اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

نگرانی سرمایه‌گذار بزرگ آمریکایی از تنش اقتصادی میان آمریکا و چین

جورج سوروس، سرمایه‌گذار میلیاردر آمریکایی هشدار داد که جنگ تجاری آمریکا و چین می‌تواند به یک جنگ نظامی تبدیل شود

نکات برگزیده مطلب
  • جرج سوروس(George Soros) سرمایه‌گذار و میلیاردر مشهور آمریکایی هشدار داد که جنگ سرد میان ایالات متحده‌ی آمریکا و چین(جنگ بر سر تعرفه‌ی گمرکی) می‌تواند به سوی بدتر شدن شرایط پیش برود. وی با حضور در مجمع جهانی اقتصاد(WEF) انتقادات خود را نسبت به رئیس جمهور آمریکا و چین ابراز کرد.

 

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری Soros Fund Management با صحبت در حاشیه‌ی مجمع جهانی اقتصاد که در کشور سوئیس برگزار شد، گفت که با ادامه یافتن جنگ اقتصادی میان دو اقتصاد بزرگ جهان، شرایط می‌تواند بدتر شود. وی به CNBC گفت: «در حقیقت ما در جنگ سردی هستیم که می‌تواند به جنگ گرم(نظامی) تبدیل شود.»

سرمایه‌گذاران با نگرانی جنگ تجاری چین و آمریکا را نظاره می‌کنند

تنش اقتصادی میان دو کشور آمریکا و چین نگرانی‌ها را از تبعات آن بر رشد اقتصادی دو کشور افزایش داده است.

در ابتدای ماه گذشته، توافق برای پایان دادن به تنش اقتصادی میان آمریکا و چین، قابل قبول به‌نظر می‌رسید. بر اساس این توافق چین پیشنهاد افزایش بیش از 1 تریلیون دلار واردات از آمریکا را در دوره‌ی زمانی شش ساله ارائه کرده بود. این اقدام می‌تواند به‌طور موثری اختلاف تراز تجاری را به صفر برساند.

خداحافظی با جنگ تجاری؟ برنامه‌ی چین در خرید 1 تریلیون دلاری به منظور کاهش کسری تجاری ایالات متحده آمریکا/ تعهد چین برای خرید کالا‌های آمریکایی بیشتر به منظور حذف اختلاف تراز تجاری میان دو ابر قدرت. آیا این موضوع می‌تواند به جنگ اقتصادی میان دو کشور پایان دهد؟

با این وجود، ویلبر راس(Wilbur Ross) وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا در انتهای هفته‌ی گذشته امیدواری کرد که این معاهده جنگ تجاری میان دو کشور را پایان دهد. وی در یک مصاحبه‌ی تلوزیونی اعلام کرد که دستیابی به توافق دشوار است:

ما می‌خواهیم به توافق برسیم، اما این توافق باید به نفع هر دو طرف باشد. ما فاصله‌ی زیادی با رفع این مشکل داریم. Wilbur Ross

سوروس: سیاست‌های ترامپ در مقابل چین ناکافی است

سوروس در سخنرانی خود در WEF 2019، استراتژی دونالد ترامپ(Donald Trump)، رئیس جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا را در مواجهه با مسئله‌ی چین زیر سوال برد. وی با ساده خواندن این رویکرد اعلام کرد که(سیاست ما) باید فراتر از وضع تعرفه بر کالا‌های چینی باشد:

یک سیاست موثر در برابر چین را نمی‌توان به یک شعار تنزل داد. این سیاست باید بسیار پیچیده، دقیق و عملی طراحی شده و همچنین باید واکنش اقتصادی آمریکا را در برابر طرح خلاقانه‌ی کمربند و جاده چین(BRI)، شامل شود. George Soros

BRI که در سال 2013 توسط شی جین پینگ(Xi Jinping) رئیس جمهوری چین ارائه گردید، قصد دارد از طریق جاده و راه آهن زیر ساخت چین را با 65 کشور دیگر مرتبط نماید. این مسیر نوآورانه از جنوب آسیا و نواحی EMEA(اروپا، خاورمیانه و آفریقا) می‌گذرد.

سوروس از رفتار دولت چین انتقاد کرد

بعلاوه سوروس از رویکرد ترامپ در مقابل سیاست ایالات متحده آمریکا در مقابل تمایلات استبدادی دولت چین انتقاد کرد.

متاسفانه، به‌نظر می‌رسد ترامپ به دنبال یک مسیر متفاوت است. اعطای امتیاز انحصاری به چین و اعلام پیروزی در حالی که حملات خود را بر متحدان آمریکا تکرار می‌کند. این عمل موجب تضعیف سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در مقابل سوء استفاده و زیاده‌خواهی چین خواهد شد. George Soros

سوروس مجمع جهانی اقتصاد را به عنوان فرصتی برای حمله به رئیس جمهوری چین استفاده کرد و او را «خطرناکترین مخالف جوامع آزاد» خطاب کرد. بعلاوه، هشدار داد که حکومت‌هایی که خواستار تمرکز قدرت هستند(منظور وی چین می‌باشد) از تکنولوژی به عنوان ابزاری در سرکوب مخالفان خود استفاده می‌کنند.

ابزار‌های کنترل توسعه یافته توسط هوش مصنوعی به حکومت چین قدرت مقابله با جوامع باز را می‌دهد. سیستم اعتباری جامعه‌ی چین نمونه‌ی مهمی از این موضوع است. موضوع بحث WEF19 داووس.

سوروس بنیانگذار، بنیاد فعالیت‌های آزاد(Open Society Foundations) است. هدف این سازمان ایجاد دموکراسی به صورت پویا و منعطف است.

نظر شما در ارتباط با امکان افزایش تنش‌های اقتصادی و تبدیل آن به نبرد نظامی میان آمریکا و چین چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا