اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

فعالیت‌های گروه تجاری CME به دلیل شیوع کرونا متوقف شد

بازار بورس شیکاگو برای مقابله با گسترش بیماری کووید۱۹ تا اطلاع ثانویه تمام فعالیت‌های تجاری خود را متوقف می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • با افزایش نگرانی‌ پیرامون شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان و رشد چشم‌گیر این اپیدمی در ایالات متحده، شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط با صنعت رمزارز هم تصمیم گرفته‌اند تا نحوه‌ی کسب و کار خود را به شیوه‌ی دورکاری تغییر دهند. در این بین، بازار بورس کالا و تجارت شیکاگو(CME) نیز اعلام نموده که از روز جمعه ۱۳ام مارس تمامی فعالیت‌های تجاری خود را تعلیق می‌کند.

بازار CME هم تعطیل شد

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و تبدیل این بیماری واگیر به یک مسئله‌ی جهانی، شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط با صنعت رمزارز هم تصمیم گرفته‌اند تا نحوه‌ی کسب و کار خود را تغییر دهند. براساس گزارشاتی که روز چهارشنبه منتشر شده است، بازار بورس کالا و تجارت شیکاگو(CME دومین شرکت بزرگ که در ایالات متحده اقدام به راه‌اندازی مبادلات آتی بیت کوین کرد)  از روز ۱۳ام مارس(جمعه) تمامی مبادلات و فعالیت‌های تجاری خود را متوقف می‌کند.

CME

طبق اعلام CME، احتیاط و ملاحظه در مورد گسترش ویروس کرونا باعث اتخاذ این تصمیم شده است. این درحالیست که تمام بازارهای مالی آمریکا تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و دچار رکود بی‌سابقه شده‌اند، به عنوان مثال متوسط ارزش شاخص سهام صنعتی داو‌جونز(Dow Jones) تنها طی ۲۴ ساعت بیش از ۱۵۰۰ واحد سقوط کرد.

تعلیق فعالیت‌های تجاری یک رویکرد پیشگیرانه است

گروه تجاری CME‌ در واقع بزرگ‌ترین بازار مبادله‌ی مشتقات مالی در جهان به شمار می‌آید. در این بازار تجارت محصولات کشاورزی، ارزهای فیات و رمزارز، نرخ بهره، فلزات و شاخص‌های سهام صورت می‌گیرد. این گروه با استناد به اصل احتیاط در رابطه با مشکلات اخیر بیانیه‌ای صادر نموده و اعلام کرده است:

هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونا در قسمت تجاری و یا ساختمان CME در شیکاگو گزارش نشده است. بازگشایی مجدد بخش مبادلات تنها با دسترسی بیشتر به دستورالعمل‌های پزشکی در رابطه با ویروس کرونا و ارزیابی‌های لازم، صورت خواهد گرفت. CME Group

تا به امروز، شیوع کرونا باعث شده تا اغلب پروازهای مستقیم به مبدا یا مقصد کشور چین متوقف شده و مرزهای کشور ایتالیا نیز بسته و این کشور قرنطینه شود. این درحالیست که مسافرت بین اروپا و آمریکا نیز به شدت محدود شده است.

با وجود اعلام توقف فعالیت‌های تجاری بورس شیکاگو، هنوز هیچ برنامه‌ای برای بسته شدن ساختمان تجاری بورس اوراق بهادار نیویوک منتشر نشده است، این درحالیست که شهر نیویورک با ثبت بیش از ۲۰۰ مورد مبتلا به بیماری کووید۱۹، بیشترین تعداد بیماران تایید شده را به خود اختصاص داده است.

بازار بورس نزدک(Nasdaq) هم که در شهر نیویورک واقع شده است، در حال آماده‌سازی یک بخش تجاری پشتیبان و مرکز داده در «مرکز تجاری نیروی دریایی فیادلفیا» می‌باشد. با این وجود نزدک همچنان برای انجام فعالیت‌های تجاری باز است.

کارمندان شرکت‌های حوزه‌ی رمزارز خانه‌نشین شدند

گرچه دفتر مرکزی بورس CME در شیکاگو با داشتن بیش از ۴۵۰ کارمند همچنان به فعالیت‌های روزمره‌ی خود ادامه خواهد داد، اما طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، برخی از صرافی‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت رمزارز در حال آماده‌سازی سیاست‌ها و خط‌مشی‌های جدیدی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا هستند.

به عنوان مثال صرافی بزرگ کوین‌بیس(Coinbase که مقر اصلی آن در سانفرانسیسکو واقع شده است)، و شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های حوزه‌ی رمزارز مزری(Messari) که در نیویورک فعالیت دارد، هر دو اعلام کرده‌اند که کارمندان می‌توانند تا اطلاع ثانویه در خانه و به صورت دورکاری فعالیت‌های کاری خود را انجام دهند.

برادران وینکلوس(Winklevoss) و مقامات شرکت بلاک‌چینی بلاک‌استک(Blockstack) نیز کارمندان خود را به کار از راه دور تشویق کرده‌اند.

تا به امروز، ایالات متحده ۱۳۲۲ مورد تایید شده بیمار مبتلا به بیماری کووید۱۹ را ثبت نموده، درحالیکه ۳۸ مورد فوت گزارش شده است.

نظر شما در رابطه با رویکرد اتخاذ شده توسط مقامات بازار CME چیست؟ آیا توقف فعالیت‌های CME می‌تواند به بازار رمزارزها صدمه وارد کند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا