اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

۸ دلیلی که نشان می‌دهد بیت‌کوین نسبت به سال ۲۰۱۷ شرایط بهتری دارد

زیرساخت‌های بهتر، سهولت معاملات، کاهش طرح‌های متقلبانه و گسترش مقیاس‌پذیری برخی از دلایل وجود شرایط مناسب‌تر برای بیت‌کوین در سال جاری هستند

در روز ۲ آوریل ۲۰۱۹ قیمت بیت‌کوین در طی چند ساعت تا سطح مقاومتی ۵ هزار دلار افزایش یافت، هولدرها(کسانی که به جمع‌آوری رمزارزها می‌پردازند و تنها آن را به عنوان نوعی پول در معاملات استفاده می‌کنند) نیز برای بازار صعودی بعدی آماده می‌شوند. اما آیا شرایط سال ۲۰۱۷ تکرار خواهد شد؟ ۸ دلیل برای وجود شرایط بهتر برای بیت‌کوین نسبت به سال ۲۰۱۷ وجود دارد.

زیرساخت‌های بهتر

هر بازاری برای رسیدن به بلوغ ضروری است چند چرخه‌ی صعودی و نزولی را تجربه کند. بازار نزولی کنونی بیت‌کوین، تاکنون طولانی‌ترین شرایط نزولی این رمزارز محسوب می‌گردد، اما این زمان برای خروج معامله‌گران ترسو، واسطه‌های کنجکاو و سرمایه‌گذارانی که با دید کوتاه مدت در این حوزه وارد شدند کافی است. کسانی که بیت‌کوین را به صورت شانسی برای پولدار شدن سریع می‌نگریستند، هم اکنون این حوزه را ترک کرده‌اند.

باید توجه داشت که، با وجود شرایط نزولی، بیت‌کوین در حال توسعه بوده است. هم‌اکنون زیرساخت‌های بهتری نسبت به دو سال گذشته وجود دارد.

استفاده از بیت‌کوین به‌طور پیوسته در طی 15 ماه افزایش یافته است. با وجود «شرایط نزولی» بازار، تعداد تراکنش‌ها و هش‌ریت شبکه‌ی بیت‌کوین افزایش یافته و اندازه‌ی بلوک 1 مگابایتی آن پذیرفته شده است.

گسترش روش‌های معاملات بیت‌کوین و ارزهای فیات

ممکن است با توجه به مکانی که در آن قرار دارید، شرایط سخت‌تری را برای نگه‌داری بیت‌کوین نسبت به دیگران تجربه نمایید. اما با این وجود، روش‌های بیشتری در مقایسه با سال 2017 برای تبدیل به ارزهای فیات وجود دارد؛ یعنی صرافی‌های بیشتری خدمات مبادلات ارزهای فیات را به رمزارزها ارائه می‌کنند. از این میان صرافی‌های بزرگ بین‌المللی همانند بایننس(Binance) و OKEx را می‌توان نام برد.

اپلیکیشن پرداخت Square توانست در ژوئن 2018 مجوز BitLicense نیویورک را دریافت کند، این اپلیکیشن خرید بیت‌کوین را از طریق گوشی‌های هوشمند نسبت به خرید از صرافی Coinbase آسان‌تر می‌کند. همچنین خدمات صرافی‌های موجود همانند Coinbase و Gemini بهبود یافته است. این صرافی‌ها رمزارزهای بیشتری را فهرست کرده‌اند و محیط کاربر پسند‌تری نسبت به گذشته ارائه می‌کنند.

همچنین روش‌های بیشتری برای کسب بیت‌کوین وجود دارد و همچنین ارائه‌دهندگان بیشتری آن را می‌فروشند. نگه‌داری بیت‌کوین از طریق سرویس‌هایی همانند Trezor، Mycelium، Exodus و Blockstream Green Wallet در مقایسه با گذشته، آسان‌تر و امن‌تر است.

بعلاوه، سرمایه‌گذاران حقوقی همانند Bakkt سرانجام با راه‌اندازی سرویس جدید خود، قرارداد‌های آتی بیت‌کوین را با استفاده از بیت‌کوین تسویه خواهند کرد، در حالی که قرارداد‌های آتی بیت‌کوین در CME و CBOE با پول نقد تسویه می‌شوند. بنابراین در صورت راه‌اندازی پلتفرم Bakkt، ارز فیات بیشتری در بازار بیت‌کوین (و نه‌تنها بازار معاملات آتی) وارد خواهد شد.

کاهش کلاهبرداری

سال جاری با ماجرای صرافی QuadrigaCX آغاز گردید. هنوز مشخص نیست که آیا مرگ ناگهانی مالک این صرافی موجب قطع دسترسی به کیف‌پول‌های با ذخیره‌سازی سرد(Cold Storage) شده است یا این خبر تنها با اهداف مخرب منتشر شده است.

در حالی که همچنان روش‌های اندکی برای ذخیره‌سازی کلید‌های خصوصی وجود دارد و با وجود پیشرفت هکر‌ها، ممکن است دارایی‌های رمزارزی شما در معرض خطر قرار بگیرند. حتی اگر نگهداری کلید‌های خصوصی بر عهده‌ی خود شما قرار داشته باشد، در هنگام برداشت دارایی‌ها از کیف پول لجر، در امنیت کامل قرار ندارید.

با این وجود، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) و دیگر نهاد‌های قانون‌گذاری، به منظور کاهش کلاهبرداری تلاش‌ کرده‌اند.

پروژه‌های متقلبانه‌ای همانند BitConnect، Pincoin، OneCoin، Centratech و … همچنین فعالیت‌های مخرب و آلت‌کوین‌های بی‌ارزشی که به نام چهره‌های مشهور عرضه شده است، موجب گردید مردم بیش از گذشته از خطرات و لزوم کنترل بر کلید‌های خصوصی آگاهی یابند، در نتیجه سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین با امنیت بیشتری انجام شود.

اثبات کاربردپذیری

کاربرد بیت‌کوین نه‌تنها به عنوان روش حفظ ارزش دارایی‌ها بلکه به عنوان روش پرداخت در بسیاری از مکان‌ها به ویژه در کشور ونزوئلا اثبات شده است. بیت‌کوین در کشور‌های آمریکای جنوبی و ترکیه که تحت تاثیر تورم بالا قرار دارند به عنوان روش مناسبی در حفظ ارزش دارایی‌ها اثبات شده است.

در نظرسنجی درصد مالکیت رمزارزها، کشور‌های آفریقای جنوبی رتبه‌ی نخست را داراست، در حالی که 5.3 درصد از مردم آمریکا‌ و 4.1 درصد از مردم انگلیس مالک رمزارز هستند.

در سال گذشته، حجم معاملات بیت‌کوین کشور ونزوئلا در سایت‌هایی همانند Local Bitcoins افزایش قابل توجهی داشته است. بیت‌کوین به آن‌ها اجازه می‌دهد از اعضای خانواده‌ی خود پول دریافت کنند، دارایی خود را از تورم محافظت کنند و هزینه‌ی تهیه‌ی کالا‌های ضروری را با بیت‌کوین پرداخت کنند.

سازمان‌هایی همانند BitGive دریافت کمک‌های مالی با استفاده از بیت‌کوین و همچنین ساخت یتیم‌خانه و بیمارستان را برای سازمان‌های خیریه آسان‌تر کرده است.

مقیاس‌پذیری بیت‌کوین

شبکه‌ی لایتنینگ(Lightning Network) پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده است و ظرفیت انتقال 1,000 BTC (معادل 4.2 میلیون دلار) را هدف گذاری کرده است. به‌نظر می‌رسد این روش مقیاس پذیری در لایه‌ی دوم غیر قابل توقف است و تنها در طی مدت زمان یک‌سال پیشرفت‌های قابل توجهی را به‌دست آورده است.

هنگامی که پذیرش گسترده‌تر رمزارزها آغاز گردد، از نظر افزایش کارمزد‌، زمان انتظار طولانی و سقوطی که در مرحله‌ی قبل رالی صعودی بیت‌کوین شاهد بودیم، در تنگنا قرار نخواهیم گرفت.

افزایش تعداد خودپرداز‌های بیت‌کوین(Bitcoin ATMs) در سراسر جهان

هم‌اکنون تعداد خودپرداز‌های بیت‌کوین در مقایسه با سال 2017 بیشتر است. در حقیقت تعداد خودپرداز‌های بیت‌کوین در سال 2018 با افزایش دو برابری به بیش از 4 هزار دستگاه رسید.

با وجود آن‌که دو روز پس از نصب یک خودپرداز بیت‌کوین در دوبی به دلیل موانع قانونی، حذف گردید. پذیرش این خودپرداز‌ها در چنین شرایطی به زمان نیاز خواهد داشت.

افزایش تعداد چهره‌های مشهور طرفدار بیت‌کوین

با وجود چهره‌هایی همانند هستر پیرس(که به مادر رمزارزها یا Crypto Mom مشهور است) در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) و اندرو یانگ(Andrew Yang) نامزد ریاست جمهوری آمریکا، بیت‌کوین طرفدارانی را در میان مقامات ارشد آمریکا در اختیار دارد.

رسوایی‌های بانکی و رفتار ناخوش‌آیند شرکت‌هایی همانند فیسبوک(Facebook) و گوگل(Google) به همراه رشد قابل توجه در ساختار رمزارزها موجب گردید افراد بیشتری به این حوزه‌ی متحول کننده ملحق شوند.

قیمت‌های بالاتر از 20 هزار دلار واقع گرایانه است

فراموش نکنیم که بیت‌کوین در گذشته به قیمت 20 هزار دلار رسیده است. در آن زمان تصور بازگشت به قیمت‌های پایین وجود نداشت. هم اکنون، همانند هدف قیمتی 1 هزار دلار که در گذشته وجود داشت، هدف قیمتی دیگری برای دستیابی وجود دارد.

این دلیل بعلاوه‌ی دیگر دلایلی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، موجب می‌شود که شرایط پیش‌روی بیت‌کوین در سال 2017 بهتر به‌نظر آید.

نظر شما در رابطه با شرایط بازار بیت‌کوین در سال 2019 چیست؟ آیا دلایل اشاره شده برای آغاز روند صعودی جدید کافی است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا