اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

بورس سوئیس از یک ETP جدید برای رمزارز اتریوم رونمایی کرد

این محصول رمزارزی قابل مبادله یا ETP مبتنی بر رمزارز اتریوم فعالیت کرده و Amun Ethereum نام دارد

نکات برگزیده مطلب
  • بورس اوراق بهادار کشور سوئیس که SIX نام دارد، به تازگی یک محصول رمزارزی قابل مبادله‌ی(ETP) جدید مبتنی بر رمزارز ارتریوم راه‌اندازی کرده است. این سرویس جدید که تحت عنوان AETH یا Amun Ethereum عرضه شده است، به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد که در دومین رمزارز بزرگ بازار یا همان اتریوم به سادگی سرمایه‌گذاری کنند.

یک ETP رمزارزی جدید

بورس اوراق بهادار کشور سوئیس که SIX نام دارد، اخیرا از راه‌اندازی ETP مبتنی بر اتریوم(با نماد ETH) خبر داده است. این سرویس روز ۵ام ماه جاری و تحت عنوان AETH یا Amun Ethereum عرضه شده است. به لطف حضور این ETP جدید، سرمایه‌گذاران فرصت سرمایه‌گذاری در دومین رمزارز بزرگ بازار از لحاظ میزان سرمایه‌ی در حال گردش(یا MarketCap) را خواهند داشت.

Swiss_Stock_Exchange_Logo

AETH نتایج سرمایه‌گذاری اتریوم را دنبال و ردیابی می‌کند، بنابراین سرمایه‌گذاران دیگر نیازی به برقراری تنظیمات خاص برای دسترسی به این محصول ندارند. Amun تمام مدت دارایی‌های رمزارزی اساسی را که برابر است با ۱۰۰ درصد ارزش سهام، در محل ذخیره‌سازی سرد(Cold Storage) خود نگهداری می‌کند. تمام دارایی‌های دیجیتال که توسط Amun نگهداری می‌شوند، با اقدامات امنیتی متعددی مانند ذخیره‌سازی سرد، چندین کلید خصوصی، لیست‌های سفارشی و ردیابی حسابرسی، امنیت این دارایی‌های رمزارزی در سطح سازمانی قرار خواهد داشت.

یک ETP چیست؟

ETP یا محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله(Exchange Traded Product)، نوعی اوراق بهادار است که با استفاده از مشتقات یک دارایی اساسی و زیرساختی مانند کالا، ارز، سهام، نرخ بهره یا شاخص‌ها، ارزش‌گذاری می‌شود. ETPها شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل مبادله(ETF)، حامل‌های تجاری قابل مبادله(ETV)، اوراق تجاری قابل مبادله(ETN) و گواهینامه‌های مربوطه است.

بورس SIX به دنبال لیست‌کردن ETPهای رمزارزی بیشتری است

لازم به یادآوری است که AETH دومین ETP رمزارزی است که توسط بورس SIX ارائه می‌شود. این بورس اخیرا یک ETP مبتنی بر رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) راه‌اندازی کرده بود که تحت نام ABTC یا Amun Bitcoin شناخته می‌شود. همچنین شایان ذکر است که هر دو ETP ارائه شده توسط این بورس دارای کارمزد ۲/۵ درصدی برای مدیریت هستند.

سال گذشته، بورس SIX اعلام کرده بود که در مجموع قصد لیست کردن ۵ محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی رمزارزی را دارد. در گزارشات SIX امده است که این پنج رمزارز عبارتند از بیت‌کوین(با نماد BTC)، اتریوم(با نماد ETH)، ریپل(با نماد XRP)، بیت‌کوین کش(با نماد BCH) و در نهایت رمزارز لایت‌کوین(با نماد LTC). مجموع این پنج رمزارز شاخص جدید به نام Amun Crypto Basket یا HODL5 را تشکیل می‌دهند. نحوه‌ی توزیع هر رمزارز در این شاخص بدین صورت است:

  • بیت‌کوین: 49/39 درصد
  • اتریوم: 16/56 درصد
  • بیت‌کوین کش: 2/96 درصد
  • لایت‌کوین: 3/87 درصد
  • ریپل: 27/2 درصد

گفته شده که بورس اوراق بهادار سوئیس تنها دارایی‌های دیجیتال خاصی که به ارز فیات وابسته نیستند(رمزارز پایدار نباشند) و یا برای مقاصد حریم خصوصی(مانند رمزارز مونرو) طراحی نشده باشند را لیست خواهد کرد. رمزارزهایی که نقدینگی کافی ندارند نیز لیست نخواهد شد.

بورس SIX به دنبال راه‌اندازی صرافی رمزارزی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ است

گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد بورس اوراق بهادار سوئیس همچنین به دنبال راه‌اندازی صرافی دیجیتال خود در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ است. گفته شده صرافی دیجیتال SIX(یا SDX) باعث افزایش سرعت مبادلات خواهد شد و در ابتدای به صورت موازی و همزمان با پلت‌فرم فعلی SIX فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.

عرضه‌ی چنین محصولاتی چه تاثیری بر بازار رمزارزی خواهد گذاشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا