اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مجمع جهانی اقتصاد دو پروژه‌ی رمزارزی مورد علاقه‌ی خود را معرفی کرد

مجمع جهانی اقتصاد چندی قبل اسامی دو شرکت فعال حوزه‌ی رمزارزها را به لیست شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی فناوری و «مستعد ساخت آینده‌ای بهتر» اضافه کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • مجمع جهانی اقتصاد(World Economic Forum) اخیراً اسامی دو شرکت فعال حوزه‌ی رمزارز که مسئولیت توسعه‌ی سه پروژه‌ی رمزارزی را بر عهده داشته‌اند را به لیست «شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی فناوری سال ۲۰۲۰» اضافه کرده است. طبق اعلام مقامات این سازمان اقتصادی شناخته شده، رمزارزها از جمله فناوری‌هایی هستند که به بهبود وضعیت جامعه و پیشرفت صنایع مختلف در سراسر جهان کمک می‌کنند.

مجمع جهانی اقتصاد و رمزارزها

مجمع جهانی اقتصاد اخیراً دو شرکت فعال حوزه‌ی رمزارزها را به لیست «شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی فناوری ۲۰۲۰» اضافه کرده است. طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با این موضوع، شرکت چین‌لینک(Chainlink) و میکردائو(MakerDAO) به لیست ۱۰۰ شرکت پیشرو در حوزه‌ی فناوری وارد شده‌اند که به گفته‌ی مجمع جهانی اقتصاد، تکنولوژی ارائه شده توسط آن‌ها می‌تواند تاثیر چشم‌گیری بر روی مسائل و رفع مشکلات فعلی جهان داشته باشد.

مجمع جهانی اقتصاد World Economic Forum

شرکت چین‌لینک و دارایی رمزارزی تحت مدیریت آن‌ها یعنی لینک(LINK)، مجموعاً یک شبکه‌ی اوراکل غیرمتمرکز هستند که به شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ سنتی اجازه می‌دهند داده‌های جهان واقعی را به قرارداد‌های هوشمند بلاک‌چینی وارد کنند. میکردائو نیز یک بستر باز جهت دسترسی به خدمات مالی با کیفیت همچون وام دهی، استفاده از یک سیستم دوگانه با استفاده از رمزارز پایدار DAI و توکن بی‌ثبات MKR است.

آینده‌ی اقتصاد در دستان صنعت رمزارزی

سوزان نسبیت(Susan Nesbitt) رئیس بخش نوآوری‌های فراگیر در مجمع جهانی اقتصاد اخیراً اعلام نموده که لیست فوق در واقع به معرفی شرکت‌هایی پرداخت که می‌توانند به «تنظیم مجدد جامعه» و ساخت یک آینده‌ی بهتر کمک کنند.

به گفته‌ی وی، لیست شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی تکنولوژی امسال به شرکت‌هایی پرداخته شده که می‌توانند به بهبود جامعه و پیشرفت صنایع مختلف در سراسر جهان کمک کنند. سوزان نسبیت در ادامه توضیح داد که «این‌ها شرکت‌هایی هستند که متفاوت فکر می‌کنند و به عنوان تغییر دهنده‌ی احتمالی آینده‌ی جهان به راه خود ادامه می‌دهند؛ ما مشتاقانه منتظر نقش آفرینی این شرکت‌ها در روند شکل‌گیری آینده‌ی جهان و صنایع مرتبط با فعالیت‌های آن‌ها هستیم.

طبق داده‌های منتشر شده توسط وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ(CoinMarketCap)، رمزارز لینک در حال حاضر نسبت به سایر پروژه‌های موجود یکی از بهترین عملکرد‌ها و تغییرات ارزش را ارائه کرده است. هر واحد از این رمزارز در روز ۱ام ژانویه با قیمت ۱/۷۹ دلار عرضه می‌شد، درحالیکه قیمت فعلی آن در سطوح ۴/۰۲ دلاری ثابت مانده است.

در همین حال، رمزارز MKR با سقوط نسبی همراه شده و بخش قابل توجه ارزش خود را از دست داده است.هر واحد MKR در روزهای ابتدای سال جاری با قیمت حدود ۵۳۸/۹۸ دلار عرضه می‌شد، در حالیکه هم اکنون قیمت هر واحد MKR به ۴۳۳/۶۵ دلار سقوط کرده است. رمزارز پایدار DAI‌ نیز همچنان نسبت ۱ به ۱ با دلار آمریکا را حفظ کرده است.

نظر شما در رابطه با رویکرد مجمع جهانی اقتصاد و نقش احتمالی رمزارزها در چشم‌انداز آینده‌ی جهان چیست؟ آیا رمزارزها واقعاً تغییر دهنده‌ی وضعیت فعلی جامعه بوده و اقتصاد را به یک مبحث غیرمتمرکز تبدیل خواهند کرد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا