اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مدیر‌عامل بایننس نسبت به سطح پذیرش بیت‌کوین درمیان موسسات هشدار داد

چانگ‌پنگ ژائو اظهار داشت که ۶۰ درصد از سهم بازار رمزارزی همچنان در دست سرمایه‌گذاران حقیقی قرار دارد

نکات برگزیده مطلب
  • چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao)، مدیر‌عامل صرافی بایننس(Binance) نظرات هشدار دهنده‌ای را در ارتباط با پذیرش بیت‌کوین منتشر کرد. درحالی که بسیاری از کارشناسان معتقدند که توئیت‌های دونالد ترامپ(Donald Trump) بر رشد بیت‌کوین تاثیر نمی‌گذارد، ژائو بر مساله «کاستی در پذیرش بیت‌کوین توسط موسسات» اشاره کرد که بازار با آن مواجه است و به‌ همان اندازه یا حتی بیشتر از نظرات ترامپ اهمیت دارد.

هشدار چانک‌پنگ ژائو

ژائو در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد که رشد بیت‌کوین در آینده به‌طور گسترده‌ای بر پذیرش بیت‌کوین درمیان موسسات وابسته است، زیرا معامله‌گران خُرد(حقیقی) موجب نوسانات شدید در بازار می‌شوند. وی اظهار داشت که 60 درصد از بازار همچنان در اختیار سرمایه‌گذاران خُرد قرار دارد و با آمار سال گذشته برابری می‌کند. در حالی که تعداد خالص در هر دو بخش (حقیقی و حقوقی) در سال 2019 افزایش یافته است.

ما شاهد رشد سریعتر موسسات نیستیم. ما تنها شاهد افزایش در هر دو بخش هستیم. تعداد موسساتی که به حوزه‌ی رمزارزی وارد می‌شوند در سال 2019 به‌طور قابل توجه افزایش نیافته است. می‌توانم اعلام کنم که تا پایان سال بسیاری از مردم از ظرفیت معاملات مارجین(Margin) استفاده می‌کنند. صادقانه بگویم این فعالیت کاملا امن است. حجم معاملات بالاتر و پتانسیل نوسانات بیشتر وجود دارد. Changpeng Zhao

بازار صعودی 2017 عمدتا توسط سرمایه‌گذاران خُرد به‌وجود آمد و با وجود این‌که عملکرد بسیار خوبی داشت، سقوط بازار در سال 2018 نوساناتی را به نمایش گذاشت که همچنان بر بازار تاثیر می‌گذارد. روز یکشنبه قیمت بیت‌کوین پس از سه روز متوالی کاهش به سطح 10,234 دلار رسید. در حالی که برخی کاهش قیمت بیت‌کوین را به توئیت‌های ترامپ نسبت می‌دهند، این موضوع می‌تواند به دلیل ماهیت نوسانی بازار و غالب بودن معامله‌گران حقیقی ایجاد شود.

علاقه‌ی شرکت‌های تکنولوژی محور به قبضه‌ی بازارهای مالی

همچنین در شرکت‌هایی همانند بایننس که سرویس معاملات مارجین را ارائه می‌کنند، انتظار می‌رود که در آینده سرمایه‌گذاران خُرد را هدایت کنند. اگر شرکت‌ها تلاش خود را برای گسترش پذیرش رمزارزها توسط موسسات افزایش ندهند، نوسانات همچنان غالب می‌شود و زمینه‌ی خشم سرمایه‌گذاران تازه‌وارد را فراهم می‌کند. با این وجود، همانطور که شرکت‌هایی همانند فیسبوک(Facebook)، ویزا(VISA)، مسترکارت(MasterCard)، پی‌پال(PayPal)، اوبر(Uber) و… از طریق رمزارز Libra گامی در جهت ورود به حوزه‌ی رمزارزی برداشته‌اند، به نظر می‌رسد آینده‌ برای پذیرش بیت‌کوین در میان موسسات روشن است.

آیا سهم سرمایه‌گذاران حقوقی از بازار رمزارزی در آینده افزایش خواهد یافت؟ تاثیر ورود سرمایه‌گذاران حقوقی به حوزه‌ی رمزارزی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptonewsz
دکمه بازگشت به بالا