اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

قوانین جدید مکزیک در حوزه‌ی Fintech منتشر شد

مکزیک قوانین رمزارزی را اعلام و مسئولیت اجرای این قوانین را به بانک مرکزی این کشور محول کرد

نکات برگزیده مطلب
  • دولت مکزیک مقررات مربوط به حوزه‌ی رمزارزی را اعلام کرد. بانک مرکزی مکزیک در مورد قانونی بودن هر یک از رمزارزها تصمیم‌گیری خواهد کرد، همچنین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی مالی باید از بانک مرکزی این کشور برای فعالیت در فضای رمزارزی مجوز دریافت نمایند.

قوانین Fintech بر حوزه‌ی رمزارزی نیز اعمال می‌گردد

دولت مکزیک 10 ستامبر بخشنامه‌ای در نشریه‌ی رسمی دولتی، مربوط به صنعت تکنولوژی‌های مالی (Fintech) منتشر کرد که مقررات رمزارزی را نیز شامل می‌شود.

 

برنادو گونزالس(Bernado Gonzalez)، رییس کمیسیون ملی بانکداری و اوراق بهادار مکزیک (CNBV) معتقد است که، «قانون‌گذاری در Fintech، موجب قانون‌گذاری موسسات مالی و تکنولوژی در مکزیک می‌شود، این موضوع آن را به اولین کشور آمریکای لاتین که بر روی این گروه از شرکت‌ها چهار چوب قانونی وضع کرده است، تبدیل می‌کند.» گونزالس توضیح می‌دهد که «این قوانین بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری عمومی، پرداخت‌های آنلاین و رمزارزی اعمال می‌گردد.»

 

این سند بیان می‌کند، شرکت‌هایی که مایل به انجام معاملات رمزارزی هستند «باید از بانک مکزیک(Bank of Mexico) درخواست مجوز نمایند تا بتوانند از تکنولوژی‌های مرتبط با دارایی‌های مجازی (که توسط بانک تایید شده است) استفاده کنند.»

خبر‌گزاری لا ورداد(La Verdad) شرح داد:

بانک مکزیک(Banxico) سه شنبه 11 ستامبر اعلام کرد، موسسات مالی که علاقه دارند در زمینه‌ی تکنولوژی خدمات مالی با ارزهای مجازی و عملیات ارزهای خارجی فعالیت نمایند، می‌توانند درخواست فعالیت خود را به کمیسیون مربوطه ارائه نمایند. La Verdad

این خبرگزاری همچنین اظهار داشت «به عبارت دیگر، چراغ سبز تبدیل رمزارزها به پول نقد نشان داده شده است.»

گونزالس توضیح می‌دهد که این قانون «برای شرکت‌های کوچک و متوسط امکان جمع آوری سرمایه‌ی مردمی را از طریق پلتفرم‌های جمع آوری سرمایه، بدون نیاز به موسسه اعتباری رایج را مهیا می‌سازد. نرخ‌هایی که امروزه پیشنهاد می‌گردد بسیار کمتر از دیگر واسطه‌های مالی است.» Televisa از او نقل قول کرد «انتظار می‌رود 73 شرکت fintech برای ثبت نام در خواست خود را ارائه نمایند.»

بانک مرکزی مکزیک تصمیم گیرنده‌ی اصلی است

بر اساس اطلاعات منتشره در این نشریه، شرکتها تنها می‌توانند از رمزارزهایی استفاده نمایند که بانک مکزیک آن‌ها را مناسب تشخیص داده است. با این وجود، بانک مرکزی مکزیک هنوز اعلام نکرده است که کدام رمزارز‌ها قانونی هستند.

گونزالس با اشاره به این نکته که قانون fintech رمزارزها را به عنوان «دارایی مجازی» تعریف می‌کند، تاکید می‌کند که «بانک مکزیک می‌تواند تعیین نماید که کدام رمزارز می‌تواند در مکزیک مورد استفاده قرار بگیرد و کدام شرکت‌ها و یا بانک‌ها می‌توانند معاملات خود را با استفاده از آن‌ها انجام دهند.» Criptonoticias نوشت:

Banxico تعیین خواهد کرد که کدام رمزارزها می‌توانند از طریق اوپراتور‌ها معامله شوند. این نهاد مسئول اعطا و یا ابطال مجوز‌های ارائه شده خواهد بود. شرکت‌ها باید به منظور دریافت این مجوز به طور کامل موافقت دستگاه قانون‌گذاری این کشور را به‌دست آورند. Criptonoticias

این وب‌سایت همچنین اعلام کرد مقررات پیشنهادی fintech «به شکل غیر مستقیم بر مدیریت دارایی‌های دیجیتالی تاثیر می‌گذارد» همچنین انتظار می‌رود «مقررات عمومی رمزارزها پیش از 10 مارچ 2019 منتشر گردد.»

شما در مورد تغییرات قوانین رمزارزی مکزیک چگونه فکر می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا