راه، شخص سرمایه‌گذار حتماً باید یکی از خودروهای ساخت شرکت لامبورگینی را در اختیار می‌داشت.

محبوبیت این موضوع به حد بالا گرفت که وب‌سایت‌های مختلف در رابطه با نرخ تبدیل لامبورگینی به بیت کوین ایجاد شد. در این وب‌سایت‌ها پلت‌فرم‌های محاسباتی گنجانده شده بود که به کاربران اطلاع می‌داد برای خرید هر مدل لامبورگینی به چند واحد رمزارز بیت کوین نیاز دارند.

این موضوع تاجایی جدی شد که حتی برخی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو نیز در ازای محصولات شرکت لامبورگینی اقدام به پذیرش بیت کوین و سایر رمزارزها کرده بودند.

نظر شما در رابطه با تمبرهای دیجیتال شرکت لامبورگینی و استفاده از فناوری بلاک‌چین برای تضمین آن‌ها چیست؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا