اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

شبکه‌ی بلاکچین تلگرام قابلیت ایجاد وب‌سایت خواهد داشت

وب‌سایت‌های ایجاد شده بر روی بلاکچین تان همانند وب‌سایت‌های عادی هستند اما از پروتکل جدیدی استفاده کرده و به پروتکل رمزگذاری HTTPS نیاز ندارند

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت تلگرام جزئیات ایجاد وب‌سایت بر روی بلاکچین تان(TON) را منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده می‌توان از وب‌سایت‌های ایجاد شده بر روی بلاکچین تان برای پرداخت و انجام تراکنش با استفاده از کیف‌پول تان استفاده کرد. همچنین اعلام شده است که وب‌سایت‌های شبکه‌ی تان همانند وب‌سایت‌های استاندارد هستند اما تنها از طریق شبکه‌ی تان و با استفاده از پروکسی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

ایجاد وب‌سایت بر روی شبکه‌ی بلاکچین تلگرام

شرکت تلگرام راهنمای ایجاد وب‌سایت بر روی شبکه‌ی بلاکچین این شرکت که با عنوان شبکه‌ی باز تلگرام یا تان(TON) شناخته می‌شود را منتشر کرده است. بر اساس سند منتشر شده، وب‌سایت‌هایی که بر روی شبکه‌ی بلاکچین شرکت تلگرام ایجاد می‌شوند را می‌توان برای استفاده از دیگر خدمات ارائه شده در این شبکه مورد استفاده قرار داد.

ساخت وب‌سایت شبکه‌ی تان

به عنوان مثال، می‌توان لینک‌هایی همانند « ton: //» را در صفحات html سایت‌های فعال بر روی شبکه‌ی باز تلگرام قرار داد که امکان اجرای تراکنش‌ها و انجام پرداخت را برای کاربران کیف‌پول تان ایجاد می‌کند.

رمزگذاری با استفاده از پروتکل ADNL

از نظر فنی، وب‌سایت‌های شبکه‌ی تان همانند وب‌سایت‌های استاندارد هستند. با این وجود، این وب‌سایت‌ها به‌طور عادی و از طریق اینترنت در دسترس قرار نخواهند داشت، بلکه از طریق شبکه‌ی تان در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

هر وب‌سایت دارای آدرس‌ ADNL(پروتکل شبکه) است و با توجه به این‌که رمزگذاری توسط همین پروتکل انجام می‌شود، استفاده از پروتکل HTTPS ضرورت ندارد.

به منظور ایجاد وب‌سایت‌های جدید و دسترسی به سایت‌های موجود بر روی شبکه‌ی تان، به گیت‌وی‌های(گیت‌وی دستگاهی است که به عنوان دروازه‌ی میان دو شبکه عمل می‌کند) ویژه‌ای در میان شبکه‌ی اینترنت و شبکه‌ی تان نیاز است. دسترسی به وب‌سایت‌های شبکه‌ی تان با استفاده از پروکسی HTTP به RLDP که بر روی کامپیوتر سمت کلاینت اجرا می‌شود و ایجاد پروکسی معکوس RLDP به HTTP که بر روی وب‌سرور میزبان اجرا می‌شود، امکان‌پذیر است.

توسعه‌دهندگان همچنین یک وب‌سایت آزمایشی بر روی شبکه‌ی تان ایجاد کرده‌اند که با آدرس http://test.ton/ و با استفاده از روش اعلام شده در دسترس کاربران قرار دارد.

بر اساس گزارش کوینیت، راه‌اندازی شبکه‌ی بلاکچین تان پس از طرح دعوی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به آینده موکول شده است. در نتیجه کاربران پس از راه‌اندازی شبکه‌ی بلاکچین قادر خواهند بود بر اساس جزئیات منتشر شده بر روی شبکه‌ی تان وب‌سایت ایجاد کنند.

آیا امکان ایجاد وب‌سایت بر روی شبکه‌ی بلاکچین تلگرام موجب ایجاد یک اکوسیستم گسترده بر پایه‌ی بلاکچین تان خواهد شد؟ آیا در آینده شاهد تحول گسترده در پروتکل موجود در وب‌سایت‌های رایج خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دکمه بازگشت به بالا