اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

اینوسیلیکون بدون توجه به ریسک‌های استخراج اتریوم ماینر جدیدی را عرضه خواهد کرد

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که شرکت اینوسیلیکون(Innosilicon) بزودی دستگاه ماینر جدیدی را با نام اینوسیلیکن اِی ۱۱ پرو(Innosilicon A11 Pro) بر پایه‌ی الگوریتم اتهش(Ethash) عرضه خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت اینوسیلیکون(Innosilicon) در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی محصول جدیدی را با نام اینوسیلیکن ای۱۰ پرو(Innosilicon A10 Pro+) برای استخراج اتریوم معرفی کرد. این محصول توان محاسباتی(MH/s) ۷۵۰ مگاهش بر ثانیه را در الگوریتم اتهش ارائه می‌کند. اما بنظر می‌رسد که این شرکت بزودی محصول قدرتمند‌تری را برای استخراج اتریوم معرفی خواهد کرد. رسانه‌های چینی گزارش کرده‌اند که اینوسیلیکون در تابستان پیش‌رو دستگاه ماینر جدیدی را با قدرت ۲۰۰۰ مگاهش بر ثانیه(MH/s) برای استخراج اتریوم ارائه خواهد کرد.

اینوسیلیکون به تغییرات آتی شبکه‌ی اتریوم توجهی ندارد

متناسب با افزایش قیمت اتریوم در سال 2021 میلادی سودآوری ماینرها نیز افزایش یافته است. با این وجود، شبکه‌ی اتریوم در نهایت به الگوریتم اثبات سهام(POS) تغییر خواهد کرد و ماینرها فرصت محدودی برای استخراج رمزارز در اختیار دارند. همچنین اعمال پیشنهاد ای.آی.پی 1559(EIP-1559) یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد نگرانی‌ در میان ماینرها محسوب می‌شود. با این وجود، در طی چند ماه گذشته هش‌ریت شبکه‌ی اتریوم بدون وقفه افزایش یافته و شرکت اینوسیلیکون(Innosilicon) نیز بدون توجه به ریسک‌های اشاره شده، محصول جدیدی را برای استخراج اتریوم عرضه خواهد کرد.

اگرچه شمارش معکوس برای راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم2 آغاز شده و سختی استخراج اتریوم افزایش یافته است، شرکت اینوسیلیکون(Innosilicon) که در حوزه‌ی تولید تجهیزات استخراج رمزارز فعالیت دارد، در حال ساخت دو محصول جدید و قدرتمند برای استخراج اتریوم است.

با فرض 0.12 دلار به ازای هر کیلووات ساعت توان مصرفی و ثابت ماندن قیمت اتر، دستگاه اینوسیلیکون ای 10+( Innosilicon A10 Pro+) با قدرت پردازشی 750 مگاهش بر ثانیه در هر روز 77 دلار برای ماینرها سود‌آوری دارد. همچنین مُدل میان رده‌ی این شرکت با توان 500 مگاهش بر ثانیه روزانه 51 دلار برای ماینرها درآمد دارد.

اینوسیلیکن بزودی محصول جدیدی را برای استخراج اتریوم ارائه خواهد کرد

اخیراً یک منبع خبری در پلتفرم چینی ویبو(Weibo) از ساخت دستگاه جدیدی توسط شرکت اینوسیلیکن خبر داده است که جایگزین سری ای 10 خواهد شد. وی ادعا کرده است که محصول جدید این شرکت یعنی اینوسیلیکن ای 11 پرو اتمستر(Innosilicon A11 Pro Ethmaster) با توان پردازشی 2000 مگاهش بر ثانیه عرضه خواهد شد. در صورتی که محاسبات قبلی را برای این محصول تکرار کنیم، با فرض نرخ 0.12 دلار به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی و ثابت ماندن قیمت اتریوم و سختی شبکه، این دستگاه روزانه 200 دلار درآمد خواهد داشت.

قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است اما بر اساس اطلاعات منتشر شده، اینوسیلیکن ای 11 پرو با 8 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد و انرژی الکتریکی مصرفی این دستگاه نیز 2300 وات اعلام شده است. وب سایت اسیک ماینر ولیو که تجهیزات استخراج رمزارز را با یکدیگر مقایسه می‌کند، زمان عرضه‌ی اینوسیلیکن ای 11 پرو را جولای 2021 اعلام کرده است.

نظر شما نسبت به محصول جدید شرکت اینوسیلیکن یعنی ای 11 پرو چیست؟ با توجه به نزدیکی اجرای پیشنهاد ای.آی.پی 1559 و تغییر الگوریتم اتریوم خریداران این محصول بازگشت سرمایه را تجربه خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا