اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

رمزارزها تا سال ۲۰۳۰ جایگزین ارزهای فیات خواهند شد

بانک آلمانی دویچه با انتشار گزارشی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ ارزهای فیات مغلوب ارزهای دیجیتال خواهند شد

نکات برگزیده مطلب
  • بانک دویچه(Deutsche Bank) در تازه‌ترین تحقیقات خود که با نام «تصور سال ۲۰۳۰» منتشر شده، اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ تقاضا برای ارزهای دیجیتال به بالاترین حد رسیده و این امر باعث از بین رفتن ارزهای فیات امروزی خواهد شد.

رمزارزها جایگزین ارز فیات می‌شوند

طبق تازه‌ترین تحقیقات بانک آلمانی دویچه، تا سال ۲۰۳۰ تقاضا برای ارزهای جایگزین به اوج خود خواهد رسید و در نهایت ارزهای دیجیتال جایگاه پول نقد را از آن خود خواهند کرد.

Deutsche Bank ارزهای دیجیتال

در گزارشی که با نام «تصور سال ۲۰۳۰» منتشر شده، جیم رید(Jim Reid) استراتژیست این بانک آلمانی در رابطه با چالش‌هایی که سیستم ارزهای فیات طی سال‌های اخیر با آن روبرو شده، به ویژه ظهور رمزارزها، اطلاعاتی منتشر کرده است.

وی در این گزارش تصریح نموده که افزایش حجم تقاضای مردم برای استفاده از روش‌های پرداخت غیرمادی(مانند استفاده از ارزهای دیجیتال) و همچنین ناشناس بودن هویت در اینگونه پرداخت‌ها، باعث خواهد شد تا افراد بیشتری به سمت ارزهای دیجیتال حرکت کنند.

پذیرش گسترده و چالش‌های همراه با آن

دارایی‌های دیجیتال باید برای افزایش سطح پذیرش به سه مانع اصلی خود غلبه کنند. یکی از این موانع عبارت است از کسب مشروعیت قابل درک از نگاه دولت‌ها و قانون‌گذاران، که مستلزم ثبات قیمت و قابلیت دسترسی جهانی برای بازار‌های پرداخت می‌باشد.

به گفته‌ی آقای رید، ایجاد یک معاهده با حضور ذینفعان و سهام‌داران اصلی، مانند نرم‌افزار‌های تلفن همراه و ارائه دهندگان کارت‌های اعتباری، می‌تواند باعث آغاز روند توسعه شود. در عین حال، وی خاطر نشان نموده که با پذیرش و مقبولیت رمزارزها توسط جریان اصلی و عموم مردم، چالش‌های جدیدی نیز پدیدار خواهد شد. در بین تهدیدات و خطرات به وجود آمده برای این سیستم مالی مبتنی بر ارزهای دیجیتال، آقای رید به مواردی همچون وابستگی به برق، حملات سایبری و جنگ دیجیتال اشاره کرد. او در بخشی از این گزارش طولانی نوشت:

همانطور که این سیستم شکل می‌گیرد، ممکن است مرز بین موسسات مالی، رمزارزها، بخش‌های دولتی و خصوصی محو شود. Jim Reid

کشور‌ها باید ارزهای دیجیتال صادر شده توسط بانک‌ها را مورد بررسی قرار دهند

در این میان، دولت‌های سراسر جهان به طور جدی در مورد لزوم توسعه‌ی ارزهای دیجیتال ملی بحث و تبادل نظر کرده‌اند. به عنوان مثال روز ۷ام دسامبر، هاروهیکو کرودا(Haruhiko Kuroda) سرپرست بانک ژاپن اعلام کرد که در این کشور برای ارز دیجیتال صادر شده توسط بانک مرکزی(CBDC) تقاضا وجود ندارد. کرودا در ادامه‌ی صحبت‌های خود به افزایش تقاضا برای پرداخت‌های نقدی اشاره کرد و افزود «این بانک تحقیقات فنی و حقوقی را در این زمینه انجام داده است».

البته جزایر بریتیش ویرجین(British Virgin Islands) رویکرد پیشگیرانه‌تری نسبت به ارزهای CBDC اتخاذ کرده و اعلام نموده که این کشور با همکاری استارت‌آپ بلاک‌چینی LifeLabs در حال توسعه‌ی یک ارز دیجیتال با نام BVI-LIFE است. این ارز بخشی از برنامه‌های ابتکاری این کشور در راستای رشد بخش‌های مالی و اقتصادی محلی بوده و قرار است که براساس دلار ایالات متحده قیمت‌گذاری شود.

بانک مرکزی فرانسه نیز قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ برای موسسات مالی داخلی یک ارز CBDC ایجاد کند.

نظر شما در رابطه با تحقیقات این بانک آلمانی و نتایج بدست آمده چیست؟ آیا رمزارزها می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ تماما جایگزین ارزهای فیات شده و سیستم مالی جهان را دگرگون کنند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

یک نظر

  1. تاریخش که مهم نیست مهم اینه همه بدونن که رمزارزها قراره جایگزین بشن و باید هرچه سریعتر راهشون رو پیدا کنند

دکمه بازگشت به بالا