اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

نمونه‌ی اولیه‌ی رمزارز بانک JPMorgan Chase رونمایی شد

این رمزارز جدید JPM Coin نام داشته و قرار است که در معاملات بین‌المللی مورد استفاده قرار بگیرد

نکات برگزیده مطلب
  • بانک بزرگ JPMorgan Chase اخیرا از نمونه‌ی اولیه‌ی یک رمزارز به نام JPM Coin رونمایی کرده است که از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده می‌کند. براساس اعلام بانک مذکور، این سیستم جدید پرداختی فعلا در مراحل اولیه‌ی خود به سر می‌برد و قرار است در معاملات تجاری، به مشتریان سازمانی اجازه دهد تا پرداخت‌های آنی با مشتریان بانک‌های دیگر داشته باشند.

رمزارز جدید JMP Coin

بانک JPMorgan Chase(یک بانک سرمایه‌گذاری چند ملیتی و کمپانی خدمات مالی که مقر آن در نیویورک واقع شده است) اخیرا از یک نمونه‌ی اولیه از سیستم سکه‌ی دیجیتال رونمایی کرده که از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده می‌نماید. این سیستم جدید که JPM Coin نامیده می‌شود، فعلا در مراحل اولیه‌ی خود به سر می‌برد و قرار است در معاملات تجاری، به مشتریان سازمانی اجازه دهد که پرداخت‌های آنی به مشتری بانک‌های دیگر داشته باشند.

این اعلامیه در واقع سیستم و محصولی را به ما معرفی می‌کند که به دلیل افزایش بهره‌وری عملیات پرداخت و سایر فرایند‌های بانکی مورد ستایش قرار می‌گیرد، اما با وجود نیاز به قانون‌گذاری، حداقل چند سالی با فراگیری و گسترش عمومی کاربرد‌های آن فاصله داریم.

لو کرنر(Lou Kerner) یک سرمایه‌دار مشهور که در صندوق‌های رمزارزی سرمایه‌گذاری می‌کند، پیش‌بینی کرده است که تکنولوژی بلاک‌چین همانند اینترنت، تمامی صنایع موجود را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

آقای کرنر در جدیدترین صحبت‌های خود اظهار داشت:

lou-kernerواضح است که بانک‌داری و سیستم پولی یکی از اولین جاهایی هستند که دچار اختلال و تغییر خواهند شد. تمامی بانک‌های بزرگ جهان در حال برآورد کردن این وضعیت و توسعه‌ی یک استراتژی رمزارزی یا بلاک‌چینی هستند. بانک‌ها یا خودشان را مختلف می‌کنند، یا اجازه می‌دهند دیگران این کار را انجام دهند. Lou Kerner

بانک‌های بزرگ در حال حاضر با وجود شرکت‌های تکنولوژی مالی کوچک‌تر، کمپانی‌های خدمات کارت اعتباری و حتی خورده فروشی‌هایی مانند آمازون(Amazon) و اپل(Apple) که در حال ورود به اینگونه سیستم‌های پرداخت جدید هستند، شاهد افزایش رقابت می‌باشند.

براساس گزارشاتی که توسط S&P Global Ratings منتشر شده است، غول‌های بانکداری جهان، مانند JPMorgan Chase، بانک آمریکا(Bank of America) و Citigroup در حال حاضر حدود یک پنجم و یا حتی بیشتر از این مقدار هزینه را به فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا اختصاص می‌دهند.

S&P در رابطه با این موضوع گزارش داده است:

ما معتقدیم که حفظ موقعیت در بازار پرداخت برای بانک‌ها بسیار مهم و حیاتی است، زیرا در زمینه‌ی ارتباط با مشتریان عملیات پرداخت نقش بسیار مهمی داشته و باعث ایجاد درآمد‌های قابل توجهی از راه کارمزد کارت‌های اعتباری و بدهی‌های مالی، حساب‌های سپرده، کارمزد تراکنش‌های بین‌المللی و درآمد‌های اینترنتی خالص می‌شود. S&P Global Ratings

با وجود این سیستم جدید، مشتری‌های بانک JPMorgan کوین‌های JPM را دریافت می‌کنند و می‌توانند آن را به سایر مشتریان انتقال داده و آن‌ها نیز اقدام به آزاد‌سازی مجموع قیمت و مبلغ آن‌ها کنند. براساس گفته‌های بانک مذکور، این سیستم برپایه‌ی دلار ایالات متحده است اما می‌تواند در آینده از ارزهای فیات دیگری نیز استفاده کند.

در بخش‌هایی از گزارشات S&P آمده است  که حجم تراکنش‌های تجاری بیش از ۱۰۰ تریلیون دلار می‌باشد.

JPMorgan در وب‌سایت خود اعلام کرده است که این سیستم جدید از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده می‌کند و در حال حاضر بر روی تعداد کمی از مشتریان مورد آزمایش و استفاده قرار گرفته است. همچنین گفته شده که بانک مذکور قصد دارد این سیستم را تا اواخر سال جاری به صورت یک برنامه‌ی آزمایشی گسترش دهد.

بانک JPMorgan در رابطه را این موضوع اعلام نموده:

در حال حاضر JPM Coin یک نمونه‌ی اولیه است. همانطور که به سمت شروع روند تولید حرکت می‌کنیم، به طور فعال با قانون‌گذاران نیز در ارتباطیم تا طرح‌های خودمان را توضیح داده و بازخورد‌ها و هرگونه تاییدیه‌ای را از طرف آن‌ها خواستار باشیم. JPMorgan Chase

ماه گذشته یکی از تحلیل‌گران سهام در JPMorgan گفته بود که فناوری بلاک‌چین می‌تواند میزان زمان لازم برای انجام تراکنش‌ها و معاملات بین‌المللی را به چندین دقیقه کاهش داده، کارمزد این تراکنش‌ها را کم کرده و در رابطه با چرخه‌ی روند پرداخت به دو طرف معامله شفافیت بیشتری ارائه نماید.

در گزارشات بانک آمده است:

اما بسیاری از پیشرفت‌های کلیدی این سیستم هنوز در مرحله‌ی توسعه قرار دارند، زیرا نیازهایی در زمینه‌ی قانون و قانون‌گذاری، انطباق عملیاتی و هماهنگی بین سهامداران مختلف وجود دارد. از این رو، پذیرش گسترده‌ی تکنولوژی بلاک‌چین و راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر را حداقل برای سه تا پنج سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم. JPMorgan Chase

با اعلام این سیستم جدید، در واقع JPMorgan به اولین بانک بزرگ جهان تبدیل شد که به مشتریان خود اجازه می‌دهد با استفاده از رمزارزها داد و ستد و معامله انجام دهند.

کیمی دیمون(Jamie Dimon) مدیرعامل JPMorgan همیشه در رابطه با صنعت رمزارزی سخت‌گیرانه عمل کرده و رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) را با عنوان «کلاهبرداری» توصیف می‌کند.

این درحالیست که در همین حین، بانک مذکور همچنان بر روی استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین کار می‌کند، که در واقع سازوکار بنیادین رمزارز بیت‌کوین محسوب می‌شود.

بانک JPMorgan همچنین اعلام کرده است:

ما همیشه به پتانسیل فناوری بلاک‌چین اعتقاد داریم و تا زمانی که رمزارزها به درستی قانون‌گذاری و کنترل شوند، از حامیان آن‌ها خواهیم بود. در نهایت معتقدیم که JPM Coin می‌تواند با کاهش تعداد طرفین قرارداد مشتریان و خطرات مربوط به حل و فصل قرارداد‌ها، کاهش سرمایه‌های لازم و امکان انتقال ارزش به صورت لحظه‌ای، مزایای قابل توجهی برای کاربرد‌های بلاک‌چین داشته باشد. JPMorgan Chase

نظر شما در رابطه با این سیستم جدید و رمزارز JPM coin چیست؟ آیا این رمزارز می‌تواند در انجام تراکنش‌های بین‌المللی تفاوت‌های چشم‌گیری ایجاد نماید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Khaleejtimes

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا