اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

اوپرا نسخه‌ی موبایل مرورگر خود را به سیستم آنتی ماینینگ مجهز کرد

نکات برگزیده مطلب
  • اوپرا، مرورگری که از دسامبر سال گذشته، قابلیت پیشگیری از ماینینگ را به سیستم ضد تبلیغاتی خود برای نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر اضافه کرده بودند، حالا خبر از ارائه‌ شدن این قابلیت بر روی مرورگر نسخه‌ی موبایل خود داده اند.

Cryptojacking، فرآیندی که طی آن، کامپیوتر یا گوشی هوشمند، بدون اطلاع شخص دارنده، بصورت از راه دور، شروع به ماین کردن می‌کند و حجم بسیار زیادی از باطری را مصرف کرده و دستگاه را کند می‌کند.

نایب رئیس بازاریابی محصولات اوپرا، جان استندال پروسه‌ی Cryptojacking را در کنفرانس خبری این مجموعه برای معرفی قابلیت آنتی ماینینگ مرورگر نسخه‌ی موبایل اوپرا اینگونه شرح داد:

وقتی شما در حال مرور وب با مرورگر موبایل هستید، هیچ اطلاع یا سرنخی از اینکه آیا وبسایت بازدید شده در حال استفاده از دستگاه شما برای ماین است یا نه، وجود ندارد و در صورتی که شما این تب را باز بگذارید، این فرآیند ماینینگ می‌تواند تا 4.5 ساعت از شارژ باطری موبایل شما کم کند. که چنین مصرفی می‌تواند معادل مصرفی باشد که برنامه‌ی نقشه زمانی که می‌خواهید با آن به منزل خود بازگردید، مصرف می‌کند.

 

در این کنفرانس از یک سایت نیز به نام cryptojackingtest.com رونمایی شد که به شما نشان می‌دهد آیا دستگاه شما تحت تاثیر چنین فرآیندی قرار گرفته است یا خیر؟

در سال 2017، وبسایت اشتراکی Pirate Bay تایید کرد که از پردازنده‌های سیستم‌های کامپیوتری کاربران ، بدون اطلاع آن‌ها برای ماینینگ استفاده می‌کرده است. در همان ماه، مشخص شد که Showtime نیز چنین رفتاری را در قبال بازدیدکننده‌گانش داشته و این راه را به عنوان راهکاری برای مقابله با سیستم ad-blocker در نظر گرفته است.
هر دو وبسایت نامبرده در حال ماین ارز مونرو از طریق Coinhive بوده‌اند که تبلیغات جدید خود را مبنی بر استفاده از اسکریپت ماینینگ بجای نمایش تبلیغات انجام می‌دهد.

 

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا ماین‌کردن توسط سیستم بازدیدکننده‌گان را راهکار مناسب و جایگزین ایده‌آلی برای تبلیغات می‌دانید؟ آیا شما ترجیح می‌دهید بجای دیدن تبلیغات در یک وبسایت، بخشی از منابع شما در زمان بازدید در وبسایت مشغول ماین‌کردن باشد؟ آیا موارد امنیتی را در این مورد رعایت می‌کنید؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
cointelegraph

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا