اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بیش از ۱۰ میلیون دلار دستگاه استخراج رمزارز در آتش سوخت

ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن است که یکی از مراکز داده‌ی شرکت Innosilicon دچار حادثه‌ی آتش سوزی شده است

نکات برگزیده مطلب
  • براساس پست توییتری که روز ۳۰ام سپتامبر توسط مارشال لانگ(Marshall Long) یکی از اولین ماینرهای فعال شبکه‌ی بیت کوین منتشر شده است، به نظر می‌رسد که یکی از مزارع استخراج رمزارز شرکت Innosilicon دچار حادثه‌ی آتش سوزی شده و بیش از ۱۰ میلیون دلار دستگاه ماینینگ از بین رفته است. به گفته‌ی برخی، این حادثه باعث کاهش ناگهانی هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین شده است.

یک فارم بیت کوین در آتش سوخت

شبکه‌ی بیت کوین(BTC) در روز ۳۰ام سپتامبر دچار تلاطم و آشفتگی عجیبی شد، درحالیکه شواهد نشان می‌دهد این تغییرات ناگهانی و کاهش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین به دلیل آتش سوزی در یکی از مزارع ماینینگ بوده که در آن بیش از ۱۰ میلیون دلار دستگاه استخراج رمزارز از بین رفته است.

Innosilicon آتش سوزی

براساس پست توییتری که روز ۳۰ام سپتامبر توسط مارشال لانگ(Marshall Long) یکی از اولین ماینرهای فعال شبکه‌ی بیت کوین منتشر شده است، روز دوشنبه مرکز داده‌‌ی شرکت Innosilicon که در زمینه‌ی تولید و توسعه‌ی دستگاه‌های ماینینگ فعالیت دارد، طعمه‌ی حریق شده است. جزئیات مربوط به این حادثه بسیار محدود و پراکنده می‌باشد، اما یک ویدئو در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد دستگاه‌های این شرکت به رغم آتش سوزی، همچنان در حال کار کردن هستند.

ووی وان(Dovey Wan) یکی از همکاران موسس شرکت سرمایه‌گذاری و هلدینگ دارایی‌های رمزارزی Primitive Ventures اعلام نموده که مجموع ارزش تجهیزات از بین رفته چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار بوده است.

در حال حاضر شرکت Innosilicon هیچ بیانیه‌ی به صورت رسمی و یا در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکرده است.

 

هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین سریعا کاهش پیدا کرد

مفسران و کاربران صنعت رمزارزی نسبت به این حادثه واکنش نشان داده و اکثرا آتش سوزی در فارم شرکت Innosilicon را عامل کاهش ناگهانی هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین می‌دانند.

برآورد‌های بدست آمده از تغییرات اخیر قدرت محاسباتی شبکه‌ی بیت کوین نشان می‌دهد که در روز حادثه هش‌ریت این شبکه از ۸۶  کوینتیلیون هش در ثانیه به ۸۲ کوینتیلیون کاهش یافته است. پیش از این رویداد نیز در ۲۰ام آگوست سال جاری، استان سیچوان در کشور چین نیز دچار حادثه‌ی سیل شد و حداقل یک یا چند فارم ماینینگ فعال به طور کل از بین رفت.

البته طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، برآورد نرخ هش یک شبکه‌ی رمزارزی تنها یک دید و نمای محدود از سلامت کلی آن می‌باشد. هفته‌ی گذشته شبکه‌ی بیت کوین با یک کاهش ۴۰ درصدی روبرو شد، اما پس از مدت کوتاهی این رویداد ناگهانی توسط نمودار‌های فنی نادیده گرفته شد.

 

نظر شما در رابطه با شایعه‌ی آتش سوزی و ویدئوی منتشر شده در رابطه با آن چیست؟ آیا آتش سوزی در فارم ماینینگ شرکت Innosilicon باعث کاهش ناگهانی هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین شده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا