اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

پرورش ماهی و گیاه با ماینینگ بیت‌کوین

نکات برگزیده مطلب
  • یک کارآفرین کانادایی با استفاده از سیستم aquaponic قصد دارد از گرمای تولید شده توسط ریگ‌های ماینینگ در جهت پرورش ماهی‌ها و گیاهانی که با این درجه حرارت سازگاری دارند، استفاده کند.

آقای بروس هاردی، کارآفرین مستقر در مانیتوبا، قصد دارد از گرمای حاصله از ریگ‌های ماینینگ بیت‌کوینش، جهت پرورش ماهی‌ها و گیاهان سازگار استفاده کند. او 30 ریگ ماینینگ دارد که در یک ساختمان 20 هزار متر مربعی واقع در مرکز سنت فرانکوئیس شایویر مانیتوبا قرار دارند. گرمای حاصله از ریگ‌ها در سراسر ساختمان پخش می‌شود.

تقریبا 800 عدد ماهی در یک تانک بزرگ در طبقه‌ی اول قرار گرفته‌اند و آب داخل مخزن ماهی‌ها سرشار از نیترات است که آن را تبدیل به یک کود بسیار مناسب برای گیاهان می‌کند. با فشار یک دکمه، آقای هاردی می‌تواند این آب را به سمت گیاهان خود که شامل کاهو، ریحان و جو می‌شود و به صورت aquaponic  بالای ماهی‌ها قرار گرفته، هدایت می‌کند. به قول آقای هاردی، این سیستم دقیقا همانند سیستم کره‌ی زمین عمل می‌کند. او همچنین رئیس شرکت Myera Group (شرکتی که به دنبال راهکارهای مبتکرانه و پایدار برای تولید مواد غذایی است) می‌باشد.

او تقریبا 2 سال است که مشغول ماین بیت‌کوین است و تحقیقات بسیاری برای سیستم خنک‌سازی مناسب ریگ‌های ماینینگش انجام داده تا به این نتیجه رسیده که بهترین کار استفاده از گرمای حاصله در جهت پرورش گیاهان و ماهی‌ها است.

مسئول شهرداری سنت فرانکوئیس شایویر، آقای دواین کلارک در حمایت از بروس هاردی، اینچنین گفت “از آنچه تا کنون دیده‌ایم، حرکت آقای هاردی بسیار برای جامعه محبوب است و او پس از سال‌ها اثراتی را که برای برخی از مردم ناخوشایند بودند به چیزی مفید تبدیل کرده است” . آقای هاردی همچنین به مزایای استفاده از این سیستم برای جامعه‌ی محلی اشاره کرد و گفت “با استفاده از درآمد حاصله از ماین بیت‌کوین، توانسته‌ام حقوق کارکنان این سیستم را فراهم کنم و به این صورت به تمامی مردم نشان داده‌ام که در حال انجام یک حرکت خلاقانه‌ی کشاورزی هستیم”

مانیتوبا در حال جذب ماینرهای بیشتر

آقای هاردی اشاره کرد که این پروژه هنوز نوپا است و تنها یک چهارم طبقه‌ی دوم ساختمان شامل
تجهیزات ماینینگ و سیستم aquaponic است، با عین حال پیشنهادهایی از سرمایه‌گذاران چینی و محققان استرالیایی در این خصوص دریافت کرده است.

استان‌های کانادا نظیر مانیتوبا به دلیل فراوانی و ارزانی نیروی برقابی که از آب برای تولید برق استفاده می‌شود، بسیار مورد توجه ماینرها قرار گرفته است. علاوه بر این، مانیتوبا از جمله تعداد محدود شهرهایی است که دمای هوای پایینی نیز دارد و به همین دلیل بسیار مورد توجه شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ماینینگ، خصوصا شرکت‌های چینی که به دنبال فرار از محدودیت‌های قانونی اعمال شده هستند، قرار گرفته است.

با این حال طبق گزارش رویتر، شرکت مانیتوبا هیدرو از هیات مدیره‌ی استان درخواست افزایش 7.9 درصدی قیمت برق تولیدی را کرده که با این وجود قیمت برق این استان بالاتر از قیمت استان همجوارش یعنی کیوبک خواهد بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا استفاده و راه‌اندازی سیستم‌های مشابهی نظیر aquaponic می‌تواند مناسب باشد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
news.bitcoin

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا