اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

۵ دلیل برای تحقق پیش‌بینی‌های عجیب و غریب جان مک آفی

جان مک آفی که در دنیای رمزارزها به پیش‌بینی‌های «فوق خوشبینانه‌ی» خود معروف است جدیداً با اصلاح پیش‌بینی قبلی خود ادعا کرده است که بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۲ میلیون دلار خواهد رسید

نکات برگزیده مطلب
  • اگرچه پیش‌بینی‌های جان مک‌آفی برای قیمت بیت کوین ممکن است دور از ذهن به نظر برسد و حتی خوشبینانه‌ترین مدل‌های پیش‌بینی، قیمت‌های کمتری را برای بیت کوین ارائه کنند، اما در این مقاله پنج دلیل برای امکان‌پذیر بودن پیش‌بینی جان مک‌آفی که بسیاری آن‌ها را مد نظر قرار نمی‌دهند را ارائه می‌کنیم.

پیش‌بینی ۲ میلیون دلاری برای بیت کوین تا پایان ۲۰۲۰

جان مک‌آفی در طی مصاحبه‌ای با AIBCSummit پیش‌بینی عجیبی را ارائه کرد. وی که در گذشته پیش‌بینی ۱ میلیون دلاری را برای قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ ارائه کرده بود، برای دومین مرتبه، سطح قیمت اعلام شده در پیش‌بینی قبلی خود را دو برابر افزایش داد. پیش‌بینی ۲ میلیون دلاری مک‌آفی واکنش‌های متفاوتی را از سوی فعالان جامعه‌ی رمزارزی به‌همراه داشته است.

در صورتی که قیمت بیت کوین تا پایان ۲۰۲۰ در سطح کمتر از ۲ میلیون دلار قرار داشته باشد، ریاضیات به‌طور ناامید کننده‌ای معیوب خواهد بود. John McAfee

در حالی که اغلب فعالان جامعه‌ی رمزارزی، تحلیلگران و اقتصاددان‌ها نسبت به منطقی بودن پیش‌بینی مک‌آفی ابراز تردید کرده‌اند. درصورت تکرار شرایط مشابه گذشته در روند‌های صعودی بازار بیت کوین، این پیش‌بینی قابل تحقق خواهد بود.

۱- محدودیت عرضه‌ی بیت کوین موجب افزایش قیمت می‌شود

عرضه‌ی بیت کوین به ۲۱ میلیون واحد محدود شده است، همچنین ۷ میلیون بیت کوین در گذشته به دلایل مختلف و برای همیشه از دسترس خارج شده‌اند.

پیشرفت در ایجاد زیر ساخت و قانون‌گذاری در حوزه‌ی رمزارزی موجب افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران حقوقی برای ورود به حوزه‌ی رمزارزی خواهد شد. افزایش تقاضا بعلاوه کمیاب بودن بیت کوین معادل است با افزایش قیمت بیت کوین. در نتیجه ممکن است قیمت بیت کوین در مسیر افزایش قیمت به سطح 2 میلیون دلاری دست یابد.

۲- سرمایه‌گذاری موسسات حقوقی

راه‌اندازی پلتفرم معاملات قرارداد‌های آتی بیت کوین Bakkt تاکنون بر اساس انتظار با استقبال بالایی از سوی سرمایه‌گذاران حقوقی مواجه نشده است، اما شرایط برای همیشه و به همین صورت ادامه نخواهد یافت. وضعیت نامشخص قانون‌گذاری در ایالات متحده آمریکا، مانعی برای ورود سرمایه‌گذاران حقوقی به حوزه‌ی رمزارزی محسوب می‌شود.

با این وجود بر اساس داده‌های بانک فدرال سنت لوئیس، ۲.۱۴ تریلیون دلار از دارایی‌های موسسات حقوقی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را بررسی می‌کنند.

سرمایه‌ی موسسات حقوقی (واحد میلیارد دلار)

در صورتی که تنها بخشی از دارایی‌های اشاره شده بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری شود، قیمت بیت کوین به شدت افزایش خواهد یافت.

۳- رویداد هالوینگ بیت کوین در می ۲۰۲۰

انتظار می‌رود که هالوینگ بعدی بیت کوین در ماه می ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد. در نتیجه‌ی این رویداد، پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین نصف خواهد شد.

بر اساس گزارش کوینیت، بررسی تاریخچه‌ی تغییرات قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که یک‌سال پس از اجرای هالوینگ قیمت بیت کوین به شدت افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند تحقق پیش‌بینی 2 میلیون دلاری برای مک‌آفی را در ابتدای سال ۲۰۲۱ موجب ‌شود.

۴- نگه‌داری از بیت‌کوین به صورت ذخایر بانک‌های مرکزی

اگرچه تاکنون هیچ یک از بانک‌های مرکزی به‌طور رسمی از بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره استفاده نکرده‌اند. کشور ونزوئلا استفاده از بیت کوین را به عنوان یک روش ذخیره‌ی ارزی بررسی می‌کند.

در صورتی که بر اساس اظهارات آنتونی پومپلیانو(Anthony Pompliano) سرمایه‌گذار آمریکایی و یکی از بنیان‌گذاران شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال Morgan ،Creek استفاده از بیت کوین به عنوان روش ذخیره‌ی ارزی توسط تمامی کشور‌ها به‌کار گرفته شود، قیمت بیت کوین به شدت افزایش خواهد یافت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ونزوئلا نگه‌داری بیت کوین و اتریوم را به عنوان ذخایر ارزی در بانک‌ مرکزی و پرداخت به سازمان‌ها در نظر می‌گیرد. هر کشوری در نهایت از این روند پیروی خواهد کرد. تنها زمان در شروع این روند اهمیت دارد.

بر اساس گزارش کوینیت، درحالی که بیت کوین به عنوان یک روش ذخیره دارایی کارآمد‌ در مقابل شمش‌های طلا اثبات شده است، جایگزین کردن ذخایر طلای کشور‌ها با دارایی‌های دیجیتالی همانند بیت کوین اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

۵- بحران اقتصادی در سال ۲۰۲۰

بیت کوین به عنوان یک دارایی امن در میان بسیاری از سرمایه‌گذاران پذیرفته شده است. بر اساس گزارش کوینیت از کشور‌های هنگ‌کنگ، ونزوئلا و آرژانتین، سقوط بازار سهام و بحران اقتصادی موجب می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاران بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند.

در صورتی که بر اساس پیش‌بینی اقتصاددان‌ها، در سال آینده بحران اقتصادی بزرگی در سطح جهان ایجاد شود، احتمالا تقاضا برای بیت کوین به شدت افزایش خواهد یافت. با وجود توسعه‌ی شبکه‌ی بیت کوین، این موضوع می‌تواند موجب افزایش قیمت بیت کوین شود.

اگرچه قیمت ۲ میلیون دلاری تا پایان سال ۲۰۲۰ برای بیت کوین بسیار غیر محتمل است، اما یقینا پتانسیل زیادی برای افزایش قیمت بیت کوین وجود دارد.

نظر شما در رابطه با پیش‌بینی اخیر جان مک‌آفی چیست؟ آیا قیمت ۲ میلیون دلاری برای بیت کوین امکان پذیر است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا