اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دونالد ترامپ در حساب توئیتر خود نسبت به رشد بیت‌کوین و دیگر رمزارزها واکنش نشان داد

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اظهار داشت که دلار آمریکا تنها ارز قابل اعتماد و پایدار جهان است

نکات برگزیده مطلب
  • دونالد ترامپ(Donald Trump) رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا برای نخستین مرتبه توئیتی را نسبت به بیت‌کوین(Bitcoin)، رمزارز فیسبوک(Libra) و حوزه‌ی رمزارزی ارسال کرد. وی اظهار داشت که طرفدار بیت‌کوین و دیگر رمزارزها نیست.

دونالد ترامپ ویژگی‌های زیر را به بیت‌کوین و دیگر رمزارزها نسبت داد:

  1. پول محسوب نمی‌شوند
  2. دارای نوسان هستند
  3. پشتوانه‌ای ندارند
  4. برای ارتکاب جرائم استفاده می‌شوند

ترامپ در توئیت خود عنوان کرد:

من طرفدار بیت‌کوین و دیگر رمزارزها نیستم که پول محسوب نمی‌شوند و ارزش آن‌ها نوسانات بالایی دارد و بدون پشتوانه هستند. دارایی‌های رمزارزی قانون‌گذاری نشده می‌توانند فعالیت‌های غیر قانونی همانند معاملات مواد مخدر و … را تسهیل کنند. Donald Trump

در این میان جامعه‌ی رمزارزی نیز واکنش گسترده‌ای نشان دادند، کاربری با نام TheMitchellnMan در توئیتر اظهار داشت:

«همانند دلار آمریکا(USD) که توسط هیچ چیزی بجز تهدید نیرو‌های دولتی پشتیبانی نمی‌شود؟»

با وجود دیدگاه انتقادی دونالد ترامپ نسبت به رمزارزها، بیت‌کوین به‌طور گسترده و سریع در میان صنایع جوان رمزارزی توسعه می‌یابد.

ترامپ برای نخستین مرتبه دیدگاهش را نسبت به بیت‌کوین در حساب کاربری توئیترش منتشر کرد. این موضوع نشان می‌دهد که صنعت رمزارزی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

ارزیابی دونالد ترامپ از رمزارز Libra

اظهار نظر دونالد ترامپ نسبت به بیت‌کوین و دیگر رمزارزها پس از اعلام انتشار رمزارز Libra توسط فیسبوک اعلام گردید. فیسبوک در کمتر از یک ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد رمزارز خود را با نام Libra به همراه تعدادی از شرکای تجاری راه اندازی کند.

ترامپ با اظهار نظر نسبت به Libra اعلام کرد:

به‌طور مشابه، رمزارز Libra  فیسبوک پایداری و قابلیت اعتماد کمی دارد. اگر فیسبوک و دیگر شرکت‌ها می‌خواهند به بانک تبدیل شوند، باید با جستجوی منشور جدید بانکی و همانند دیگر بانک‌ها، با محدودیت‌های قوانین بانکی فعالیت کنند. Donald Trump

ترامپ در مجموعه توئیت‌های خود نتیجه‌گیری می‌کند که تنها یک ارز واقعی در آمریکا وجود دارد:

تنها یک ارز واقعی در آمریکا وجود دارد. این ارز از هر زمان دیگری قدرتمند‌تر ظاهر شده است و نیز قابل اعتماد و پایدار است. این دارایی، ارز غالب در هرنقطه‌ی جهان به شمار رفته و همیشه این مسیر را ادامه خواهد داد. ارز اشاره شده را با نام دلار آمریکا(United States Dollar) می‌شناسیم. Donald Trump

نظر ترامپ برای بیت‌کوین اهمیتی ندارد!

پس از انتشار دیدگاه ترامپ نسبت به بیت‌کوین و رمزارز فیسبوک، تغییر قابل توجهی در قیمت بیت‌کوین مشاهده نشد. قیمت بیت‌کوین در این محدوده‌ی زمانی با افزایش جزئی همراه شده است.

برایان آرمسترانگ(Brian Armstrong)، مدیر عامل Coinbase در واکنش به توئیت ترامپ اظهار داشت:

«موفقیت حاصل شد! من آرزو داشتم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نسبت به گسترش استفاده از رمزارزها در سال‌های گذشته واکنش نشان دهد. ابتدا شما را نادیده می‌گیرند، به شما می‌خندند و سپس با شما می‌جنگند در نهایت پیروز خواهید شد.»

سیمون دیکسون(Simon Dixon) کارآفرین حوزه‌ی رمزارزی اظهار داشت:

«به جامعه‌ی رمزارزی تبریک می‌گویم، (گسترش رمزارزها) موجب شد رئیس جمهور آمریکا در این زمینه توئیت کند.»

نظر شما در رابطه با دیدگاه دونالد ترامپ نسبت به بیت‌کوین و رمزارز فیسبوک چیست؟ آیا وی رمزارزها را به عنوان تهدیدی برای دلار آمریکا در نظر می‌گیرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CcnCointelegraphCointelegraph
دکمه بازگشت به بالا