اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

سهم توسعه‌دهندگان در بروزرسانی جدید بیت کوین کش اعمال می‌شود

یکی از توسعه‌دهند‌گان بیت کوین کش اعلام کرده است که طرح پیشنهادی اخذ بخشی از پاداش ماینر‌ها در نسخه‌ی 0.21.0 از بروزرسانی بیت کوین کش معرفی خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • آمائوری سچت؛ توسعه‌دهنده‌ی بیت کوین کش اخیراً نسخه‌ی جدیدی از برنامه‌ی تأمین سرمایه‌ی لازم برای توسعه‌ی زیرساخت این پروژه را به ماینر‌ها معرفی کرده است. نسخه‌ی 0.21.0 از برنامه‌ی توسعه‌ی بیت کوین کش طرح پیشنهادی دریافت بخشی از پاداش استخراج هر بلاک ماینر‌ها را شامل می‌شود و ماینر‌ها در صورت دریافت و اعمال بروزرسانی معرفی شده با طرح اخذ بخشی از پاداش ماینر‌ها و اختصاص آن به توسعه دهندگان موافقت خواهند کرد.

طرح پیشنهادی دریافت سهم توسعه‌دهندگان در بروزرسانی جدید بیت کوین کش اعمال خواهد شد

طرح پیشنهادی دریافت سهم توسعه‌دهندگان از پاداش ماینر‌ها به منظور تامین مالی توسعه‌دهندگان بیت کوین کش نخستین مرتبه توسط جیانگ ژوئر(Jiang Zhuoer) بنیان‌گذار استخر ماینینگ بی‌تی‌سی دات تاپ(BTC.TOP) معرفی شده است. وی اخیرا اعلام کرده است در صورتی که دو سوم از هش‌ریت شبکه با طرح پیشنهادی موافقت کنند، این طرح اعمال خواهد شد. وی پیشنهاد داده است که طرح اخذ 5 درصد از پاداش ماینر‌ها در یک دوره‌ی شش ماهه اعمال گردد و به عنوان یک قانون دائمی در نظر گرفته نشود.

بر اساس گزارش منتشر شده، طرح پیشنهادی اخذ 5 درصد از پاداش ماینر‌ها در نسخه‌ی 0.21.0 از برنامه‌ی بیت کوین کش اعمال خواهد شد. همچنین تاریخ مورد انتظار برای اجرای بروزرسانی پانزدهم می 2020 اعلام شده است.  تغییرات پروتکل از طریق BIP9(روشی برای معرفی تغییرات سازگار با قوانین اجماع شبکه که با عنوان فورک نرم(Soft Fork) نیز شناخته می‌شود) و اجماع ماینر‌ها حاصل خواهد شد.

کاهش سهم توسعه‌دهنده از پاداش استخراج هر بلاک به 5 درصد تفاوت اصلی پیشنهاد مطرح شده با پیشنهاد اصلی را شامل می‌شود. بر اساس گزارش کوینیت، نسخه‌ی اولیه سهم توسعه‌دهندگان را 12.5 درصد از پاداش استخراج هر بلاک پیشنهاد کرده بود. دلیل اصلی این پیشنهاد و اخذ بخشی از پاداش ماینر‌ها، تامین مالی برای توسعه‌ی زیرساخت‌های ضروری بیت کوین کش اعلام شده است.

طرح پیشنهادی در راستای توسعه یا سودجویی؟

پیشنهاد دهندگان این طرح معتقدند که تامین مالی پایدار برای توسعه‌ی زیرساخت نرم‌افزاری بیت کوین کش در راستای موفقیت این پروژه ضروری است.

ادعا شده است که سرمایه‌ی جمع‌آوری شده از این طریق به تعدادی از پروژه‌های موجود در لیست سفید اختصاص خواهد یافت. این موضوع نیز بحث دیگری را در رابطه با پیشنهاد تامین مالی توسعه‌دهندگان از طریق دریافت کارمزد از ماینر‌ها موجب شده است.

پیتر آر ریزون(Peter R. Rizun)؛ عضو تیم توسعه‌دهنده‌ی بیت موین آن‌لیمیتد(Bitcoin Unlimited) معتقد است که آمائوری سچت پروتکل بیت کوین کش را به منظور سودجویی تغییر می‌دهد و پیشنهاد وی را به صورت «قرص سمی» توصیف کرده است. درصورتی که صرافی‌ها نیز با برنامه‌ی پیشنهادی وی موافقت کنند، احتمال هدایت منابع به مسیر‌های جانبی وجود دارد.

توئیت پتر آر ریزون
آمائوری سچت پروتکل بیت کوین کش را با هدف کسب منفعت(برای وی و دوستانش) دستکاری می‌کند. بر اساس طرح پیشنهادی «قرص سمی» ماینر‌ها و صرافی‌ها باید پیش از تاریخ پانزدهم می بروزرسانی را اعمال کنند. درصورتی که ماینر‌ها به‌طور معمول نسخه‌ی جدید نرم‌افزار بیت کوین کش را دریافت کنند، طرح وی به‌طور پیش فرض موفق خواهد شد.

برخی از فعالان حوزه‌ی رمزارزها نیز طرح پیشنهادی را به صورت یک «سرقت» توصیف کردند و از صرافی‌ها درخواست کردند تا از این طرح پشتیبانی نکنند.

نظر شما نسبت به طرح پیشنهادی اخذ بخشی از پاداش ماینر‌ها برای تامین مالی توسعه‌دهندگان بیت کوین کش چیست؟ آیا طرح پیشنهادی به منظور سود جویی ارائه شده است؟ آیا ماینر‌ها با طرح پیشنهادی موافقت خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا