اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شرکت ژاپنی DMM از کسب و کار ماینینگ رمزارزها خارج می‌شود

این شرکت دلیل توقف فعالیت خود را در این حوزه عدم سودآوری عنوان کرده و زمان اجرای فرآیند خروج نیمه‌ی اول سال 2019 خواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • بر اساس گزارش رسانه‌های ژاپنی، غول تجارت الکترونیکی DMM.com به دلیل «عدم سودآوری» از کسب و کار ماینینگ خارج می‌شود و همچنین برنامه‌های نمایشگاه ماینینگ این شرکت نیز به دلایلی لغو شده است. دیگر فعالیت‌های این شرکت در حوزه‌ی رمزارزی همانند صرافی ادامه خواهد یافت.

 

این گزارش پس از اطلاعیه‌ی شرکت GMO Internet منتشر شد، این شرکت با اشاره به دلایل مشابه، اعلام کرد که تولید و فروش تجهیزات ماینینگ را متوقف می‌کند.

خروج از کسب و کار ماینینگ

رسانه‌های محلی ژاپن گزارش دادند که غول تجارت الکترونیکی و سرگرمی ژاپن، شرکت DMM.com از کسب و کار ماینینگ خارج می‌شود. نشریه Toyo Keizai در 30 دسامبر گزارش کرد که DMM از ماه سپتامبر تصمیم گرفته که از کسب و کار ماینینگ خارج شود. این نشریه با نقل قول از DMM «از بین رفتن سود آوری این کسب و کار را دلیل اصلی این تصمیم» عنوان کرد و توضیح داد:

(اجرای) فرآیند خروج، همانند فروش دستگاه‌های ماینینگ در نیمه‌ی اول سال 2019 انجام خواهد شد. DMM Company

بر اساس گزارش Nikkei، کی‌شی کامیاما(Keishi Kameyama)، بنیانگذار DMM در 31 دسامبر اعلام کرد که «وی با تمام توان بر روی کسب و کار صرافی و بلاکچین فعالیت خواهد کرد.» DMM Bitcoin که زیر مجموعه‌ی DMM محسوب می‌شود، یکی از 16 صرافی تحت نظارت قانون‌ در ژاپن است.

Toyo Keizai اعلام کرد که این شرکت آغاز فعالیت خود در حوزه‌ی رمزارزی را در سپتامبر سال گذشته و آغاز کسب و کار ماینینگ خود را در ماه اکتبر و در شهر Kanazawa ژاپن اعلام کرده است. در این عملیات رمزارزهای مختلفی همانند بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین استخراج می‌شوند.

DMM Minig Farm

DMM در زمان راه‌اندازی مزرعه‌ی خود با اهداف بلند اعلام کرد که مزرعه‌ی ماینینگ خود را با کیفیت بالای محصولات ژاپنی و در مقیاس وسیعی که با کسب و کار ماینینگ خانگی قابل مقایسه نیست، راه‌اندازی می‌کند. این شرکت در آن زمان اعلام کرده بود که در نظر دارد به «سه شرکت بزرگ ماینینگ از نظر مقیاس تبدیل شود.» DMM همچنین «آزمایشگاه تخصصی تحقیق و توسعه» را برای ماینینگ رمزارزها با نام DMM Mining Labo ایجاد کرد.

تعطیلی نمایشگاه ماینینگ

DMM همراه با راه‌اندازی رسمی مزرعه ماینینگ خود، در ماه فوریه از برنامه‌ی افتتاح نمایشگاهی که در تاسیسات ماینینگ خود در Kanazawa در دسترس عموم خواهد بود، خبر داد. این شرکت قصد داشت 1 هزار دستگاه ماینینگ را در نمایشگاهی به مساحت 500 متر مربع در ماه آپریل راه اندازی کند. DMM در آن زمان اعلام کرد: «ما قصد داریم از اواسط مارچ بازدید کنندگان را پذیرا باشیم. ما می‌خواهیم کاربران مزرعه‌ی ماینینگ خارق العاده‌ای را در زندگیشان تجربه کنند.»

با این وجود Toyo Keizai گزارش کرد که DMM نگرانی‌های امنیتی را دست کم گرفته است، این نشریه اعلام کرد:

DMM با این دیدگاه بخشی از مزرعه‌ی ماینینگ خود را به روی عموم افتتاح می‌کند، اما این تصمیم در ابتدای ژوئن لغو گردید، و دلیل این تصمیم‌گیری دشوار بودن تامین امنیت آن عنوان شده است. سرقت دستگاه‌های ماینینگ رمزارزها در خارج از کشور ژاپن وجود دارد و حتی در مزرعه‌ی ماینینگ Kanazawa این شرکت نیز تلاش‌هایی در جهت سرقت صورت گرفته است. Toyo Keizai

DMM در هفته‌ی گذشته اعلام کرد که راه اندازی اپلیکیشن معاملاتی این شرکت با نام Cointap مطابق زمان‌بندی نخواهد بود. بر اساس گزارشات، این شرکت معتقد است که جذب معامله‌گران جدید به دلیل کاهش قیمت رمزارزها و هک صرافی Coincheck در ماه ژانویه به سختی انجام می‌شود.

خبر خروج DMM  از صنعت ماینینگ تنها یک هفته پس اعلام شرکت بزرگ ژاپنی GMO Internet در توقف تولید و فروش دستگاه‌های ماینینگ صورت پذیرفت. با این وجود GMO اعلام کرد که به فعالیت‌های خود در بخش ماینینگ خانگی ادامه داده و (برای کاهش هزینه‌ها) مکان مزرعه‌ی ماینینگ خود را تغییر می‌دهد. GMO در ارائه‌ی توضیحات بیشتر گفت: «با توجه به کاهش تقاضای تجهیزات ماینینگ به دلیل کاهش قیمت رمزارزها، کاهش قیمت فروش تجهیزات و غیره، محیط بازار تولید تجهیزات ماینینگ بسیار رقابتی شده است.»

نظر شما در ارتباط با توقف کسب و کار ماینینگ DMM چیست؟ آیا شرکت‌های دیگری نیز در فعالیت خود در این حوزه بازنگری خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا