اخبار و مقالاتمقالهپیشنهاد سردبیر

بیت‌کوین، تنها راه‌حل بدهی ۲۴۳ تریلیون دلاری اقتصاد جهان

بیت‌کوین چگونه می‌تواند با ارائه‌ی یک سیستم مالی جدید وضعیت اقتصادی جهان را بهبود ببخشد؟

براساس گزارشاتی که اخیرا توسط مرکز اقتصاد بین‌المللی(IIF) به ثبت رسیده‌اند، بدهی جهانی در حال حاضر به رقم وحشتناک ۲۴۳ تریلیون دلار رسیده است. این رقم یک چهام کوادریلون است و نشان می‌دهد که اقتصادی جهان در حوزه‌ای نامعقول قرار گرفته است.

مرکز اقتصاد بین‌المللی در رابطه با این موضوع در روز ۲ام آوریل ۲۰۱۹ یک پست توییتری منتشر نموده و اعلام کرده است که میزان بدهی جهانی در سال جاری ۳/۳ تریلیون دلار افزایش یافته و به رقم خیره کننده‌ی ۲۴۳ تریلیون دلار رسیده است. همچنین یک نمودار از میزان بدهی اقتصادی جهان طی سال‌های گذشته نیز به نمایش درآمده است.

اقتصاد جهان در وضعیت غیرپایدار قرار گرفته و دلیل آن نیز استفاده از سیستم‌های مالی شکست خورده و غیرمسئولانه است که چاپ پول نقد(بدون پشتوانه) و صدور اعتبار اعتیاد پیدا کرده‌اند. زمان اقرار به این موضوع فرار رسیده که به یک جایگزین نیاز داریم. با اینکه از حد کمال به دور است، اما بیت‌کوین یک راه‌حل قابل قبول به همراه ذخیره‌ی ثابت و خروجی تنظیم شده ارائه می‌کند. اکنون زمان انقلاب اقتصادی فرا رسیده است.

 

بمب بدهی ۲۴۳ تریلیون دلاری

این رقم بدهی اعلام شده بیش از ۳ برابر تولید ناخالص جهانی است، به عبارت دیگر حجم بدهی جهان سه برابر تمام محصولات و خدمات ارائه شده است در سیاره‌ی خاکی می‌باشد. آمار نشان می‌دهد که این بدهی در سه‌ماه‌ی اول سال ۲۰۱۸ با رسیدن به نقطه ۲۴۸ تریلیون دلاری، بالاترین رکورد خود را به ثبت رسانده است. از آن زمان تا کنون یک روند نزولی در پیش گرفته و به آهستگی کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که ایالات متحده بزرگ‌ترین مجرم در این بمب بدهی محسوب می‌شود زیرا مجموع بدهی این کشور در سال جاری به رقم سرسام‌آور ۲۲ تریلیون دلار رسیده است.

بدهی شرکت‌های غیرمالی ایالات متحده نیز اکنون به ارقام پیش از بحران مالی سال ۲۰۱۸ رسیده است.

این یک رفتار اعتیادآور کلاسیک است

از نظر ظاهری اعتبار می‌تواند به روند رشد کمک کند. دولت‌ها، شرکت‌ها و حتی افراد عادی وام می‌گیرند تا سرمایه‌ی مورد نیاز توسعه‌ی اقتصادی را تامین کنند.  مشکل زمانی رخ می‌دهد که این روند کار نمی‌کند. زمانی که رشد به میزان کافی نباشد، ما پول بیشتر و بیشتری قرض می‌گیریم. همانطور که آقای حان مولدین(John Mauldin مدیرعامل فعلی کمپانی سرمایه‌گذاری Millennium Wave و نویسنده‌ی چندین کتاب اقتصادی مطرح) نوشته است:

این یک رفتار اعتیاد آور کلاسیک است. شما باید هرمرتبه میزان دریافتی خود را بالا ببرید تا به نتایج مشابهی برسید. بانک‌های مرکزی بدهی‌ها را تامین می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند این کار رشد اقتصادی ایجاد می‌کند. گاهی اوقات این روش جواب می‌دهد. مشکل اینجاست که آن‌ها بدون توجه به نحوه‌ی استفاده از آن سرمایه اقدام به تولید بدهی می‌کند. John Mauldin

چرا بیت‌کوین بهتر است؟

ذخیره‌ی ثابت بیت‌کوین به نوعی یک پادزهر برای اعتیاد بانک‌های مرکزی به چاپ پول و تشویق بدهی است.

تنها ۲۱ واحد رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) وجود خواهد داشت که براساس چرخه‌ی خروجی بسیار سخت که توسط ریاضی تنظیم شده است، ایجاد خواهند شد. در صورت هوس هر دولت‌ یا بانک مرکزی، باز هم مقدار این ذخیره قابل دستکاری یا افزایش نیست.

همانطور که آقای اریک وورهیس(Erik Vorhees) مدیرعامل ShapeShift توضیح داده است، زمانی که این کوه در حال رشد بدهی از داخل منفجر شود، مردم گروه گروه به سمت صنعت رمزارزی حرکت خواهند کرد.

بیت‌کوین: یک جایگزین مناسب؟

بیت‌کوین ارائه دهنده‌ی یک تضاد شدید نسبت به سیستم ارز فیات فعلی است. در سیستم ارز فیات ما، بانک‌های مرکزی در فرایندی با نام کاهش کیفی(Quantitative Easing) از هیچ پول ایجاد می‌کنند. به عبارت ساده‌تر، بانک‌های مرکزی پول جدید کرده و از آن برای خرید اوراق قرضه و دارایی استفاده می‌کنند. این روند در نهایت منجر به ارائه‌ی پول بیشتر در ذخیره‌ی ارزی، کاهش قدرت خرید پول شما و نهایتا تشویق به وام‌دهی کم‌هزینه خواهد شد.

زمانی که یک کشور برای رشد اقتصادی خود از فرایند کاهش کیفی و نرخ‌های پایین بهره استفاده می‌کند،‌ کشورهای دیگر نیز به شکل اجتناب‌ناپذیری از آن تقلید می‌کنند. این کار به سقوط منجر می‌شود، جایی که هر کشوری اقتصاد خود را با پول ارزان و کم‌ارزش مملو کرده تا در رقابت باقی بماند.

نتیجه‌ی همه‌ی این کار‌ها رسیدن به یک کوه بدهی ۲۴۵ تریلیون دلاری است که اغلب مردم از آن خبر ندارند. زمان استفاده از یک سیستم جدید فرا رسیده است. همانطور که آقای هنری فورد(Henry Ford بنیانگذار کمپانی خودروسازی فورد) گفته است:

بسیار خوب است که مردم کشور نظام بانکی و پولی ما را درک نمی‌کنند، زیرا اگر آن‌ها متوجه موضوع شوند، قبل از فرا رسیدن صبح روز بعد، انقلاب خواهد شد. Henry Ford

به نظر شما بیت‌کوین می‌تواند جایگزین مناسبی برای سیستم‌ ارزهای فیات جهان باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا