اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

مدیرعامل بایننس کریگ رایت را به حذف رمزارز بیت‌کوینSV از این صرافی تهدید کرد

آقای چانگ‌پنگ ژائو تهدید کرد که در صورت ادامه‌ی روند شکایت کریگ رایت از Hodlonaut(کسی که چالش مشعل شبکه‌ی صاعقه را راه‌اندازی کرد)،‌ رمزارز بیت‌کوینSV از بایننس حذف می‌شود

نکات برگزیده مطلب
  • چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao مدیرعامل صرافی بایننس) اخیرا با انتشار یک پست ‌توییتری اعلام نموده که در صورت ادامه‌ی کار‌های کریگ رایت(سازنده‌ی رمزارز BSV که مدعی می‌کند ساتوشی است) و شکایت از کاربر توییتری با نام مستعار Hodlonaut که ادعاهای او را فریب‌آمیز و دروغین بیان کرده بود، رمزارز بیت‌کوینSV‌ را از لیست صرافی بایننس حذف خواهد کرد.

تهدید چانگ‌پنگ ژائو

آقای چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao مدیرعامل صرافی بایننس) با انتشار یک پست ‌توییتری در روز ۱۱ام آوریل به لیست چهره‌های بزرگ صنعت رمزارزی پیوست که پس از اعلامیه‌ی کریگ رایت(Craig Wright مدعی نام ساتوشی ناکاموتو و توسعه‌دهنده‌ی رمزارز ثانویه‌ی بیت‌کوینSV) در مقابل او قرار گرفته‌اند. آقای رایت اخیرا اعلام کرده است که به دلیل تهمت و افترا، در حال پیگیری قانونی و شکایت از یکی از کاربران پلت‌فرم‌ رسانه‌ی اجتماعی توییتر به نام Hodlonaut است.

bitcoinSV

این کاربر که به عنوان سازنده‌ی مشعل شبکه‌ی صاعقه(Lightning Torch) بسیار شناخته شده است، پس از شروع تهدیدات آقای رایت مبنی بر شکایت از او، حساب توییتری خود را حذف نمود.

 از آن زمان تا کنون، آقای رایت اعلام کرده است هرکسی که بتواند هویت واقعی و یا اطلاعات شخصی این کاربر را به او ارائه نماید، ۷۰ واحد رمزارز BSV(معادل ۵ هزار دلار) جایزه دریافت خواهد کرد.

این چالش قانونی بلا‌فاصله با واکنش بسیاری از افراد بزرگ صنعت رمزارزی روبرو شد، و آقای ژائو نیز یکی از آخرین افرادی است که به آن پیوسته است. این موضوع تا آنجا بالا گرفته که حتی برخی کاربران حساب توییتری خود را تغییر داده و اصطلاح «Hodlonaut» را به آن اضافه کرده‌اند.

فرض بر آن است که انجام این کار باعث خواهد شد که تهدید و آزار و اذیت دیگر کاربران به دلیل انتقاد از ادعاهای آقای رایت، برای او و پیروانش سخت‌تر خواهد شد. آقای رایت در حال حاضر به دلیل ادعاهایش در پلت‌فرم‌های رسانه‌ی اجتماعی به عنوان یکی از افراد بدنام شناخته می‌شود، وی مدعی شده که ساتوشی‌ناکاموتو(سازنده‌ی بیت‌کوین) است.

پست توییتری آقای ژائو

آقای ژائو نیز در واکنش به حرکت اخیر آقای رایت و ادعای او یک پست توییتری منتشر نموده و گفته است که:

کریگ رایت ساتوشی نیست. اگر این حرف‌ها ادامه یابد ما رمزارز بیت‌کوینSV را از لیست خود حذف می‌کنیم. Changpeng Zhao

کاهش ۲۰ درصدی ارزش بیت‌کوینSV

از زمان اعلام عمومی پیگیری قانونی توسط آقای رایت و جایزه‌ی فوق‌الذکر برای پیدا کردن Hodlonaut، رمزارز بیت‌کوینSV با سقوط ارزش شدیدی روبرو شده است. در زمان نگارش این مقاله رمزارز مذکور طی ۲۴ ساعت با کاهش ۸ درصدی روبرو بوده و سقوط هفتگی ارزش آن نیز به ۲۰ درصد رسیده است.

نمودار تغییر قیمت رمزارز BSV طی ۷ روز گذشته

از زمان اعلام پاداش برای شناسایی کاربر مذکور، محتویات نامه‌ی آقای رایت به Hodlonaut در فضای اینترنت منتشر شده است.

محتویات این نامه که ادعا شده از طرف یک شرکت حقوقی واقع در کشور انگلستان است، عمدتا بسیار مشکوک بوده و جعلی به نظر می‌رسد، علاوه بر این بخش‌های زیادی از این نامه بسیار شبیه به نحوه‌ی گفتار آقای رایت است و به نوعی انعکاس دهنده افکار اوست.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های این نامه در رابطه با عذرخواهی کتبی Hodlonaut است که در آن گفته شده کاربر مذکور باید در نامه‌ی عذرخواهی خود بدون اشاره به نام کامل ناکاموتو، آقای رایت را با اصطلاح «دکتر رایت» خطاب کند. متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

من در رابطه با اینکه گفته‌ام کریگ رایت به دروغ مدعی شده که ساتوشی است، اشتباه کردم. من قبول می‌کند که او ساتوشی است. من متاسفم دکتر رایت. من این اتهام را تکرار نخواهم کرد. نامه‌ی درخواستی برای عذرخواهی از آقای رایت

در همین حال، در جامعه‌ی بیت‌کوین تلاش برای محکوم کردن این حرکت ادامه دارد. به عنوان مثال در پادکست «کاری که بیت‌کوین کرد» با میزبانی آقای پیتر مک‌کارمک(Peter McCormack) که با آغوشی باز از طرفداران رمزارز BSV دعوت شده تا از او و Hodlonaut شکایت کنند.

برخی دیگر از کاربران آقای رایت را به صورت آشکارا محکوم کرده‌اند زیرا خود او نیز در حال حاضر با یک دادخواست ۵ میلیون دلاری به اتهام بر سرقت حجم زیادی رمزارز بیت‌کوین از شریک تجاری پیشین خودش است.

علاوه بر این، اخیرا تراکنش‌هایی در بلاک‌چین بیت‌کوین SV انجام شده است که حاوی جمله‌ی «کریگ رایت یک متقلب است» می‌باشند. این کار باعث شده که این پیام برای همیشه در بلاک‌چین این رمزارز ماندگار شود.

با این حال، برای مبادله‌گران رمزارز بیت‌کوینSV نتیجه‌ی این روادید ضرر‌های مالی آخر هفته وبد. تصویری از یک گروه تلگرامی نشان می‌دهد که برخی دارندگان خوش‌بین این رمزارز به دنبال تحقیق در رابطه با این موضوع هستند که آیا حذف BSV از صرافی بایننس در واقع باعث افزایش چشمگیر قیمت آن خواهد شد یا خیر، زیرا این کار به نوعی تبلیغات رایگان برای آن محسوب می‌شود.

باید یادآور شد که افزایش تبلیغات این رمزارز تا کنون نتوانسته برای سازندگانش آنگونه که انتظار می‌رفت، نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.

نظر شما در رابطه با واکنش چانگ‌پنگ ژائو به این مسئله چیست؟ آیا کریگ رایت واقعا ساتوشی ناکاموتو است؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا