اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

استیو وزنیاک: تمامی بیت‌کوین‌های خود را در قیمت 20 هزار دلار فروخته‌ام

وزنیاک با خرید بیت‌کوین در قیمت ۷۰۰ دلار، طی سفری تنها قصد داشته آن را در خرده‌ فروشی‌هایی که بیت‌کوین می‌پذیرفته‌اند آزمایش کند

نکات برگزیده مطلب
  • بر اساس گزارش خبرگزاری Business Insider Nordic در ۲۴ ژوئن، استیو وزنیاک(Steve Wozniak) یکی از بنیانگذاران شرکت اپل، اعلام کرد که کل موجودی بیت‌کوین‌های(BTC) خود را در دسامبر ۲۰۱۷ و به قیمت ۲۰ هزار دلار به فروش رسانده است. وی دلیل این تصمیم را دوری از اثرات هیجانی و استرس‌زای معاملات مالی در زندگی شخصی خود عنوان کرد.

استیو وزنیاک یک مخترع آمریکایی، مهندس الکترونیک و برنامه نویس است. وی به‌ همراه استیو جابر(Steve Jobs) به عنوان پیشگامان ساخت کامپیوتر‌های شخصی شناخته می‌شوند. وزنیاک در صحبت با Nordic Business Forum در استکهلم سوئد اعلام کرد، در زمانی که بیت‌کوین در قیمت 700 دلار قرار داشت برای «آزمایش این رمزارز»، مقدار کمی بیت‌کوین خریداری کرد. سپس وی برنامه‌ی خود را توضیح داد:

هدف من سفر به مکانی همانند استکلهم بود، من قصد داشتم به رستوران‌ها و هتل‌هایی که تنها بیت‌کوین را قبول می‌کنند بروم و در هنگام مسافرت تنها از بیت‌کوین استفاده کنم. Steve Wozniak

با این وجود، زمانی که قیمت بیت‌کوین به سطح ماکزیمم قیمت خود در 20 هزار دلار رسید، وزنیاک تمام بیت‌کوین‌های خود را به‌فروش رساند. وی گفت:

هنگامی که قیمت بیت‌کوین افزایش یافت، فکر کردم نمیخواهم جزء گروهی از مردم قرار گیرم که تنها بیت‌کوین را نظاره می‌کنند و تنها اعداد برای آن‌ها اهمیت دارد. من نمی‌خواهم در زندگی‌ام تشویش وجود داشته باشد. بخشی از خوشبختی من در عدم وجود نگرانی است، بنابراین آن‌ها را فروختم و خودم را از این نگرانی آسوده ساختم. Steve Wozniak

وزنیاک نتیجه‌گیری کرد که او «هرگز در حوزه‌ی پولی فعالیت نکرده است». وی اعلام کرد که «من هرگز از برنامه‌ی سهام اپل استفاده نکرده‌ام، من سهام خرید و فروش نمی‌کنم.»

وزنیاک در ژوئن سال گذشته و در مصاحبه‌ای اعلام کرد، با وجود این‌ که در آن زمان بیشتر دارایی‌های رمزارزی خود را فروخته است، به رمزارزها اعتقاد دارد. وی همچنین اعلام کرده بود که «تنها بیت‌کوین طلای دیجیتالی خالص است.»

حتی زمانی که وی بلاکچین را دارای حباب و همانند دوره‌ی زمانی دامنه‌ی .com توصیف کرد، بیت‌کوین را «شگفت انگیز» خواند. بعلاوه، وزنیاک در اکتبر 2018 تاسیس EQUI Global که یک صندوق سرمایه‌گذاری با تمرکز بر حوزه‌ی بلاکچین است را اعلام کرد.

نظر شما در رابطه با فعالیت‌های استیو وزنیاک در حوزه‌ی رمزارزی چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا