اخبار داخلیاخبار و مقالات

ابوالحسن فیروزآبادی درباره‌ی ضرورت استفاده از مزایای بلاکچین و رمز‌ارزها گفت

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اعلام دیدگاه مثبت مرکز ملی فضای مجازی، بر فراهم شدن فرصت استفاده از مزایای این تکنولوژی تاکید کرد

نکات برگزیده مطلب
  • ابوالحسن فیروزآبادی اخیرا در زمینه‌ی گسترش فناوری‌های جدید همانند بلاکچین اظهار نظر کرده است. وی اعتقاد دارد برای استفاده از فن‌آوری بلاکچین به ایجاد زیر ساخت و قانون‌گذاری فعالیت‌های رمزارزی نیاز است. فیروزآبادی اظهار داشت برای بهره‌مندی از مزایای این فناوری باید دیدگاه کشور تغییر کند.

 به گفته‌ی ابوالحسن فیروزآبادی: «وضعیت گسترش فناوری در دنیا به نحوی است که امروزه دیگر نمی‌توان روند توسعه و آینده جهان در حوزه فناوری را پیش‌بینی کرد چرا که همه نظریه‌ها حدس و گمان است و فناوری‌های بسیار زیادی متولد می‌شوند اما بعد از مدتی کنار می‌روند؛ بلاکچین یک فناوری انقلابی و تحول گرا است که موضوع مهمی در دنیا به شمار می‌رود و همانطور که در دنیا مورد توجه قرار گرفته، در کشور نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود. بخش دولتی و خصوصی باید به بلاکچین توجه کنند.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که دنیا به سوی استفاده از فناوری بلاکچین و محصول مهم آن در نظام اقتصادی یعنی رمزارزها در حال حرکت است، افزود:

مرکز ملی فضای مجازی به فناوری بلاکچین و ارزهای رمزنگار نگاه مثبتی دارد اما اعتقاد دارد که برای این فناوری باید زیرساخت‌هایی ایجاد شود و سیاست‌ها و قوانین نیز از سوی دستگاه‌های ذیربط برای این حوزه از جمله صرافی‌های رمز ارز و استخراج ارزهای رمزنگاری شده اعلام شود، اما مسئله‌ی مهم این است که باید نگاه کشور تغییر کند و این نگاه استفاده از فرصت‌ها و مزایای بلاکچین و رمزارزها باشد. ابوالحسن فیروزآبادی

فیروزآبادی با اشاره به استفاده‌ی بانک‌های بزرگ دنیا از فناوری‌های نوین اظهار داشت: «نظام بانکداری جهانی با به کارگیری فناوری‌های جدید با سرعت بالایی در حال پیشرفت و به روز شدن است، اما سرعت رشد ایران بسیار پایین است و همین مسئله باعث شده تا شکاف رتبه شبکه بانکی دنیا با ایران در زمینه استفاده از فناوری‌های جدید و بروز بسیار زیاد باشد؛ بانک‌ها باید سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و استفاده از زیرساخت‌های نوین از جمله بلاکچین را به عنوان اولویت تحول در نظام بانکی دنبال کنند. این موضوع می‌تواند به تولید ثروت منجر شود.»

آیا بزودی شاهد تحول در رویکرد بانک مرکزی نسبت به استفاده از فن‌آوری بلاکچین در نظام بانکداری خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ibena
دکمه بازگشت به بالا