اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

احتمال راه‌اندازی سیستم پاداش‌دهی به سربازان چینی با استفاده از رمزارزها

با توجه به مطالبی که اخیراً در مطبوعات چینی منتشر شده این امکان وجود دارد که این کشور با استفاده از تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها در مقابل وفاداری و عملکرد خوب پرسنل نظامی به آن‌ها پاداش بدهد

نکات برگزیده مطلب
  • چند هفته پس از ستایش رئیس جمهور چین از تکنولوژی بلاکچین، روزنامه‌ی نظامی چین اعلام کرد که احتمال پاداش‌دهی به سربازان چینی با استفاده از رمزارزها وجود دارد. همچنین در این مقاله به پتانسیل تکنولوژی بلاکچین برای ذخیره‌ی داده‌های نظامی نیز اشاره شده است.

پاداش‌دهی به سربازان چینی با استفاده از رمزارزها

روزنامه‌ی صبح جنوب چین(The South China Morning Post) با استناد به روزنامه‌ی رسمی ارتش آزادی‌بخش مردم چین به‌نام PLA Daily اظهار داشت که ارتش چین با به‌کارگیری تکنولوژی بلاکچین از مزایای این نوآوری استفاده خواهد کرد. ارتش چین می‌تواند بر اساس معیار‌های مختلفی همانند مهارت، آموزش، تکمیل وظایف و پرداخت، یک مکانیزم پاداش‌دهی بر اساس توکن به سربازان چینی را ایجاد کند. در بخشی از مقاله‌ی منتشر شده میخوانیم:

اعطا و یا کسر توکن‌ها بر اساس عملکرد روزانه‌ی یک فرد نظامی و در نتیجه ایجاد یک سیستم ارزیابی هدفمند، به طور موثری سیستم مدیریت منابع انسانی را تقویت می‌کند. The South China Morning Post

پس از آن‌که شی جین‌پینگ(Xi Jinping) به پذیرش تکنولوژی بلاکچین چراغ سبز نشان داد، به سرعت کشف پتانسیل‌های تکنولوزی بلاکچین در این کشور فراگیر شد. روزنامه‌ی PLA Daily می‌نویسد:

فن‌آوری بلاکچین مشکل آسیب‌پذیری داده‌های دیجیتالی در برابر ایجاد تغییر، هک و تایید اعتبار داده‌ها را رفع کرده است. PLA Daily

استفاده از تکنولوژی بلاکچین در بخش نظامی چین

نویسنده‌ی مقاله به کاربرد‌های دیگر تکنولوژی دفتر کل توزیع شده(DLT) اشاره است. به‌عنوان مثال، نویسنده پیشنهاد می‌کند که اسرار نظامی بر روی سیستم بلاکچین‌ ذخیره شود. در این حالت بر خلاف سیستم کپی فایل، اسناد طبقه‌بندی شده در میان سرور‌ها توزیع می‌شود.

دفتر کل توزیع شده را می‌توان به منظور مدیریت زنجیره‌ی تامین و لجستیک نظامی به کار گرفت. بعلاوه، با استفاده از این تکنولوژی می‌توان سوابق آموزشی پرسنل نظامی را به منظور به حداکثر رساندن صحت نتایج آموزشی ذخیره‌سازی کرد.

سیستم‌ تعامل بر پایه‌ی بلاکچین می‌تواند موجب تسریع ارتباطات داخلی سازمان‌ها شده و مدیریت منابع انسانی بخش نظامی را بهبود بخشد.

داده‌های آماری وب‌سایت Statista، ارتش چین را به عنوان بزرگترین سازمان نظامی جهان طبقه‌بندی کرده است. بر این اساس، پرسنل فعال ارتش چین بیش از 820 هزار نفر اعلام شده است. ارتش هند پس از ارتش چین در جایگاه دوم بزرگترین ارتش جهان قرار گرفته است.

رسانه‌های محلی چینی در ماه گذشته گزارش کردند که این کشور وفاداری اعضای حزب کونیست را در یک برنامه‌ی بلاکچینی ثبت می‌کند. اعضای این حزب دلایل پیوستن خود را به صورت فهرستی به اشتراک می‌گذارند، سپس این فهرست  به‌طور دائمی در بلاکچین ثبت می‌شود.

بر اساس گزارش کوینیت، جنگ تجاری آمریکا و چین و انگیزه‌ی این کشور برای از بین بردن تسلط دلار آمریکا در معاملات جهانی موجب اتخاذ رویکرد ملایم‌تری از سوی این کشور در مقابل رمزارزها شده است.

نظر شما در رابطه با استفاده از تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها در حوزه‌ی نظامی چیست؟ آیا استفاده از رمزارزها به منظور تشویق پرسنل نظامی موجب بهبود عملکرد و فعالیت آن‌ها خواهد شد؟ عملکرد سیستم پاداش‌دهی به سربازان چینی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دکمه بازگشت به بالا