اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

۷۵ درصد احتمال می‌رود که سطح‌ کمینه‌ی قیمت بیت‌کوین را پشت سر گذاشته باشیم

برخی از شناخته شده‌ترین تحلیلگران صنعت رمزارزها طی پادکست Understanding(درک بیت‌کوین) اعلام کردند که اعتقاد دارند قیمت بیت‌کوین در آینده افزایش خواهد یافت

نکات برگزیده مطلب
  • درحالی که کمینه‌ی قیمت بیت‌کوین در گذشته و در سطح ۳۱۳۰ دلاری تجربه شده است، برخی از شناخته ‌شده‌ترین کارشناسان صنعت رمزارزی معتقدند که هم‌اکنون، چشم‌انداز نزولی حاکم بر بازار به چشم‌انداز صعودی در حال تغییر است.

چرخه‌ی صعودی قیمت بیت‌کوین

مراد محمودوف(Murad Mahmudov) یک تحلیلگر ارشد بازار است، وی تا همین اواخر انتظار کاهش قیمت بیت‌کوین/دلار آمریکا را مطرح می‌کرد، بر همین اساس اظهار داشت که حرکت صعودی جدیدی را تا سه‌ماهه‌ی دوم سال 2020 انتظار ندارد.

نقطه‌ی کمینه در سه‌ماهه‌ی دوم 2019         روند صعودی تا سه‌ماهه‌ی دوم 2020 انتظار نمی‌رود

اما محمودوف هم‌اکنون با تغییر مواضع پیشین و با اعلام نظر رسمی خود در هفته‌ی گذشته، به جمع تحلیلگرانی پیوسته است که معتقدند قیمت بیت‌کوین پس از این افزایش خواهد یافت.

وی با حضور در پادکست Understanding Bitcoin که توسط معامله‌گر برجسته‌ی رمزارزی تونی ویز(Tone Vays) میزبانی می‌شود، با اشاره به دو فاکتور کلیدی که نشان می‌دهد بازار صعودی پیش‌تر آغاز شده است، گفت: «این فاکتور‌ها میانگین متحرک 200 روزه و میانگین قیمت 200 روزه قیمت بیت‌کوین هستند.»

میانگین متحرک 200 روزه قیمت بیت‌کوین

محمودوف افزود: «ما میانگین قیمت 200 روزه قیمت بیت‌کوین را ترسیم کردیم و زمانی که این سطح شکسته شود، نشانه‌ی آخرین مراحل جمع‌آوری(خرید) توسط معامله‌گران و یا مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری روند صعودی بعدی است.»

محمودوف در این پادکست ویلی وو(Willy Woo) تحلیلگر معاملات و خالق Woobull.com، دیوید پاول(David Puell) رئیس تحقیقاتAdaptive Capital  و تیور دمیستر(Tuur Demeester) توسعه‌دهنده‌ی Venzen Khaosan را همراهی می‌کند.

شرکت‌کنندگان در این پادکست که پنج ساعت و نیم به طول انجامید، عملکرد قیمت بیت‌کوین را به منظور پیش‌بینی آن در آینده‌ بررسی کردند. تمامی تحلیلگران اعلام کردند که کمینه‌ی جدیدی در نمودار قیمت بیت‌کوین ظاهر نخواهد شد.

کمینه‌ی قیمت بیت‌کوین در سطح 3130 دلاری

هنگامی که قیمت بیت‌کوین در ماه دسامبر به سطح کمینه‌ی 3130 دلار رسید، تحلیلگران معتقد بودند که بیت‌کوین در محدوده‌ی 3000-3500 دلار نوسان خواهد کرد و یا از نظر ویز تا قیمت 1000 دلاری سقوط خواهد کرد.

کمینه‌ی قیمت بیت‌کوین در 3130 دلار

در حالی که ویز احتمال وقوع سناریوی اشاره شده را تا 40 درصد کاهش داده است، دیگران معتقدند که قیمت بیت‌کوین به‌طور سهمی‌وار افزایش خواهد یافت.

وو که مبنای پیش‌بینی خود را بر اساس «اطلاعات» نمودار‌هایی که بررسی کرده است، عنوان می‌کند، نسبت به دیگر تحلیلگران مواضع مثبت‌تری دارد و ادعا می‌کند که 95 درصد اطمینان دارد، کمینه‌ی قیمت بیت‌کوین 3130 دلار است.

دمیستر نیز معتقد است شانس سطح کمینه‌ی 3130 دلاری برای بیت‌کوین 80 درصد است، در حالی که این ضریب اطمینان توسط محمودوف 75 درصد و پاول 70 درصد عنوان شده است.

پس از افزایش قیمت بیت‌کوین در ماه آوریل میانگین قیمت 200 روزه‌ی قیمت بیت‌کوین در نهایت شکسته شد و هم‌اکنون کاملا در بالای این سطح قیمتی قرار داریم؛ من معتقدم شاهد نوساناتی در این سطح خواهیم بود اما فکر می‌کنم این سطح به عنوان حمایت برای نمودار قیمت بیت‌کوین عمل می‌کند. Tuur Demeester

بر اساس داده‌های Coinmarketcap در زمان نگارش این مقاله قیمت بیت‌کوین در سطح 5400 دلاری قرار دارد و بیشینه‌ی قیمت آن در 24 ساعت گذشته 5422 دلار ثبت شده است.

دمیستر در هفته‌ی گذشته گزارشی را در رابطه با الگو‌های سرمایه‌گذاری منتشر کرد که در آن عنوان شده بود بیت‌کوین در مرحله‌ی جمع‌آوری(خرید توسط سرمایه‌گذاران) قرار دارد.

بر اساس پیش‌بینی دیگری بر اساس نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک بیت‌کوین در سال 2020، پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت‌کوین به‌طور قابل توجهی افزایش یابد. محققان در این گزارش انتظار دارند تاثیرات این پدیده به زودی و در ژانویه‌ی 2019 مشاهده شود.

نظر شما در رابطه با پیش‌بینی تحلیلگران شرکت کننده در پادکست Understanding Bitcoin(درک بیت‌کوین) چیست؟ آیا سطح 3130 دلاری کمینه‌ی قیمت بیت‌کوین محسوب شده و دیگر تکرار نخواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا