اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

قیمت بیت کوین با نگرانی مردم جهان نسبت به شیوع ویروس کرونا همبستگی معکوس دارد!

گزارش شرکت سَنتیمنت نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین و سطح مطالب منتشر شده در رابطه با ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر رابطه‌ی معکوس دارند

نکات برگزیده مطلب
  • ترس از شیوع ویروس مرگ‌بار کرونا(COVID-19) در جوامع جهانی بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در نتیجه ارزش بازارهای سهام، مبادلات کالا و رمزارزها در طول هفته‌ی گذشته کاهش یافته است. در این میان یک شرکت پس از بررسی داده‌های بازار و میزان مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با ویروس کرونا گزارش کرده است که این دو فاکتور به‌طور معکوس با یکدیگر تغییر می‌کنند.

رابطه‌ی معکوس قیمت بیت کوین و نگرانی مردم جهان نسبت به شیوع ویروس کرونا

نتایج مطالعه‌ی شرکت سَنتیمنت(Santiment) ارتباط میان میزان مطالب منتشر شده پیرامون شیوع ویروس کرونا و قیمت بیت کوین در بازار رمزارزها را آشکار کرده است. بر همین اساس اعلام شده است که همبستگی معکوس در میان این دو عامل نشانه‌ی بازار نزولی برای بیت کوین و دیگر رمزارزها محسوب می‌شود.

از آنجایی که رمزارزها روش‌های جدیدی را برای مقابله با مسائل مختلف در سیستم مالی کنونی ارائه می‌کنند، برخی از تحلیلگران برجسته در حوزه‌ی رمزارزها معتقدند که آشفتگی ایجاد شده توسط ویروس کرونا در نهایت شرایط صعودی برای بازار رمزارزها را ایجاد خواهد کرد.

شرایط بازار رمزارزها پس از شیوع ویروس کرونا در جهان

با وجود شرایط مناسب بازار بیت کوین در سال 2019 و آغاز 2020، قیمت بیت کوین در روز نهم مارس به سطح 7,736 دلار کاهش یافته است.

در حقیقت قیمت بیت کوین همزمان با سقوط بازارهای جهانی کاهش یافته است. بازارهای جهانی در طی دو هفته‌ی گذشته بیشترین کاهش قیمت را از سال 2018 تاکنون تجربه کرده‌اند.

اگرچه هنوز هیچ ارتباطی میان کاهش قیمت بازار رمزارزها و بازار سهام ایالات متحده‌ی آمریکا مشخص نشده است، اما تاثیر ویروس کرونا بر ایجاد شرایط متلاطم کنونی در بازارهای مالی جهان انکار ناپذیر است. بر اساس گزارش کوینیت، بانک مرکزی چین اقدامات متعددی را به منظور کنترل تبعات شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور اعمال کرده است. شیوع این بیماری همچنین موجب تاخیر در ارسال سفارش‌های تجهیزات ماینینگ و راه‌اندازی یوان دیجیتالی شده است.

داده‌های شرکت سَنتیمنت همبستگی معکوس میان عملکرد بازار رمزارزها و میزان بحث پیرامون ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی همانند ردیت(Reddit)، تلگرام(Telegram)، دیسکورد(Discord) و … را نشان می‌دهد.

بررسی روند مطالب منتشر شده در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که همبستگی معکوس در میان میزان مطالب منتشر شده در رابطه با ویروس کرونا و قیمت بیت کوین وجود دارد. Santiment Report

رابطه‌ی مطالب منتشر شده در رابطه با شیوع ویروس کرونا و قیمت بیت کوین

آیا رکود بازارهای جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا در نهایت به نفع بیت کوین پایان خواهد پذیرفت؟

اگرچه عملکرد بیت کوین و دیگر آلت‌کوین‌ها در طول چند هفته‌ی گذشته به صورت یک دارایی همراه با ریسک ارزیابی می‌شود. برخی از تحلیلگران رکود احتمالی ناشی از تداوم افزایش فشار فروش در بازار‌های مالی جهان را به سود بیت کوین ارزیابی می‌کنند.

یک معامله‌گر تمام وقت در بورس بازار سهام آمستردام(Amsterdam Stock Exchange) با نام کاربری کریپتو میخائیل(Crypto Michaël) در توئیتر با اشاره به این موضوع اظهار داشت که این تکنولوژی نوظهور مالی در سال‌های پیش‌رو شرایط مطلوبی را تجربه خواهد کرد.

من معتقدم که ویروس کرونا به عنوان دلیل رکود بازار مالی معرفی خواهد شد در حالی که سیاست‌های غیر مسئولانه‌ی سیستم مالی موجود این شرایط را موجب می‌گردد. اگرچه ممکن است در کوتاه مدت کاهش قیمت در بازارهای رمزارزها تجربه شود، اما فکر می‌کنم سال جاری بازار مبادلات بیت کوین و کالاها عملکرد مطلوبی خواهند داشت. Crypto Michaël

از آنجایی که ترس و نگرانی نسبت به شیوع ویروس کرونا در جوامع مختلف افزایش یافته است، با در نظر گرفتن نتیجه‌ی یافته‌های شرکت سَنتیمنت می‌توان تداوم کاهش قیمت بیت کوین در آینده را انتظار داشت.

نظر شما نسبت به گزارش اخیر شرکت سَنتیمنت چیست؟ آیا همبستگی معکوس میان قیمت بیت کوین و میزان مطالب منتشر شده در رابطه با ویروس کرونا در آینده نیز تداوم خواهد یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا