اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

دادگاه آمریکا شرکت تلگرام را به پرداخت جریمه‌ی ۱۸/۵ میلیون دلاری محکوم کرد

دادگاه منطقه‌ای جنوب نیویورک به شرکت تلگرام دستور داده تا به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار جریمه‌ی سنگینی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) پرداخت کرده و همچنین بخشی از دارایی سرمایه‌گذاران را به آن‌ها بازگرداند

نکات برگزیده مطلب
  • اسناد منتشر شده از دادگاه منطقه‌ای جنوب نیویورک محکومیت شرکت تلگرام به پرداخت جریمه‌ی سنگین ۱۸.۵ میلیون دلاری را نشان می‌دهد. بر همین اساس شرکت تلگرام باید ۷۲ درصد از سرمایه‌ی جمع‌آوری شده در پیشنهاد اولیه‌ی سکه(به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار) را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پرداخت کند.

محکومیت تلگرام به پرداخت جریمه از سوی دادگاه منطقه‌ای جنوب نیویورک

بر اساس اسناد منتشر شده از دادگاه منطقه‌ای جنوب نیویورک، قاضی کلوین کاستل به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار آمریکا در راه‌اندازی پیشنهاد اولیه‌ی سکه(ICO) به شرکت تلگرام دستور داده است که در طول 30 روز آینده جریمه‌ی 18.5 میلیون دلاری را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا پرداخت کند. درصورتی که شرکت تلگرام در مهلت تعیین شده جریمه را پرداخت نکند، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌تواند حکم دادگاه مبتنی بر مجازات مدنی را اجرا کند.

حکم دادگاه و جریمه‌ی تلگرام

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز باید جریمه‌ی دریافت شده را به خزانه‌داری آمریکا واریز کند. در حقیقت جریمه‌ی شرکت تلگرام به صورت «جریمه‌ی پرداخت شده به دولت آمریکا برای تمامی اهداف» که مالیات‌های پرداخت شده توسط شهروندان آمریکایی را نیز شامل می‌گردد، ارزیابی خواهد شد.

عودت دارایی‌ها به سرمایه‌گذاران

دادگاه همچنین به شرکت تلگرام دستور داده است تا 72 درصد از 1.7 میلیارد دلاری را که از طریق پیشنهاد اولیه‌ی سکه در سال 2018 به‌دست آورده بود را به سرمایه‌گذاران بازگرداند. شرکت تلگرام قبلا اعلام کرده بود که سرمایه‌گذاران آمریکایی 72 درصد از مبلغ سرمایه‌گذاریشان را دریافت خواهند کرد و سرمایه‌گذاران سایر کشور‌ها نیز قادر خواهند بود فرآیند عودت دارایی‌ها را به یک‌سال آینده موکول کنند و در مقابل 110 درصد از مبلغ سرمایه‌گذاری اولیه را دریافت کنند.

سرمایه‌گذاران آمریکایی 424.5 میلیون دلار از مجموع 1.7 میلیارد دلار سرمایه‌ی جمع‌آوری شده در طول پیشنهاد اولیه‌ی سکه‌ی گرام را تشکیل می‌دهند. پس از آن‌که دادگاه آمریکا فروش توکن‌های گرام را به صورت پیشنهاد اوراق بهادار ثبت نشده ارزیابی کرد، پاول دورف پیشنهاد عودت دارایی سرمایه‌گذاران را مطرح کرد.

نظر شما نسبت به محکومیت شرکت تلگرام به پرداخت جریمه برای اجرای پیشنهاد اولیه‌ی سکه چیست؟ آیا سختگیری شدید سازمان‌های قانون‌گذاری ایالات متحده‌ی آمریکا نسبت به پروژه‌ی رمزارزی شرکت تلگرام نگرانی دولت آمریکا نسبت به رمزارزها را بازتاب می‌کند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا