اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شرکت AMD بالاترین سطح سودآوری در هفت سال گذشته را گزارش کرد

درآمد این شرکت در سه ماهه‌ی چهارم سال قبل، ۱/۴۲ میلیارد دلار اعلام شده است که تقریبا 20 میلیون دلار کمتر از انتظارات پیشین است

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت AMD اخیرا «بالاترین سطح سودآوری» خود را در هفت سال گذشته گزارش کرد. با این وجود، این شرکت تکنولوژی محور که در کالیفرنیا واقع شده است در روز سه‌شنبه(۲۹ ژانویه) به سهام‌داران خود اعلام کرد که در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ درآمد بسیار کمتری را انتظار دارد. این موضوع ممکن است به دلیل کاهش فروش کارت‌های گرافیکی به ماینر‌های رمزارزی باشد.

 

شرکت AMD، در سه‌ ماهه‌ی گذشته تقریبا 1.42 میلیارد دلار درآمد داشته است، بنابراین درآمد این شرکت در سال مالی 2018 برابر است با 6.48 میلیارد دلار. شرکت AMD درآمد خود را در سال 2017 در حدود 5.25 میلیارد دلار اعلام کرده بود. باید توجه داشت که درآمد این شرکت در سه ماهه‌ی چهارم سال 2018، تقریبا 20 میلیون دلار کمتر از انتظار قبلی این شرکت بوده است.

 

گزارش‌ اخیر شرکت AMD برای دومین سال متوالی رشد قابل توجهی را در درآمد این شرکت نشان می‌دهد

دکتر لیسا سو(Dr. Lisa Su) مدیر‌عامل و رئیس شرکت AMD، با اشاره به درآمد و ارزش بازار این شرکت اظهار داشت:

ما در سال 2018، برای دومین سال متوالی شاهد افزایش درآمد، افزایش قیمت سهام، افزایش سود ناخالص داخلی و بهبود سودآوری محصولات کارآمد خود بودیم. Dr. Lisa Su

Amd Stock Price
تغییرات ارزش سهام شرکت AMD در بازه زمانی یک‌ساله

دکتر سو دارای مدرک دکتری مهندسی برق از دانشگاه MIT است. وی اعلام کرد که AMD به‌طور متوالی شاهد فروش دوبرابری در پردازنده‌های EPYC بوده است. EPYC پردازنده‌های اختصاصی این شرکت هستند و کاربرد‌های ویژه‌ای در دیتاسنتر‌ها دارند. بعلاوه شرکت AMD در چشم انداز گزارش مالی خود اعلام کرد که در سه ماهه‌ی چهارم 2018، «به رکورد جدیدی در درآمد حاصل از فروش پردازنده‌های گرافیکی دیتاسنتر‌ها دست یافته است.»

بر اساس اظهارات دکتر سو:

با وجود پیش‌بینی وجود شرایط نامناسب در بخش کارت‌های گرافیکی در آینده‌ی نزدیک، با عرضه‌ی محصولات گسترده و رقابتی‌تر همانند پردازنده‌ی رایزن(Ryzen) با تکنولوژی 7 نانومتری، محصولات Radeon و محصولات EPYC، سال شگفت انگیز دیگری شکل خواهد گرفت. Dr. Lisa Su

غیاب درآمد حاصل از فروش کارت‌های گرافیکی بلاکچینی

این گزارش اعلام می‌کند که شرکت AMD درآمد تقریبی 1.25 میلیارد دلاری را در طی سه ماهه‌ی اول سال 2019 انتظار دارد(با محدوده‌ی تغییرات(تلرانس) 50 میلیون دلار). این رقم نسبت به سه ماهه‌ی گذشته 12 درصد «کاهش» را نشان می‌دهد. همچنین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته(سال به سال) 24 درصد «کاهش» یافته است.

AMD

گزارش AMD نشان می‌دهد که این شرکت تقریبا هیچ درآمدی از حوزه‌ی رمزارزی حاصل نشده است:

کاهش متوالی درآمد به دلیل ضعف در بخش کارت‌های گرافیکی و تغییرات کسب و کار در این حوزه انتظار می‌رود. کاهش «سال به سال» اساسا با فروش کمتر کارت‌های گرافیکی به دلیل مازاد محصولات، غیاب درآمد حاصل از کارت‌های گرافیکی مرتبط با حوزه‌ی ماینینگ و کاهش فروش حافظه، انتظار می‌رود. Dr. Lisa Su

AMD درآمد نزدیک به صفر را از حوزه‌ی رمزارزی پیش‌بینی می‌کند

در جولای 2018، شرکت AMD درآمد سه ماهه‌ی سوم خود را در بخش بلاکچین و صنعت رمزارزی «نزدیک به صفر» گزارش کرده بود. در گذشته، پس از آن‌که درآمد AMD از حوزه‌ی ماینینگ رمزارزی به دلیل شرایط بازار جهش قابل توجهی داشت، دکتر سو اعلام کرد:

در سه ماهه‌ی دوم سال 2018، 6 درصد از درآمد ما را حوزه‌ی رمزارزی تشکیل داده است. ما در سه ماهه‌ی دوم سال 2018 برنامه‌های اندکی در این حوزه داریم. Dr. Lisa Su

لیسا سو در اکتبر 2017 «کاهش تقاضا در حوزه‌ی رمزارزی» را پیش‌بینی کرد. گزارش «AMD’s Annual 10-K Filing» که در سال گذشته ارائه شد، اعلام می‌کند که «کسب و کار حوزه‌ی رمزارزی ناپایدار بوده و تقاضا در این حوزه می‌تواند به سرعت تغییر کند.»

این شرکت در سه ماهه‌ی اول سال 2018، 10 درصد از کل درآمد خود را از فروش کارتهای گرافیکی به ماینر‌های رمزارزی به‌دست آورده است. اما همانطور که پیش‌بینی شده بود، درآمد شرکت AMD در کل سال 2018، از حوزه‌ی رمزارزی «ناچیز» بوده است.

نظر شما در ارتباط با کاهش شدید درآمد این شرکت در بخش فروش کارت‌های گرافیکی ماینینگ چیست؟ آیا در آینده باز هم شاهد شکوفایی فروش در این بخش خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
Cryptoglobe
دکمه بازگشت به بالا