اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

فعالیت یک سوم از ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین به زودی متوقف خواهد شد

تحلیلگران بر این باورند که پس از رویداد هالوینگ و کاهش ناگهانی سطح درآمد ماینرها، نزدیک به ۳۰ درصد آن‌ها از شبکه‌ی بیت کوین خارج و دستگاه‌های خود را خاموش خواهند کرد

نکات برگزیده مطلب
  • روز گذشته رویداد هالوینگ شبکه‌ی بیت کوین با موفقیت انجام شد و پاداش بلاک‌های این شبکه‌ی رمزارزی از ۱۲/۵ واحد BTC به ۶/۲۵ واحد کاهش یافت. همین مسئله باعث شده تا شرکت‌های بزرگ و فارم‌هایی که از تجهیزات نسبتاً قدیمی برای استخراج استفاده می‌کنند با کاهش سطح درآمد روبرو شده و مجبور به ترک شبکه باشند.

خروج ماینرهای بیت کوین

تحلیلگران احتمال می‌دهند که نزدیک به یک سوم شرکت‌های فعال در حوزه‌ی استخراج بیت کوین به زودی فعالیت‌های خود را متوقف کرده و دستگاه‌های استخراج خود را خاموش می‌کنند، زیرا پس از رویداد هالوینگ پاداش بلاک‌های بیت کوین نصف شده و این فعالیت دیگر برایشان سود و درآمد به همراه ندارد.

سومین رویداد هالوینگ شبکه‌ی بیت کوین که منجر به نصف شده پاداش بلاک‌های این شبکه‌ی رمزارزی شد، روز گذشته با موفقیت اجرایی گردید و پاداش بلاک‌های بیت کوین از این به بعد برای هر بلاک ۶/۲۵ واحد BTC‌می‌باشد.

طبق گفته‌های آلخاندرو دلاتوره(Alejandro De La Torre) مدیر ارشد استخر ماینینگ پولین(Poolin) نزدیک به ۱۵ تا ۳۰ درصد ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین در حال حاضر فرایند خاموش کردن و تعطیلی کسب و کار خود را آغاز کرده‌اند، زیرا سود و درآمدزایی فرایند استخراج رمزارز دیگر برایشان کافی نبوده و اصطلاحاً وارد مرحله‌ی ضرردهی مالی شده‌اند.

او تصریح کرد که «شرکت‌هایی که از تجهیزات استخراج ناکارآمد و قدیمی از جمله دستگاه‌های آنت‌ماینر اس۹ استفاده می‌کنند، اکنون با هزینه‌ی بسیار بالای برق مواجه شده و پس از رویداد هالوینگ بیشترین آسیب را دیده‌اند».

با سختی شبکه چه کنیم

وی در ادامه‌ی توضیحات خود اظهار داشت که «ما انتظار داریم که ۱۰۰۸ بلاک اولیه پس از رویداد هالوینگ با سرعت بسیار پایین استخراج شود، زیرا تعداد زیادی از ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین به دلیل فقدان درآمدزایی این شبکه را ترک خواهند کرد. تخمین زده شده که نزدیک به ۳۰ درصد از کل شبکه‌ی بیت کوین با توجه به سختی ۱۰۰۸ بلاک اول پس از رویداد هالوینگ، از این شبکه‌ی رمزارزی خارج شوند».

گفته می‌شود که رویداد هالوینگ فشار زیادی بر روی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی استخراج رمزارز وارد کرده است. برخی کارشناسان معتقد‌اند که کاهش درآمد ممکن است با افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین جبران شود، رویدادی که معمولاً پس از هالوینگ‌های گذشته شاهد آن بوده‌آیم. با این حال، اگر قیمت‌های فعلی با افت پله‌کانی روبرو شود، ماینرهایی که از تجهیزات قدیمی استفاده می‌کنند با مشکل روبرو شده و زودتر از مابقی ماینرها از شبکه‌ی بیت کوین خارج می‌شوند.

آقای دلاتوره در رابطه با این موضوع توضیح داده است که «فرایند ماینینگ یک بازی طولانی در رابطه با بقا و تحمل است» و شرکت‌هایی که توانایی حرکت به سمت دستگاه‌های استخراج پیشرفته‌تر یا استفاده از برق ارزان‌قیمت را ندارند، در این راه تسلیم شده و شکست خواهند خورد.

وی در ادامه افزود «درحالیکه ما انتظار داریم اغلب اینگونه ماینرها به تدریج پس از رویداد هالوینگ از شبکه‌ی بیت کوین خارج شوند، احتمالاً برخی از آن‌ها به اندازه‌ی کافی به برق ارزان قیمت دسترسی دارند که بتوانند برای مدتی در این مسیر باقی بمانند».

نظر شما در رابطه با تاثیر رویداد هالوینگ بر کسب و کار استخراج رمزارز چیست؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا