اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

درخواست شرکت Linzhi از توسعه‌دهندگان اتریوم مبنی بر فعالیت اسیک‌ها

این کمپانی از توسعه‌دهندگان اتریوم خواست تا الزامات لازم برای فعالیت اسیک‌هایی با سیستم ProgPoW را در این شبکه تدارک ببینند

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی تولیدکننده‌ی سخت‌افزار‌های ماینینگ LinZhi در پاسخ به تصمیم تیم توسعه‌ی اتریوم مبنی بر مسدود‌سازی سخت‌افزار‌های ماینینگ اسیک(ASIC) که در روز جمعه اعلام شد، یک بیانیه منتشر کرده است و به واسطه‌ی آن از توسعه‌دهندگان اتریوم خواسته تا قوانین و مقررات لازم برای اجرای سیستم POWی قابل برنامه‌ریزی یا ProgPoW را تعیین کنند.

بیانیه‌ی کمپانی Linzhi

کمپانی تولید کننده‌ی سخت‌افزار‌های ماینینگ Linzhi، اخیرا در پاسخ به تصمیم‌ «موقت» تیم توسعه‌دهنده‌ی اتریوم یک بیانیه‌ای صادر کرده است. تیم توسعه‌ی اتریوم روز جمعه اعلام کرد که قصد مسدودسازی فعالیت سخت‌افزار‌های ماینینگ تخصصی یا اسیک‌ها(ASIC) بر روی شبکه‌ی این رمزارز را دارد.

ethereum

این ارتقاء که به نوعی یک تغییر کد در جهت بهینه‌سازی فرایند ماینینگ برای کارت‌های گرافیک و پردازنده‌ها می‌باشد، شامل اجرای «ProgPoW» نیز خواهد بود.(ProgPoW مخفف Programmatic Proof Of Work)

در بیانیه‌ی امروز Linzhi، این کمپانی اعلام کرده که از شنیدن اخبار مربوط به این تصمیم واقعا «شوکه» شده است. در این بیانیه آمده است:

ما با اجرای خودسرانه‌ی قوانین مخالفت می‌کنیم و برای تمام تولیدکنندگان سخت‌افزار درخواست ایجاد دستورالعمل‌های واضح و برابر داریم. امروز ما از توسعه‌دهندگان اتریوم می‌خواهیم تا قوانین و مقررات لازم برای یک سازنده‌ی اسیک ProgPoW  را منتشر کند. Linzhi

ولفگنگ اسپرائول(Wolfgang Spraul) مدیر عملیاتی Linzhi نیز با ارسال یک ایمیل تاکید کرده است که چنین قوانینی می‌تواند شامل شفافیت بیشتر و یا حتی بازرسی‌های ماهانه از کمپانی‌های تولید کننده‌ی سخت‌افزار توسط توسعه‌دهندگان اتریوم باشد.

وی در رابطه با این موضوع توضیح داد:

این قوانین احتمالا شامل تعریف روابط بهتر بین سازندگان سخت‌افزار، ماینر‌ها و توسعه‌دهندگان خواهد بود. ما فکر می‌کنیم که نحوه‌ی تعریف این موارد به توسعه‌دهنگان اتریوم بستگی دارد. Wolfgang Spraul

پس از جلسه‌ی روز جمعه که در آن این پیشنهادات تصویب شد، بحث در مورد ProgPoW افزایش یافت، تاجایی که چندین نفر از اعضای برجسته‌ی جامعه‌ی رمزارزی علیه این تغییرات مشاجره کردند.

اسیک‌ برای ProgPoW؟

کمپانی LinZhi در حال حاضر مشغول طراحی یک تراشه‌ی پردازشی جدید برای الگوریتم فعلی شبکه‌ی اتریوم(الگوریتم Ethash) می‌باشد. این کمپانی با صرف بیش از ۴ میلیون دلار هزینه بر روی این محصولات جدید ادعا می‌کند که این دستگاه‌ ماینر می‌تواند نسبت به طرح‌های قبلی دستگاه‌های اسیک اتریوم، یک بهبود چشم‌گیر را به نمایش بگذارد.

آقای اسپرائول همچنین اعلام کرده‌اند که تا زمان اجرایی شدن این تغییرات در اتریوم، کمپانی Linzhi به بررسی امکان ساخت سخت‌افزار‌های اسیک ویژه برای ProgPoW ادامه خواهد داد. وی در رابطه با این موضوع توضیح داد:

من امروز به صورت عمومی تایید می‌کنم که قصد داریم عملی بودن و سپس ساخت دستگاه‌های اسیک ProgPoW را مورد بررسی قرار دهیم. Wolfgang Spraul

از آنجایی که ProgPoW الگوریتم ماینینگ زیرساختی اتریوم را تغییر می‌دهد، گفته می‌شود برای اینکه از حافظه‌ی دستگاه‌ها استفاده‌ی بیشتری شود، تغییر کد باعث سازگاری کارت‌های گرافیک با اسیک‌ها می‌شود. طرفداران ProgPoW اعلام کرده‌اند که اگر طراحان سخت‌افزار‌های ماینینگ سعی کنند تا یک اسیک ProgPoW بسازند(یک تراشه‌ی پردازشی اختصاصی که تنها قابلیت پردازش ProgPow را دارد)، در نهایت این طرح بسیار شبیه به سخت‌افزار‌های کارت‌گرافیک خواهد بود.

با این حال، این گفته‌ها را رد کرده است و بیان نموده که «نوآوری سختی‌افزاری به هیچ وخه خطی نیست» و «ما می‌تواند با استفاده از فاکتور 3x تا 8x باعث سرعت‌ بخشیدن به ProgPoW شویم».

روز گذشته اخباری منتشر شد که نشان می‌داد شبکه‌ی اتریوم کلاسیک دچار حمله ۵۱درصد شده است(در پست‌های توییتری ادعا شده بود که این حملات به دلیل انجام آزمایشاتی بر روی دستگاه‌ اسیک اتریوم جدید کمپانی Linzhi می‌باشد). آقای اسپرائول نسبت به این ادعا واکنش نشان داد و اعلام کرد که «این گفته‌ها کاملا بی‌اساس هستند».

نظر شما در رابطه با تصمیم‌گیری تیم‌ توسعه‌ی اتریوم و بیانیه‌ی کمپانی Linzhi چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا