اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

محدودیت حجمی و اخذ کارمزد برای پرداخت‌های رمزارزی برون مرزی در ونزوئلا

دولت این کشور سازمان نظارت بر دارایی‌های رمزارزی و فعالیت‌های مربوطه را به عنوان مسئول رسیدگی به این موضوع تعیین کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • بر اساس خبری که در ۷ فوریه در خبرگزاری رسمی ونزوئلا Gaceta Oficial منتشر گردید، دولت این کشور قوانینی را بر پرداخت‌های برون مرزی که توسط رمزارزها انجام می‌شود وضع کرده است. بر این اساس، حداکثر کارمزد یک تراکنش ۱۵ درصد و حداقل آن معادل ۰.۲۸ دلار تعیین شده است. همچنین محدودیت حجم تراکنش‌های ماهیانه معادل ۱۰ پترو(تقریبا ۶۰۰ دلار) تعیین شده است.

بر اساس این سند، سازمان نظارت بر دارایی‌ها و فعالیت‌های مرتبط در حوزه‌ی رمزارزی ونزوئلا(SUNACRIP) مسئول اعمال مالیات بر ارسال و دریافت(تراکنش‌های) رمزارزی خواهد بود. قوانین جدید بر اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال خواهد شد.

با توجه به الزامات جدید، دولت محدودیت‌های ماهیانه و کارمزد‌هایی را وضع کرده است که در پرداخت‌های رمزارزی، به SUNACRIP قابل پرداخت خواهد بود.

این فرمان اعلام می‌کند که حداکثر کارمزد یک تراکنش 15 درصد تعیین شده است. این قوانین همچنین حداقل کارمزد تراکنش را معادل 0.25 یورو و یا تقریبا 0.28 دلار تعیین کرده است.

این سند محدودیت ماهیانه برای پرداخت‌های رمزارزی را بر مبنای رمزارز پترو(Petro) که توسط دولت ونزوئلا پشتیبانی می‌شود و معادل ماهیانه 10 پترو تعیین کرده است. بر اساس داده‌های قیمتی CryptoCompare، مجموع این محدودیت معادل 600 دلار تعیین شده است.

درصورتی که مجموع تراکنش‌های ماهیانه از 600 دلار فراتر رود، برای انجام تراکنش‌های بیشتر اخذ مجوز از SUNACRIP الزامی است. بر اساس اعلام قانون‌گذار، محدودیت کلی نباید از 50 پترو و یا تقریبا 3 هزار دلار، فراتر رود.

این سند در زمینه‌ی چگونگی کنترل دولت بر خدماتی که از طریق رمزارزهای غیر متمرکز همانند بیت‌کوین(BTC) انجام می‌شود، اطلاعاتی را ارائه نمی‌کند و تنها به ذکر استفاده از یک پلتفرم توسعه‌یافته(Technological Platform) برای پردازش مالیات، اکتفا کرده است.

بر اساس گزارش کوینیت در ابتدای ماه جاری، با توجه به تورم گسترده و بحران ریاست جمهوری، حجم معاملات بیت‌کوین در ونزوئلا به بالاترین سطح خود رسیده است. حجم معاملات هفتگی بیت‌کوین در پلتفرم‌ P2P و صرافی LocalBitcoins در ابتدای فوریه به 7 میلیون دلار رسیده است. بعلاوه گزارش شده است که، ونزوئلا و کلمبیا 85 درصد از حجم معاملات این صرافی را در آمریکای لاتین تشکیل می‌دهند.

در ابتدای ماه جاری، ونزوئلا چهارچوب قانونی جدیدی را برای رمزارزها و تکنولوژی مربوطه ارائه کرد. این قانون مجوز‌های فعالیت‌های ماینینگ و صرافی‌های رمزارزی را مشخص کرده و برای فعالیت‌های غیر مجاز جریمه تعیین کرده است.

نظر شما در ارتباط با محدودیت و اخذ کارمزد از پرداخت‌های رمزارزی در ونزوئلا چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا