اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

چه عواملی باعث کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته شده است؟

به نظر می‌رسد که طرح هرمی پلاس‌توکن با فروش حجم زیادی رمزارز بیت کوین باعث آغاز این روند نزولی شده است

نکات برگزیده مطلب
  • طی ۲۴ ساعت گذشته رمزارز بیت کوین با یک روند نزولی سخت روبرو شده و با رسیده به مرز ۸ هزار دلاری، بیش از ۱۰ درصد ارزش خود را از دست داده است. اما چه عواملی باعث تسهیل و آغاز این روند نزولی در بازار بیت کوین و سقوط ناگهانی ارزش این رمزارز شده است؟ تحلیلگران معتقد‌اند که پروژه‌ی کلاهبرداری پلاس‌توکن(PlusToken) عامل اصلی این روند نزولی می‌باشد.

سقوط ارزش بیت کوین

قیمت رمزارز بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با یک سقوط ۱۰ درصدی روبرو شده است و باعث شده تا ارز هر واحد BTC به رقمی معادل ۸۱۶۹ دلار برسد. در زمان نگارش این مقاله، قیمت هر واحد رمزارز بیت کوین با یک پله سقوط از مرز ۸ هزار دلار عبور کرد و اکنون به ۷۹۲۱ دلار رسیده است.

bitcoin بیت کوین BTC

سقوط اخیر بازار رمزارزها مطمئناً باعث شده تا تعداد زیادی از مبادله‌گران بازار طی ساعات گذشته اقدام به فروش رمزارزهای خود کرده و چیزی حدود ۹۲ میلیون دلار نقدینگی ایجاد کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که بخش عمده‌ی این سقوط ارزش به دلیل کلاهبرداری‌های پروژه‌ی پلاس‌توکن(PlusToken) و فعالیت‌های چند روز اخیر آن باشد.

ورود حجم زیادی بیت کوین به بازار

پروژه‌ی کلاهبرداری پلاس‌توکن که بزرگ‌ترین طرح هرمی تاریخ صنعت رمزارزها را ایجاد کرده است، تنها یک روز پیش از آغاز این روند نزولی و به رنگ خون درآمد بازار رمزارزها، حدود ۱۳ هزار واحد رمزارز بیت کو‌ین را وارد بازار کرد.

طبق گفته‌های کوین سونسون(Kevin Svenson) یکی از مبادله‌گران بازار بیت کوین، این حرکت ناگهانی پلاس‌توکن یک روند فروش عادی نیست، زیرا در وضعیت فعلی بازار نسبت به تحرکات نهنگ‌ها بسیار آسیب‌پذیر است. وی همچنین اظهار داشت که پلاس‌توکن سعی دارد تمام تحرکات صعودی بیت کو‌ین را سرکوب کند.

آقای سونسون با انتشار یک پست توییتری در روز ۸ام مارس ۲۰۲۰ اظهار داشت:

پروژه‌ی کلاهبرداری پلاس‌توکن روز گذشته ۱۳ هزار واحد بیت کوین که ارزشی معادل ۱۱۸ میلیون دلار دارد را جابجا کرد. آن‌ها همچنین پس از عبور قیمت بیت کوین از مرز ۱۰ هزار دلار در سال جار، همین کار را تکرار کرده بودند. آن‌ها سعی دارند با ثبت سفارشات فروش بازار را به هم بزنند. اساسا ما یک نهنگ غول پیکر در بازار داریم که پس از هر روند صعودی و افزایش ارزش حجم زیادی رمزارز به بازار وارد می‌کند]تا باعث سرکوب روند صعودی شود[. Kevin Svenson

این درحالیست که طبق تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، تنها در عرض چند دقیقه تعداد بیشماری سفارش فروش در صرافی بیت‌فینکس(Bitfinex) به ثبت رسیده و حدود ۱۰۰ هزار واحد رمزارز به بازار وارد شده است.

بازیگران بد به بازار ضربه می‌زنند

گرچه ممکن است ایده‌ی دستکاری بازار توسط پروژه‌ی کلاهبرداری پلاس‌توکن کمی عجیب و بزرگنمایی به نظر برسد، اما این موضوع در ماه دسامبر توسط پلت‌فرم تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی چینالیسیس(Chainalysis) اثبات شد.

پلت‌فرم چینالیسیس با انتشار گزارشات پی‌درپی ثابت کرد که این کلاهبرداری ۳ میلیارد دلاری با تمام تحرکات منفی قیمت بیت کوین در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ ارتباط مستقیم داشته است. شایان ذکر است که قیمت بیت کو‌ین پس از یورش پلیس چین به مقر اصلی این پروژه‌ی کلاهبرداری، به صورت ناگهانی افزایش یافت.

bitcoin بیت کوین BTC
نمودار تغییرات قیمت BTC طی هفت روز گذشته تا به امروز

چینالیسیس تخمین زده است که پروژه‌ی پلاس‌توکن در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار واحد رمزارز بیت کو‌ین آماده‌ی فروش در اختیار دارد. این بدان معناست که پس از اتمام موجودی و فروش تمام دارایی‌های این طرح هرمی، احتمالاً کابوس عدم افزایش قیمت بیت کوین نیز به سر رسیده و شاهد آغاز روند صعودی در بازار خواهیم بود.

 

نظر شما در رابطه با قدرت نهنگ‌ها در بازار رمزارزی چیست؟ چه راهکاری برای مقابله با چنین رفتارهایی منفی در بازار وجود دارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
U.today

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا