اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

چهار ویژگی مطلوب رمزارزها در سرمایه‌گذاری

محققان بیت وایز اعلام کرده‌اند که اختصاص بخش کوچکی از سبد سرمایه‌گذاری به رمزارزها می‌تواند ریسک کل سبد سرمایه‌گذاری را کاهش دهد

خبرنامه‌ی سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت دارایی بیت‌وایز(Bitwise) در دسامبر ۲۰۱۹ مقاله‌ای را در رابطه با ویژگی رمزارزها و تاثیر اختصاص بخش کوچکی از سبد سرمایه‌گذاری به این دسته از دارایی‌ها را منتشر کرده است. محققان این شرکت با ارائه‌ی اطلاعاتی ادعا می‌کنند که اختصاص جزء کوچکی از سبد سرمایه‌گذاری به رمزارزها می‌تواند بازدهی سبد دارایی‌های شما را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

چهار ویژگی رمزارزها

 چهار ویژگی که به ندرت در یک سرمایه‌گذاری مشاهده می‌شود اما ترکیب این ویژگی‌ها در رمزارزها مشاهده می‌شوند:

  • پتانسیل بازدهی بالا: قیمت بیت کوین در مقایسه با آغاز سال 2019 دو برابر شده است و در مقایسه با سه سال گذشته نزدیک به 1000 درصد افزایش یافته است.
  • همبستگی کم با دیگر دارایی‌ها
  • نقد‌شوندگی(بازار مبادلات رمزارزها بدون توقف فعالیت می‌کند)
  • ایجاد دسترسی برابر برای تمامی سرمایه‌گذاران

محققان تایید کردند که قیمت بیت کوین دارای نوسانات بالایی است و در نتیجه یک دارایی پُر‌ریسک محسوب می‌شود. اما همچنین اعلام کردند: «بیت کوین هنوز در مراحل ابتدایی فعالیت خود قرار دارد و ارزش آن به‌طور فزاینده‌ای در برابر چشم‌انداز اقتصادی گسترده‌تر ارزیابی خواهد شد.»

در حالی که پیشینه‌ی فعالیت یک دارایی کسب نتیجه در آینده را تضمین نمی‌کند، سابقه‌ی ده‌ساله‌ی فعالیت بیت کوین نشان می‌دهد که این رمزارز همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. اگرچه، بسیاری معتقدند که در مراحل ابتدایی رشد بیت کوین قرار داریم.

تاثیر رمزارزها بر سبد سرمایه‌گذاری

بر اساس گزارش بیت‌وایز که «نقش رمزارزها در سبد دارایی متنوع» نام دارد، حتی سرمایه‌گذاری کوچک رمزارزی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روی سبد سرمایه‌گذاری داشته باشد.

«با وجود نوساناتی که رمزارزها تجربه کرده‌اند، تخصیص 2.5 درصد از شاخص Bitwise 10 به این دسته از دارایی(1 ژانویه 2017 تا پایان سه‌ماهه‌ی سوم 2019) بدون افزایش ریسک سبد سرمایه‌گذاری، بازدهی آن را 50 درصد افزایش داده است. در حالی که تخصیص 1 درصد از سبد سرمایه‌گذاری به دارایی‌های رمزارزی، نوسانات کلی سبد سرمایه گذاری را کاهش داده است و بازدهی آن را 18 درصد افزایش داده است.»

بررسی بدترین دوره‌ی یک‌ساله که از 25 دسامبر 2017 تا 25 دسامبر 2018 را شامل می‌شود، نشان می‌دهد که با وجود رکود در بازار، سبد سرمایه‌گذاری که یک درصد آن به Bitwise 10 اختصاص داده شده است، عملکردی فراتر از استاندارد 60/40 داشته است(در مقایسه با کاهش 8.97 درصدی سبد سرمایه‌گذاری سنتی، تنها کاهش 8.97 درصدی تجربه شده است).

نتیجه‌گیری بیت‌وایز

در نهایت گزارش بیت‌وایز نتیجه‌گیری می‌کند که با توجه به نقد‌شوندگی روزانه‌ی رمزارزها و تاثیر آن بر بازدهی سبد سرمایه‌گذاری، بهتر است سرمایه‌گذاران رمزارزها را نیز در سبد سرمایه‌گذاری خود قرار دهند.

ما معتقدیم که در زمان ورود به دهه‌ی جدید میلادی و مواجهه‌ی سرمایه‌گذاران با مشکلات بازار‌های سنتی سرمایه و اوراق قرضه، سرمایه‌گذاران بیشتری به سوی بازار‌های جایگزین و به ویژه بازار رمزارزها سوق خواهند یافت. زیرا تاثیر رمزارزها (در آینده) غیر قابل انکار است. محققان بیت‌وایز

بر اساس گزارش کوینیت، بیت‌وایز در گذشته بازار رمزارزها را به صورت یک بازار سالم و منظم توصیف کرده بود.

آیا چهار ویژگی اشاره شده در مقاله‌ی بیت‌وایز منجر به گسترش اسقبال سرمایه‌گذاران از رمزارزها خواهد شد؟ آیا اختصاص بخش کوچکی از سبد سرمایه‌گذاری به رمزارزها علاوه بر کاهش ریسک سبد موجب آشنایی و استقبال هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران با این دسته از دارایی‌های نوظهور خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دکمه بازگشت به بالا