اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

آیدکس یک «راه‌حل مقیاس‌پذیری نامحدود» برای اتریوم معرفی کرد

طبق ادعای محققان صرافی غیر متمرکز آیدکس این سیستم جدید که «جمع‌بندی‌ خوش‌بینانه‌ی بهینه شده» نامیده شده، هزار برابر سریع‌تر از سیستم‌های فعلی شبکه‌ی اتریوم عمل می‌کند!

نکات برگزیده مطلب
  • محققان صرافی غیرمتمرکز آیدکس(IDEX) به تازگی مدعی شده‌اند که توانسته‌اند یک «راه حل مقیاس‌پذیری نامتناهی» برای شبکه‌ی اتریوم ایجاد کنند. آن‌ها مدعی هستند این سیستم جدید که «جمع‌بندی‌ خوش‌بینانه‌ی بهینه شده» یا «Optimized Optimistic Rollups» نامیده شده، هزار برابر سریع‌تر از سیستم‌های فعلی بوده و توانسته در عرض ۱۰ دقیقه به جمع‌بندی و نهایی‌سازی یک بلاک دست یابد.

هزار برابر سریع‌تر

صرافی غیرمتمرکز IDEX که در حال حاضر مسئولیت پردازش بیش از ۴۰ درصد تراکنش‌های غیرمتمرکز رمزارزی جهان را بر عهده دارد، به تازگی مدعی شده که توانسته یک «راه حل مقیاس‌پذیری نامتناهی» برای شبکه‌ی اتریوم(ETH) ایجاد کند. محققان IDEX به تازگی اعلام کرده‌اند این سیستم جدید که «جمع‌بندی‌ خوش‌بینانه‌ی بهینه شده» یا «Optimized Optimistic Rollups» و یا به اختصار O2Rs نامیده شده، توانسته در عرض ۱۰ دقیقه به جمع‌بندی و نهایی‌سازی یک بلاک دست یابد. این کمپانی همچنین اعلام نموده که این سیستم هزار برابر سریع‌تر از سیستم جمع‌بندی بهینه شده(ORs) توسعه یافته توسط سازمان Plasma Group می‌باشد.

Plasma Group در واقع سازمان توسعه‌ی مقیاس‌پذیری اتریوم بوده که مسئولیت توسعه‌ی سیستم ORs این شبکه‌ی رمزارزی را بر عهده دارد؛ سیستم تحت توسعه‌ی این سازمان توانسته در مدت ۲ هفته به مراحل جمع‌بندی و نهایی‌سازی بلاک برسد.

آیدکس اولین صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر قراردادهای هوشمند شبکه‌ی اتریوم می‌باشد که از توان عملیاتی بالا و مبادلات لحظه‌ای پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر آیدکس پیشرفته‌ترین صرافی غیرمتمرکز اتریوم محسوب می‌شود که از قابلیت‌های مختلفی از جمله سفارشات محدود و سفارشات بازار، لغو تراکنش بدون Gas، و همچنین امکان انباشت تعداد زیادی معامله به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند.

این سیستم چگونه کار می‌کند؟

راه‌حل‌های جمع‌بندی یا Rollup با جابجایی محاسبات به خارج از زنجیره و وارد کردن نتایج به شبکه باعث مقیاس‌پذیری آن می‌شوند. هم O2Rs و هم ORs با استفاده از اعتبارسنج‌هایی که داده‌های منتشر شده بر روی زنجیره را تجزیه و تحلیل می‌کنند، از مشروعیت و درستی داده‌ها اطمینان حاصل خواهند کرد.

در بخش‌هایی از وبلاگ IDEX‌ در رابطه با سیستم جدید O2Rs اینگونه توضیح داده شده است:

جمع‌بندی‌ خوش‌بینانه‌ی بهینه شده یا O2Rollup در واقع یک طرح منبع باز لایه‌ی دوم جدید می‌باشد که برای مقیاس‌پذیری بلاک‌چین‌های عمومی طراحی شده است. این سیستم بر روی طرح ترکیبی و Hybrid فعلی IDEX ساخته شده تا مقیاس‌پذیری نامحدود خارج زنجیره را در کنار موارد دیگری همچون هزینه‌ی تسویه حساب خارج زنجیره‌ی ثابت، حذف و از بین بردن تنگنا(bottlenecks) و همچنین حذف هزینه‌هایی که پذیرش نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز را دچار اختلال کرده است را فراهم آورد. IDEX‌ Weblog

چندین کاربرد احتمالی برای این سیسیتم جدید وجود دارد

این فناوری می‌تواند طیف وسیعی از کاربرد‌های گوناگون را داشته باشد. تفاوت این دو پروتکل در این است که O2Rs داده‌ها را تنها خارج از زنجیره یا به عبارتی off-chain منتشر می‌کند، مگر اینکه یک اعتبارسنج(Validator) درخواست بررسی «در دسترس بودن داده‌ها» را ارائه کند. به لطف این تغییر، این سیستم جدید پتانسیل مقیاس‌پذیری نامحدودی خواهد داشت، و می‌تواند کارهای بسیاری پیچیده‌تری را بر عهده بگیرد.

الکس ویرن(Alex Wearn) مدیرعامل کمپانی IDEX با انتشار یک پست توییتری در روز ۶ام نوامبر اظهار داشت که سیستم‌های پرداخت «نقطه‌ی فروش» یا « Point Of Sale» می‌توانند از O2Rs در سرویس‌های پرداخت غیرحضانتی مقیاس‌پذیر که «می‌توانند با توان پردازشی ویزا رقابتداشته باشند» استفاده کنند. وی همچنین توضیح داد که این راه‌حل امکان انتقال سریع و رایگان دارایی‌های بازی‌های ویدئویی که به عنوان توکن‌های غیرقابل انتقال به غیر توکنیزه شده‌اند را فراهم آورد.

«مقیاس‌پذیری» یکی از اصلی‌ترین موانع پیش روی پذیرش گسترده‌ی فناوری بلاک‌چین می‌باشد، زیرا در حال حاضر هنگامی که فشار بر روی سیستم به اوج می‌رسد، بلاک‌چین تمایل دارد کارمزد تراکنش‌ها را افزایش داده و یا به صورت کلی روند پردازش را متوقف کند.

نظر شما در رابطه با این سیستم جدید چیست؟ آیا O2Rs می‌تواند مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری بلاک‌چین‌های عمومی را حل کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا