اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

کره‌ی جنوبی به دنبال وضع مالیات ۲۰ درصدی بر درآمد‌های رمزارزی است

یک مقام ناشناس اعلام نموده که درآمد حاصل از صنعت رمزارزی در این کشور به عنوان «سایر درآمدها» طبقه‌بندی خواهد شد و مالیات ۲۰ درصدی به آن تعلق خواهد گرفت

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشات یک آژانس خبری در کره‌ی جنوبی، مقامات این کشور در نظر دارند تا برای درآمدهای حاصل از صنعت رمزارزها و معاملات مربوطه، ۲۰ درصد مالیات وضع کنند.

وضع مالیات ۲۰ درصدی

یک آژانش خبری در کره‌ی جنوبی روز دوشنبه گزارش داد که مقامات دفتر مالیات بر درآمد وزارت اقتصاد این کشور در حال بازنگری یک طرح پیشنهادی جدید هستند که در صورت تصویب، باعث اتخاذ یک رویکرد واضع‌تر نسبت به چگونگی وضع مالیات بر صنعت رمزارزها خواهد شد.

کره‌ی جنوبی bitcoin مالیات

یک مقام ناشناس در مصاحبه‌ با این آژانس خبری گفت که مقامات مالی کره‌ی جنوبی در نظر دارند درآمد حاصل از رمزارزها را به عنوان «سایر درآمدها» مجدداً طبقه‌بندی کرده و آن را در همان دسته‌ی پول‌های بدست آمده از طریق لاتاری قرار دهند. این درحالیست که درآمد حاصل از صنعت رمزارزها در کره‌ی جنوبی هم اکنون به عنوان سود سرمایه تلقی شده و قوانین مالیاتی متفاوتی دارد.

براساس قوانین فعلی کره‌ی جنوبی، تنها ۴۰ درصد از «سایر درآمده‌ها» شامل پرداخت مالیات ۲۰ درصدی هستند و ۶۰ درصد باقی‌مانده نیز معاف از پرداخت مالیات می‌باشند.

وزارت اقتصاد و دارایی کره‌ی جنوبی بیش از یک ماه است که خواستار تصویب یک رژیم مالیاتی جدید بر صنعت رمزارزها شده است. سخنگوی این وزارتخانه در ماه دسامبر اعلام کرد که در راستای تقویت توانایی‌های دولت در اعمال قوانین مالیاتی بر صنعت رمزارزها، نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ یک «لایحه‌ی تجدید نظر شده» ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود «هنوز هیچ طرح و برنامه‌ای نهایی نشده و احتمال اصلاح و حتی منتفی شدن طرح مالیاتی توسط این وزارتخانه همچنان وجود دارد».

رویکرد دولت‌ها نسبت به وضع مالیات بر رمزارزها و درآمدهای مربوطه

گرچه وضع مالیات بر صنعت رمزارزها هنوز یک عرصه‌ی نوظهور است، اما رویکرد دولت‌ها در بسیاری از اقتصادهای توسعه یافته به گونه‌ای بوده که سود و درآمد بدست آمده از این صنعت نوپا به عنوان «سود حاصل از سرمایه» توصیف شده است. در این حالت بر حسب افزایش قیمت فروش نسبت به قیمت خرید، مقدار مالیات پرداختی نیز تغییر می‌کند.

به عنوان مثال، سرویس درآمد داخلی ایالات متحده(IRS) در ماه اکتبر دستورالعمل‌هایی را صادر کرد که بر وضعیت رمزارزها به عنوان نوعی دارایی(حتی در صورتی که درآمد و سود به همراه داشته باشند) تاکید داشت. بسته به میزان درآمد حاصل از رمزارزها و در صورتی که شخص دارایی‌های رمزارزی را کم‌تر از یک سال نگهداری کرده باشد، میزان مالیات می‌تواند از ۳۹ درصد نیز تجاوز کند. در کشور انگلستان نیز دارایی‌های رمزارزی به عنوان کالا طبقه‌بندی شده‌اند و دارندگان آن‌ها باید از نظر قانونی ۲۰ درصد  و تا سقف ۱۲ هزار پوند(معادل تقریبی ۱۵۶۰۰ دلار) در سال مالیات پرداخت کنند.

اما این اقدام کره‌ی جنوبی باعث خواهد شد که رویکرد‌های آن‌ها بیشتر با کشور ژاپن مقایسه شود. در ژاپن رمزارزها به عنوان «درآمد متفرقه» طبقه‌بندی شده و تا سقف ۵۵ درصد مالیات به آن‌ها تعلق می‌گیرد، درحالیکه برای سود سهام مبادلاتی تنها ۲۰ درصد مالیات وضع شده است.

تابستان سال گذشته، دولت ژاپن اعلام کرد که قصد دارد با کسانی که درآمدهای حاصل رمزارز خود را شفاف‌سازی نکرده‌اند، برخورد کند. به گفته‌ی مسئولان اقتصادی ژاپن، اینگونه درآمدها در مجموع چیزی حدود ۱۰ میلیارد ین(حدود ۹۰/۷ میلیون دلار) می‌باشد.

نظر شما در رابطه با رویکرد کره‌ی جنوبی و وضع قانون مالیاتی مشخص برای درآمد‌های حاصل از صنعت رمزارزها چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا