اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

کریستین لاگارد: بانک مرکزی اروپا باید در زمینه‌ی رمزارزهای پایدار پیشتاز باشد

رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که این بانک باید تلاش خواهد کرد تا در رابطه با رمزارزهای پایدار یک قدم جلوتر بوده و همیشه پیشتاز باشد

نکات برگزیده مطلب
  • کریستین لاگارد(Christine Lagarde) رئیس بانک مرکزی اروپا به تازگی اعلام نموده که نه تنها در رابطه با بیت کوین، بلکه در حوزه‌ی رمزارزهای پایدار نیز اخیرا تغییر و تحولات زیادی صورت گرفته است، به همین دلیل بانک مرکزی اروپا باید برای پاسخ به نیاز و حجم بالای تقاضا آمادگی لازم را داشته و از سایر بانک‌های فعال در این زمینه یک قدم جلوتر باشد.

صحبت‌های کریستین لاگارد

کریستین لاگارد(Christine Lagarde) رئیس بانک مرکزی اروپا(ECB) در تازه‌ترین صحبت‌های خود به افزایش تلاش‌های این موسسه‌ی مالی در رابطه با رمزارزها اشاره نموده و اعلام کرده است که بانک مرکزی اروپا قصد دارد در رابطه با رمزارزها پایدار همیشه یک قدم جلوتر از سایر موسسات مالی عمل کرده و پیشتاز این صنعت باشد.

ECB

وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود اعلام کرد که بانک‌های مرکزی سراسر جهان از جمله بانک مرکزی انگلیس و کانادا، نسبت به فضای رمزارزی علاقه نشان داده‌اند، به همین جهت بانک مرکزی اروپا قصد دارد «زمانی که صحبت از رمزارزهای پایدار است، این بانک یک قدم جلوتر باشد».

خانم لاگارد همچنین اعلام کرد که ECB در نظر دارد تا اواسط سال ۲۰۲۰ برای نیروی کار خود در بخش رمزارزهای فعالیت دارند، اهداف مشخصی را تعیین نماید. به گفته‌ی او:

christine lagardeبا توجه به تحولاتی که در اطراف ما در حال رخ دادن است، نه در رابطه با بیت کوین بلکه در رابطه با رمزارزهای پایدار، بانک مرکزی اروپا باید از روند فعلی یک قدم جلوتر باشد. اگر این اتفاق رخ دهد[رمزارزهای پایدار همه‌گیر شوند] ما حتما باید یک قدم جلوتر باشید، زیرا حجم زیادی تقاضا وجود خواهد داشت و ما باید به آن پاسخ دهیم. Christine Lagarde

تاثیر گسترده‌ی ارز دیجیتال ECB

در رابطه با اینکه آیا بانک مرکزی اروپا باید ارز دیجیتال بومی خود را صادر کند یا خیر، بحث و گفتگوهای زیادی صورت گرفته است.  اوایل ماه جاری گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد این بانک مرکزی قصد دارد درصورتی که تقاضا برای استفاده از پول نقد در سراسر اروپا کاهش یافته و بخش خصوصی هم نتواند یک راه‌حل کارآمد برای پرداخت‌های برون مرزی ایجاد کند، روند ساخت و راه‌اندازی ارز دیجیتال بومی خود را آغاز نماید.

در این گزارش همچنین توضیح داده شده که یک ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی بانک مرکزی اروپا می‌تواند «تاثیرات گسترده‌ای» بر روی سیستم مالی فعلی داشته باشد؛ این رمزارز نه تنها بر روی نحوه‌ی جابجایی سیاست‌های مالی تاثیرگذار خواهد بود، بلکه باعث خواهد شد بانک‌های واسطه و تجاری نیز از کار بی‌کار شده و عملا ورشکسته شوند زیرا مردم به طور مستقیم از خدمات ECB استفاده خواهند کرد.

شایان ذکر است که ژان‌کلود تریچت(Jean-Claude Trichet) رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا در ماه نوامبر اعلام کرد که «به شدت مخالف بیت کوین» می‌باشد و معتقد است که رویکرد بانک مرکزی نسبت به این رمزارز «کمی بی‌میل و دلسرد» بوده است.

صحبت‌های کریستین لاگارد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا رمزارز صادر شده توسط بانک مرکزی اروپا می‌تواند سیستم اقتصادی کلان را تحت تاثیر قرار داده و آن را مختل کند؟ چه چیز باعث شده تا بانک‌های مرکزی نیز به فکر استفاده از رمزارزها و ورود به صنعت رمزارزی باشند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Cryptoglobe

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا