اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

افزایش ۶۰ برابری دستمزد در ونزوئلا به وسیله‌ی رمزارز پترو

دولت ونزوئلا قصد دارد با تولید ارز جدید وابسته به پترو، اقتصاد کشور را نجات دهد

نکات برگزیده مطلب
  • نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تازگی اعلام کرده است که حداقل دستمزد در این کشور به نیم پترو معادل ۳۰ دلار خواهد رسید و دولت نیز قصد دارد با تغییر ارز فیات کشور و اتصال آن به پترو، کنترل دوباره‌ی وضعیت اقتصادی ونزوئلا را بدست بگیرد.

1 پترو = 60 دلار = ۱ بشکه نفت

نیکولاس مادورو(Nicolás Maduro) به عنوان رئیس جمهور کشور ونزوئلا به تازگی با هدف بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی این کشور واقع در آمریکای جنوبی، مجموعه اقداماتی شامل تعیین قیمت ثابت برای رمزارز پترو، نفت و حداقل دستمز کارگران را ارائه کرده است. این سیاست‌ها روز دوشنبه همزمان با معرفی ارز فیات جدید این کشور و جایگزینی آن با بولیوار(ارز فیات کنونی که گرفتار درصد بسیار بالایی تورم شده است)، اجرایی خواهند شد.

Petroاز تاریخ ۲۰ آگوست به بعد یک PTR(نشان رمزارز ملی پترو) به صورت رسمی برابر با ۶۰ دلار آمریکا و تقریبا با ارزش یک بشکه نفت در بازار‌های بین‌المللی عرضه خواهد شد. این رمزارز ملی همچنین قابلیت خرید با ارز فیات جدید یا «بولیوار قانونی» را خواهد داشت؛ این بولیوار قرار است تا ۶ صفر از پول این کشور را حذف کند، در نتیجه هر پترو که اکنون معادل ۳۶۰ بولیوار است، تنها با پرداخت ۳۶۰۰ بولیوار قابل دسترسی خواهد بود.

طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول(International Monetary Fund یا IMF) با توجه به پیش‌بینی رشد تورم تا سقف ۱ میلیون درصد تا پایان سال جاری برای کشور ونزوئلا، ارز بولیوار یکی از سریع‌ترین ارزهای جهان در زمینه‌ی کاهش ارزش به شمار می‌آید. با این حال، ارز جدید که bolívar soberano نام خواهد داشت به رمزارز پترو(Petro رمزارز ملی کشور ونزوئلا است که با پشتوانه‌ی نفت این کشور اوایل سال جاری معرفی شد) وابسته خواهد بود.

افزایش حداقل ۶۰ برابری حقوق ماهیانه

رئیس جمهور مادورو همچنین اعلام کرد که حداقل دستمزد ماهانه در کشور به ۰/۵ پترو معادل ۱۸۰۰ بولیوار جدید یا ۳۰ دلار آمریکا افزایش خواهد یافت(در حال حاضر متوسط دستمزد در این کشور ماهانه بین 1 تا 3 دلار آمریکا است). این رقم ۶۰ برابر دستمز ۳ میلیون بولیوار قدیم است که پس از تغییر ارز به ۳۰ برابر تغییر خواهد کرد. رئیس جمهور این کشور همچنین در ادامه گفت که دولت طی ۹۰ روز آینده جبران خسارات شرکت‌های کوچک و متوسط را پرداخت خواهد کرد. همچنین باید ذکر نمود که مالیات بر ارزش افزوده(VAT) نیز از ۱۲ درصد به ۱۶ درصد در ونزوئلا افزایش خواهد یافت.

این تغییراتی زمانی شکل گرفت که نیکولاس مادورا در ماه مارس تمایل خود را برای تغییر در ارز فیات ملی یعنی بولیوار را اعلام نمود. در اسناد بانکی گفته شده که پیش‌بینی شده بود که اسکناس‌های جدید این کشور ۳ صفر کمتر نسبت به اسکناس‌های کنونی داشته باشند و احتمالا از ماه ژوئن به بعد ارائه خواهند شد. پس از مدتی، تغییر پول کشور به تعویل افتاد و در اواخبر ماه جولای مقامات ونزوئلا اعلام کردند که قرار است بولیوار جدید که به رمزارز پترو وابسته است، پنج صفر خود را از دست خواهد داد.

دولت به دنبال کنترل مجدد اقتصاد

اوایل هفته‌ی جاری، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که از روز دوشنبه این کشور که مشکلات اقتصادی فراوانی دارد، دو واحد رسمی خواهد داشت، اولی رمزارز پترو و دومی بولیوار جدید خواهد بود. برای مدتی هر دو ارز بولیوار قدیم و جدید در چرخه‌ی اقتصادی حضور خواهند داشت تا در طول زمان ارزش واقعی بولیوار جدید شکل بگیرد.

رئیس جمهور مادورو به هموطنان خود اطمینان داد  که بانک مرکزی ونزوئلا(BCV) و تمامی بانک‌های خصوصی و دولتی کشور، دستورات جدید را دریافت کرده‌اند و هم اکنون برای تحقق این تغییرات خود را آماده نموده‌اند. وی در ادامه افزود که علاوه بر حقوق ماهیانه، قیمت‌گذاری اجناس تنظیم خواهد شد و مکانیزم سقف قیمت نیز به حالت اولیه باز خواهد گشت. رئیس جمهور مادورو در روز جمعه به تمامی تجار هشدار داد که هیچگونه دلیلی برای تغییر و افزایش قیمت در اجناس مورد قبول نخواهد بود. وی در ادامه اظهار داشت:

Nicolás Maduro

باید یک دولت قوی وجود داشته باشد؛ ما باید نقش قانونی، اقتدار دولتی و استفاده از دولت برای اجرای قوانین را بازپس بگیریم.

Nicolás Maduro

ونزوئلا در ماه فوریه رمزارز پترو را معرفی کرد و به عنوان اولین کشوری که از رمزارز ملی رونمایی کرده معرفی شد. این رمزارز توسط ذخایر نفتی ونزوئلا که یکی از بزرگ‌ترین ذخایر جهان است، پشتیبانی می‌شود. دولت کاراکاس(پایتخت ونزوئلا) سعی دارد تا این رمزارز را در تجارت دوجانبه‌ی بین‌المللی با کشور‌هایی مانند روسیه و هند معرفی کند، اما توافقات رسمی برای انجام این کار هنوز به دست نیامده است.

طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، جمهوری اسلامی ایران با کشور ونزوئلا روابط نزدیکی دارد و همانند این کشور تحت تاثیر تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته است. ایران تلاش می‌کند که رمزارز ملی خود را تولید کند و دولت نیز می‌خواهد از این رمزارز برای دور زدن محدودیت‌های وضع شده توسط واشنگتن در ماه جاری استفاده کند تا در نهایت بتواند از آن برای تسهیل دسترسی به دلار آمریکا استفاده کند.

نظر شما در رابطه با این تصمیمات اقتصادی ونزوئلا چیست؟ آیا کشور ما نیز قبل از رسیدن به وضعیت کنونی ونزوئلا باید همین روند را در پیش بگیرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا