اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

دودستگی در میان معامله‌گران رمزارزی نسبت به قیمت بیت‌کوین

نتیجه‌ی یک نظرسنجی توئیتری نشان می‌دهد که نیمی از معامله‌گران سطوح ۶هزار دلاری را برای بیت‌کوین انتظار دارند در حالی که نیمی دیگر سطوح ۴۲۰۰دلاری را محتمل می‌دانند

نکات برگزیده مطلب
  • با سپری شدن روند نزولی و آغاز رالی صعودی در ماه آوریل، شرایط مثبتی در فضای رمزارزی حاکم گردید. اما به‌نظر می‌رسد پس از اتهام دادستانی نیورک به صرافی Bitfinex بازار رمزارزی دچار شک و تردید شده است. نتیجه‌ی نظرسنجی اخیری که در توئیتر اجرا شده است نشان می‌دهد که معامله‌گران نسبت به افزایش و یا کاهش قیمت بیت‌کوین دچار اختلاف هستند.

 

بیت‌کوین در آغاز ماه آوریل و در کمتر از یک ‌ساعت بیش از هزار دلار افزایش قیمت یافت، این موضوع برای مدتی شرایط صعودی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرد. این حرکت صعودی موجب شد تا تحلیلگران و معامله‌گران اعلام کنند که بیت‌کوین به کمینه‌ی قیمت خود رسیده است و ادعا کنند که آغاز روند صعودی جدید تایید شده است.

با این وجود، دفتر دادستان کل نیویورک در هفته‌ی گذشته، صرافی Bitfinex را به سوء استفاده از ذخایر تتر(Tether) به منظور پنهان ساختن زیان 850 میلیون دلاری متهم کرد. این اتهام ترس و التهاب زیادی را در فضای رمزارزی ایجاد کرد. معامله‌گرانی که ادعا می‌کردند بیت‌کوین سطح مقاومت 6 هزار دلار خواهد رسید، با تغییر مواضع خود بازگشت به سطوح 4200 دلار را پیش‌بینی می‌کردند. با توجه به نظر‌سنجی اخیر، سرمایه‌گذاران به‌طور مساوی به دو بخش تقسیم شده‌اند برخی از آن‌ها انتظار دارند قیمت بیت‌کوین به سطح 6 هزار دلاری دست یابد و برخی دیگر سطوح قیمت 4200 دلاری را برای آن انتظار می‌کشند.

دو دستگی معامله‌گران نسبت به هدف قیمت بیت‌کوین

با مطالعه‌ی هر فروم، گروه و یا کانال اجتماعی در می‌یابیم که معامله‌گران نسبت به تغییرات کنونی قیمت بیت‌کوین و مسیری که در آینده طی خواهد کرد، دچار سردرگمی شده‌اند.

با گذر از طولانی‌ترین بازار نزولی بیت‌کوین، سرمایه‌گذاران کنونی در رمزارزها و بیت‌کوین دچار اختلاف شده‌اند و برخی از آن‌ها کاهش قیمت این رمزارز را پیش‌بینی می‌کنند. با از بین رفتن حباب قیمت بیت‌کوین رفتار بازار طبیعی به‌نظر می‌رسد و می‌توان گفت که بازار در فاز «بی‌اعتمادی» قرار دارد.

بی اعتمادی پیرامون موضوع تتر(Tether) و Bitfinex می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر یکپارچگی بازار داشته باشد. این موضوع می‌تواند موجب ورشکستگی و یا تعطیلی شرکت مادر تتر و Bitfinex توسط دفتر دادستانی نیویورک شود. ترس نسبت به این موضوع روند صعودی قیمت بیت‌کوین را متوقف کرده است و معامله‌گران رمزارزی که در گذشته انتظار داشتند بیت‌کوین به سطح 6 هزار دلاری برسد، هم‌اکنون پیش‌بینی می‌کنند بیت‌کوین پیش از آغاز شرایط صعودی، سطوح 4200 دلار را تجربه کند.

در حالی که اغلب بازار در گذشته افزایش قیمت رمزارزها را انتظار داشتند، بازار در حال حاظر نسبت به روند آینده‌ی قیمت بیت‌کوین دچار اختلاف شده است. این شرایط را می‌توان در نظرسنجی که توسط یک معامله‌گر رمزارزی با نام کاربری Bagsy در توئیتر اجرا شده، مشاهده کرد. این نظر‌سنجی نشان می‌دهد که جامعه‌ی توئیتر در پیش‌بینی آینده‌ی قیمت بیت‌کوین دچار دودستگی است.

نظرسنجی: قیمت بیت‌کوین در آینده کدام یک از موارد زیر خواهد بود؟

با وجود بیش از 6 هزار شرکت کننده در این نظر‌سنجی، پاسخ دهندگان به‌طور برابر به انتخاب‌های موجود رای داده‌اند؛ یعنی هر گزینه 50 درصد از جامعه‌ی آماری شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است. در حالی که معامله‌گران نسبت به آینده‌ی قیمت بیت‌کوین دچار اختلاف شده‌اند، با شکل‌گیری روند بیت‌کوین در آینده، دسته‌ای از شرکت‌کنندگان غافلگیر خواهند شد.

نتیجه‌ی این نظرسنجی را می‌توان با  دیدگاه مثبت بررسی کرد، پیش از صعود اخیر بیت‌کوین طرفداران کاهش قیمت بیت‌کوین، سطوح 3 هزار دلاری را به عنوان کمینه‌ی قیمت بیت‌کوین برای این رمزارز پیشنهاد می‌کردند، اما هم اکنون اغلب معامله‌گران در حال گسترش این دیدگاه هستند که بازار نزولی به پایان رسیده است.

شما کدام یک از گزینه‌های این نظرسنجی را انتخاب می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Newsbtc
دکمه بازگشت به بالا