اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بخش زیرساخت‌های بلاکچین نیاز بیشتری به سرمایه‌گذاری دارد

بنیانگذار کمپانی Node Capital می‌گوید سرمایه‌گذاری در این قسمت‌ها به شکوفایی بلاکچین کمک خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب
  • بنیانگذار کمپانی Node Capital، می‌گوید: سرمایه‌گذاری در بلاکچین نیاز به تمرکز بر روی پروتکل و زیر ساخت‌های اساسی دارد. سرمایه‌گذاری‌ها در چین بر روی تکنولوژی متمرکز شده است چرا‌ که حوزه‌ی تکنولوژی هنوز به بلوغ نرسیده و دارای پتانسیل رشد بالایی است.

بنیان‌گذار مشهور شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در چین می‌گوید: سرمایه‌گذاری در بلاکچین(Blockchain) نیاز به تمرکز بیشتر بر روی پروتکل و زیرساخت‌های اساسی دارد.

مدیرعامل و بنیانگذار Node Capital، آقای جان دو(Jun Du) در مصاحبه‌ای اشاره کرد: “هم اکنون سرمایه‌گذاری‌های کورکورانه‌ی زیادی در بلاکچین وجود دارد و در پشت این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها منطق کمی قرار دارد.”

او گفت:

این موضوع در یک بازار بالغ اتفاق نمی‌افتد، بنابراین ما(Node Capital) بر پروژه‌هایی تمرکز می‌کنیم که پروتکل یا زیرساخت‌های اساسی را توسعه می‌دهند. این حوزه به طور کامل توسعه نیافته و پتانسیل‌های بالقوه‌ی زیادی در این بخش وجود دارد.

Jun Du

بلاکچین همچنان در آسیا، حوزه‌ی داغ و جذابی است. شهر نانجینگ(Nanjing) که از نظر ثبت اختراعات در حوزه‌ی بلاکچین در جهان پیشتاز است و جایی است که بحث‌های گسترده‌ای در زمینه‌ی انتخاب سکه‌ی بعد از بیت‌کوین(Bitcoin) و اتریوم توسط صنایع انجام می‌شود. ماه پیش اعلام کرد که در تلاش برای ترکیب بلاکچین با صنایع قدیمی، 1.5 میلیارد دلار بر روی پروژه‌های بلاکچین عمومی(Public chain) سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

بنیانگذار و یکی از مدیران ارشد صرافی Huobi که حجم معاملات روزانه‌ در آن بیش از 1 میلیارد دلار ارزش دارد، گفت:”پروتکل چیزی بنیادی‌تر از بلاکچین‌های عمومی است.”

“در حال حاظر صرافی‌ها سود بسیار زیادی را بدست می‌آورند و بر همین اساس در این صنعت از قدرت بیشتری نیز برخوردارند. اما ضروری است که صنعت بیشتر بر کمپانی‌های تکنولوژی محور تمرکز نماید. توسعه‌ی کیف پول‌ها(Wallets) و تکنولوژی در این حوزه پتانسیل و نقشه‌ی راه طولانی را داراست.”

او افزود: ”اپلیکیشن بخش دیگری است که برای سرمایه‌گذاری روی آن تمرکز کرده است. هنگامی که بلاکچین وارد صنعت خاصی می‌شود، تغییرات واقعی را در پی خواهد داشت که شامل حق تجاری کپی رایت و فاینانس غیر متمرکز است.”

Node Capital همچنین در آمریکا در حال سرمایه‌گذاری است، در ماه جولای، این شرکت در یک رویداد در سیلیکون ولی اعلام کرد که 200 هزار اتریوم در پروژه‌های مستعد که توانایی دستیابی به موفقیت را دارند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

آقای دو در ادامه گفت:

در آسیا ایده‌های بسیار خوبی به منظور ساخت اپلیکیشن‌های بلاکچین وجود دارد. اما در زمینه‌ی تکنولوژی کاستی‌های بسیاری در آن بخش از جهان وجود دارد. ما معتقدیم با گسترش آن به آمریکا این مشکل رفع خواهد شد.

Jun Du

Node Capital در بیش از 160 پروژه‌ی جهانی شامل شرکت ارائه دهنده‌ی کیف پول رمزارزها(Coldlar) و Zipper که سیستم‌عامل موبایل را برای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز توسعه می‌دهد، سرمایه گذاری کرده است. تاکنون در بیش از 5 پروژه سرمایه گذاری کرده است که بیش از 100 میلیون دلار آمریکا ارزش دارد.

کره‌ی جنوبی در کنار آمریکا و ژاپن، سومین کشور از نظر حجم معاملات رمزارزها است. بدلیل حجم بالای معاملات در مقایسه با جمعیت این کشور، قیمت رمزارزها در کره‌ی جنوبی “Kimchi Premium” نام‌گذاری شده است.

او اضافه می‌کند:

در کره‌ی جنوبی مشتریان زیادی برای رمزارزها وجود دارد، اما من به عنوان سرمایه‌گذار، بیشتر به دنبال توسعه‌دهندگان بلاکچین هستم.

Jun Du

آیا اقدامات شرکت‌هایی همانند کمپانی Node Capital به توسعه و گسترش استفاده از بلاکچین درکشورها منجر خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
ZDnet
دکمه بازگشت به بالا