اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

درآمد اندک AMD از بخش ماینینگ در سه ماهه سوم امسال

آمار فروش کارت‌های گرافیکی AMD که برای ماینینگ استفاده می‌شده در فصل تابستان ناچیز بوده است

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت AMD که تولیدکننده‌ی تراشه‌های نیمه‌هادی است، در گزارش مالی فصلی که در 24 اکتبر منتشر شد، اعلام کرد که فروش واحد‌های پردازش‌ گرافیکی(GPU) مربوط به ماینینگ و بلاکچین در فصل تابستان ناچیز بوده است. با انتشار این گزارش ارزش سهام این شرکت در بورس 9 درصد کاهش یافت.

شرکت تولید کننده‌ی تراشه‌های نیمه‌هادی AMD، که در آمریکا مستقر است، در گزارش مالی سومین فصل سال 2018، اعلام کرد که درآمد این شرکت با افزایش 4 درصدی نسبت به سال گذشته به 1.65 میلیارد دلار رسیده است؛ هر چند این درآمد از تخمین 1.7 میلیارد دلاری که در گذشته انجام شده بود، کمتر است. این موضوع به دلیل درآمد کمتر پردازنده‌های گرافیکی در بخش کسب و کار پردازنده‌ها و کارت گرافیک از انتهای فصل گذشته اتفاق افتاده است.

با این حال، بخش پردازنده و گرافیک AMD، به دلیل فروش خوب محصولات رایزن(Ryzen) در بخش دسکتاپ و موبایل، 12 درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته داشته و به سود 938 میلیون دلار رسید. فروش کارت‌های گرافیکی مختص ماینینگ در فصل سوم سال 2018 قابل توجه نبوده است. قیمت متوسط فروش کارت‌های گرافیکی نیز به دلیل کاهش فروش این پردازنده‌های گرافیکی در بازار، کاهش یافته است.

لیسا سو(Lisa Su)، مدیر عامل AMD، در گذشته گفته بود که تکنولوژی بلاکچین برای کسب و کار AMD، یک «حواس‌پرتی» کوتاه مدتی بوده است. با این وجود او اهمیت این تکنولوژی را پذیرفت و اعلام کرد که «(بلاکچین به دلیل) ایده‌ی انجام تراکنش‌های فرد به فرد و شبکه‌ی غیر متمرکز، تکنولوژی خوبی است.»

در فصل زمستان سال 2018، سو، رشد فراتر از انتظار را بدلیل فروش بالای محصولات کارت‌های گرافیکی در شرکت AMD را اعلام کرد، بعدها او اعلام کرد که شرکت AMD بجای درگیری بیشتر در حوزه‌ی پر ریسک بلاکچین، بر روی بازارهای اصلی خود تمرکز می‌کند.

بر اساس گزارش AMD، این شرکت برای فصل پاییز سال 2018 درآمد 1.45 میلیارد دلاری را پیش‌بینی می‌کند؛ یعنی نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش پیش‌بینی شده است؛ گزارش شده است که در فصل پاییز سال 2017 درآمد این شرکت 1.34 میلیارد دلار بوده است. انتظار می‌رود حاشیه‌ی سود این شرکت به دلیل افزایش فروش محصولات Ryzen، EPYC و فروش پردازنده‌های گرافیکی دیتاسنتر در حدود 41 درصد افزایش یابد.

نمودار قیمت سهام شرکت AMD در بازه‌ی زمانی یک‌ساله

پس از انتشار گزارش امروز، قیمت سهام شرکت AMD کاهش یافت و با 9 درصد کاهش به قیمت پایانی 22.79 دلار رسید. به گزارش روییتر، کاهش قیمت سهام این شرکت، به کاهش سود منتشر شده در گزارش اشاره شده، نسبت به پیش‌بینی اعلام شده برای فصل تابستان نسبت داده می‌شود.

در گذشته تحلیلگران هشدار دادند که کاهش رونق ماینینگ رمزارزها بر قیمت سهام AMD تاثیر می‌گذارد. تحلیلگران گفتند: از آنجایی که سهام AMD در ماه‌های گذشته، رشد قابل توجهی داشته است، با کاهش تب و هیجان ماینینگ رمزارزها، قیمت بالای سهام AMD، کاهش خواهد یافت.

آیا روند کاهش درآمد شرکت AMD در فروش کارت‌های گرافیکی ادامه خواهد یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا