اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

پیتر شیف: حباب بیت کوین توسط دولت‌ها ایجاد شده است

وی به تازگی اعلام نموده که عقیده دارد حباب بیت کوین قبلا به اوج خود رسیده و بازار دیگر همانند قبل شاهد رشد نجومی قیمت نخواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • آقای پیتر شیف(Peter Schiff) مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشاوره‌ی مالی Euro Pacific Capital که اغلب به عنوان یکی از منتقدان صنعت رمزارزی به ویژه بیت کوین(BTC) شناخته می‌شود، در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که «حباب بیت کوین توسط دولت فدرال ایجاد شده» و این حباب پس از رسیدن به مرز ۲۰ هزار دلار ترکیده است. وی همچنین توضیح داد که از بیت کوین متنفر نیست زیرا چیزی برای تنفر وجود ندارد و این رمزارز توانایی جایگزینی پول را ندارد.

نقش دولت‌ها در ایجادحباب بیت کوین

پیتر شیف(Peter Schiff) مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشاوره‌ی مالی Euro Pacific Capital همواره یکی از منتقدین و افراد بی‌میل نسبت به بیت کوین(BTC) و صنعت رمزارزی بوده است، تاجایی که اوایل هفته‌ی جاری با انتشار چند پست در رسانه‌های اجتماعی پیش‌بینی کرده بود رمزارز بیت کوین به زودی سقوط کرده و ارزش آن به کمتر از هزار دلار خواهد رسید.

چند روز قبل رسانه‌های خبری به آقای شیف لقب «Bitcoin hater» یا شخص متنفر از بیت کوین را داده بودند، اما وی با انتشار یک پست توییتری در روز ۲۳ام اکتبر توضیح داد که او از بیت کوین متنفر نیست، زیرا «چیزی برای تنفر وجود ندارد». وی همچنان بر این موضوع که «بیت کوین نمی‌تواند به عنوان پول عمل کند» پافشاری کرد.

در بخشی از پست‌های توییتری آقای شیف آمده است:

بیت کوین نه تنها الگوی خرسی[الگوی صعودی] خود را از دست داده و در مسیر کاهش ارزش تا مرز ۶ هزار دلار قرار گرفته، بلکه در روزهای پایانی هفته الگوی سر و شانه نیز شکل گرفته و هم اکنون تایید شده است. اگر این الگو به اتمام برسد، سقوط ارزش بسیار بزرگی را تجربه خواهیم کرد، شاید یک سقوط ارزش تا مرز یک هزار دلار! Peter Schiff

حباب بیت کوین مشابه حباب‌های دیگر نیست

آنتونی پومپلیانو(Anthony Pompliano) یکی از طرفداران صنعت رمزارزی، در پادکست Off the Chain از آقای شیف پرسید که چرا نسبت به بیت کوین بدبین است. وی برای پاسخ به این سوال اعلام کرد که «دولت‌ها حباب بیت کوین را ایجاد کرده‌اند، همانطور که حباب دات‌کام و حباب بازار مسکن را به وجود آوردند». با این حال وی در ادامه توضیح داد که این حباب دقیقا به شکل حباب‌های مالی پیشین ایجاد نشده است، بلکه یک واکنش و پاسخ به سیاست‌های پولی اشتباه دولت‌ها بوده است.

پیتر شیف در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود که بیت کوین زمانی وارد مرحله‌ی اصلی فعالیت‌های خود شد که مردم به دنبال یک جایگرین(برای پول فیات) بودند. وی همچنین توضیح داد که در وهله‌ی اول جامعه‌ی آزادی‌خواه و جامعه‌ی کارگری به بررسی و بازبینی بیت کوین پرداختند.

آقای شیف در رابطه با این موضوع تاکید کرد:

من خیلی زود هنگام به وجود بیت کوین پی بردم و آن را نادیده گرفتم، زیرا اولین دیدگاه من نسبت به بیت کوین این بود که مانع از معرفی یک رمزارز دیگر توسط شخص دیگری می‌شود، که البته این چنین نشد. در حال حاضر هزاران رمزارز وجود دارد و من نه تنها هیچ ارزش ذاتی، بلکه پتانسیلی در آن‌ها نمی‌بینم. Peter Schiff

رکود بازارهای دیگر عامل فراگیری بیت کوین

این منتقد بیت کوین در طول صحبت‌های خود همچنین اظهار نموده که انتظار نداشته بیت کوین تا به این اندازه بزرگ و همه‌گیر شود. وی در ادامه توضیح داد که «تقاضای اولیه‌» بیت کوین زمانی بدست آمده که قیمت این رمزارز به رکورد قیمت یک هزار دلار رسید، زمانی که بازار طلا، نقره و سایر فلزات گران‌بها گرفتار یک روند نزولی و رکود شد.

وی در ادامه اظهار داشت «اما بیت کوین به طور ناگهانی تمام ویژگی‌های حباب‌گونه را به خود گرفت، عقب نشینی کرد و برای مدت چند سال بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار باقی ماند. این حباب زمانی دیوانه‌وار شد که قیمت بیت کوین تا مرز ۲۰ هزار دلار بالا رفت و فکر می‌کنم این همان زمانی است که خبرها به اوج خود رسید و رسانه‌ها به آن پرداختند، و همه خرید آن را آغاز کردند».

مقایسه‌ی حباب بیت کوین و حباب‌های پیشین

پیتر شیف پس از این به مقایسه‌ی وضعیت و احساسات فعلی بازار بیت کوین و بازار مسکن سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ و همچنین سهام دات‌کام پرداخت. وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت که «مردم در رابطه با زمانی که در یک حباب گیر افتاده‌اند و اینکه این حباب چگونه بر رفتار و نحوه‌ی تفکر آن‌ها تاثیر می‌گذارد، یک نگرش خاص دارند. من تمام این خصوصیات را می‌بینم، و شاید وقتی صحبت از افرادی است که با بیت کوین سروکار دارند، این نگرش قوی‌تر می‌شود. اما من فکر می‌کند که این[بیت کوین] فقط یک حباب بزرگ دیگر باشد، که یک روز می‌ترکد».

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که این حباب قبلا به نقطه‌ی اوج خود رسیده و ما شاهد ترکیدن آن هم بوده‌ایم:

من شخصا فکر می‌کنم که در پایان سال ۲۰۱۷ و زمانی که قیمت بیت کوین به دلایلی اعم از راه‌اندازی قرارداد‌های آتی و هیجان ناشی از تبلیغات رسانه‌ای به مرز ۲۰ هزار دلار رسید، این حباب نیز به نقطه اوج خود رسیده بود. فکر می‌کنم که همه‌ی ماجرا همین بوده و رویداد مشابهی رخ نخواهد داد. Peter Schiff

صحبت‌های پیتر شیف را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا بیت کوین یک حباب ساخته شده توسط دولت‌ها است که به پایان کار خود نزدیک می‌شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ambcrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا