اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

گزارش فدرال رزرو از همبستگی بیت‌کوین و اخبار حوزه‌ی قانون‌گذاری خبر می‌دهد

مطالعات اخیر سیستم بانکداری مرکزی آمریکا(فدرال رزرو) همبستگی بین قیمت بیت کوین و اخباری که در حوزه‌ی قانونگذاری رمزارزها منتشر می‌شود را مورد بررسی قرار داده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق بررسی‌های بانک فدرال رزرو شعبه‌ی دالاس، به نظر می‌رسد که اخبار حوزه‌ی قانون‌گذاری و قضائی مرتبط با صنعت رمزارزها می‌تواند بر بازار رمزارزها به ویژه بیت کوین تاثیر چشم‌گیر بگذارد. طبق گزارشات منتشر شده توسط این موسسه‌ی مالی، رمزارزها یک همبستگی پنهانی با تغییرات ناگهانی برخی قوانین حوزه‌ی ضد پولشویی، کنترل صرافی‌ها، مقررات صدور اوراق بهادار و رمزارزهای بانکی دارند.

تاثیر اخبار بر قیمت رمزارزها

همانطور که می‌دانید، برخلاف ارزهای معمولی که توسط یک مقام پولی صادر می‌شوند، رمزارز توسط هیچ حوزه‌ی قضائی یا نهاد خاصی کنترل و یا تنظیم نمی‌شوند. با این حال، مقررات هر کشور می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر دارایی‌های رمزارز داشته باشد. بانک فدرال رزرو شعبه‌ی دالاس اخیراً با انتشار یک گزارش جدید به این موضوع پرداخته است.

اخبار و بیت کوین بازار رمزارزها

در این گزارش تایید شده است که رمزارزها به ویژه رمزارز بیت کوین، یک همبستگی پنهانی با تغییرات ناگهانی برخی قوانین حوزه‌ی ضد پولشویی، کنترل صرافی‌ها، مقررات صدور اوراق بهادار و رمزارزهای بانکی دارند.

بررسی اخبار تاثیرگذار

شایان ذکر است که مطالعات دیگری در رابطه با همبستگی رمزارزها با تغییرات ناگهانی حوزه‌ی قضائی صورت گرفته که نتایج حاصل شده از آن هم کاملاً مشابه است. در این مطالعات حدود ۱۲۰ خبر مهم مرتبط با مقررات و قانون‌گذاری حوزه‌های فوق‌الذکر بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و تاثیر مستقیم هر رویداد قانونی بر قیمت ۳۰۰ رمزارز به طور کامل بررسی شده است.

اخبار و بیت کوین بازار رمزارزها

نکته‌ی جالب اینجاست که طی مطالعات فوق مشخص شد که اخبار مربوط به صدور رمزارزهای بانکی(CBDC) غالباً منجر به کاهش ۱/۸۲ درصدی قیمت بیت کوین شده‌اند. به عنوان مثال، پس از انتشار اخبار مربوط به مراحل پایانی یوان دیجیتال کشور چین، قیمت بیت کوین در ۱۶ آوریل با افت ۶ درصدی روبرو شد.

اخبار و بیت کوین بازار رمزارزها
سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین پس از انتشار اخبار ۱۶ام آوریل

علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) در ماه مارس ۲۰۱۷ یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل مبادله(ETF) بیت کوین را رد کرد. پس از انتشار اخبار مربوط به این موضوع، قیمت بیت کوین با سقوط ۱۶ درصدی روبرو شد.

حتی اخبار لیبرا هم تاثیرگذار بوده‌اند

پس از جلسه‌ی دادگاه پروژه‌ی رمزارز لیبرا در ماه اکتبر ۲۰۱۹، بیت کوین بازهم تغییرات قابل توجهی از لحاظ قیمت پیدا کرد. به همین ترتیب، پس از انتشار اخبار مربوط به دستورالعمل آژانس خدمات مالی ژاپن(FSA) به شش صرافی شناخته شده‌ی این کشور جهت افزایش و بهبود پروتکل‌های ضد پولشویی، باز هم روند مشابهی برای بیت کوین رخ دهد و در عرض کم‌تر از ۲ ساعت، قیمت BTC دچار تغییرات ناگهانی شد.

سمت چپ رویداد لیست شدن لیبرا در ۱۰ام مارس ۲۰۱۷، سمت راست دادگاه لیبرا در ۲۵ام اکتبر ۲۰۱۹ و حضور مارک زاکربرگ

با تمام این تفاسیر، در گزارش فوق همچنین نشان داده شده است که اظهار نظر و ابراز نگرانی‌ مقامات دولتی نسبت به خطرات احتمالی صنعت رمزارزها، علناً هیچ تاثیری بر بازار رمزارزها ندارد.

نظر شما در رابطه با گزارشات فوق و تاثیر احتمالی اخبار حوزه‌ی قانون‌گذاری بر قیمت رمزارزها چیست؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا