اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

جوزف لوبین: نسبت به همکاری با ارز دیجیتال بانک مرکزی چین خوش‌بین هستم

لوبین، کمک بنیانگذار رمزارز اتریوم ابراز امیدواری کرد تا انعطاف‌پذیری بیشتری را در رویکرد دولت چین نسبت به اتریوم شاهد باشد

نکات برگزیده مطلب
  • جوزف لوبین(Joseph Lubin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم ابراز امیدواری کرد که ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین(CBDC) امکان همکاری با دیگر بلاکچین‌های عمومی همانند اتریوم را فراهم کند.

همکاری با ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین

لوبین در رابطه با جایگاه اتریوم در آشفتگی سیاسی اجتماعی کشور چین اظهار داشت که اساسا اینترنت با ایجاد بستر دسترسی آزاد به اطلاعات موجب آگاهی بسیاری از مردم شده است. چین یک کشور بزرگ با 1.4 میلیارد نفر جمعیت است ولی دولتمردان چینی از انقلاب وحشت دارند به همین دلیل سعی دارند رضایت مردم را در یک سطح اولیه جلب کنند. در نتیجه، همکاری اتریوم با ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین امکان پذیر است.

لوبین طی مصاحبه‌ای با نشریه‌ی فوربز که در تاریخ نهم نوامبر منتشر شده است، اظهار داشت:

من فکر می‌کنم این ارز دیجیتالی به همان چیزی تبدیل می‌شود که حاکمیت چین انتظار بیشترین سود را از آن دارد. خوشبختانه(ارز دیجیتالی چین) نیز منبع باز است و ما می‌توانیم با آن همکاری کنیم، اما در این زمینه اطمینان ندارم؛ ممکن است دولتمردان این کشور تصمیم بگیرند این نو‌آوری را محدود کنند و یا این تکنولوژی را به عنوان یک ابزار موثر برای تخریب جایگاه دلار به عنوان روش ذخیره دارایی ارزیابی کنند. هر دو سناریو امکان پذیر است. Joseph Lubin

استفاده از رمزارزها به منظور تضعیف جایگاه دلار آمریکا

وی ابراز امیدواری کرد تا انعطاف‌پذیری بیشتری را در رویکرد دولت چین نسبت به اتریوم شاهد باشد. اما امکان ممنوعیت دسترسی به رمزارزهایی همانند اتریوم که رقیب ارز دیجیتالی بانک مرکزی این کشور محسوب می‌شوند را نیز محتمل دانست. وی توضیح داد که توانایی دولت چین در ممنوعیت دسترسی به اتریوم، به انگیزه‌ی دولت و نظارت دقیق بر کاربران این کشور بستگی دارد. وی سناریوی ممنوعیت اتریوم در کشور چین را امکان پذیر دانست. اما ادعا کرد که تکنولوژی‌های جدید همانند شبکه‌ی بلاکچین ماهواره‌ای و شبکه‌ی مش می‌توانند روش‌هایی را برای دور زدن ممنوعیت ارائه کنند.

لوبین با اشاره به پلتفرم تجاری Belt and Road که بر پایه‌ی بلاکچین ایجاد شده است، خاطر نشان کرد که این پلتفرم از تکنولوژی ضعیف‌تری در مقایسه با بلاکچین‌های عمومی همانند اتریوم بهره می‌گیرد.

لوبین افزود:

من دوست دارم در شناخت تکنولوژی اتریوم به دولت چین کمک کنم. فکر می‌کنم، اتریوم قدرتمند‌ترین پروژه‌ای است که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند. این فن‌آوری یک ویروس مثبت برای قرار دادن در ذهن مردم است. Joseph Lubin

لوبین معتقد است که چین به تضعیف جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره‌ی جهان ادامه خواهد داد. بر اساس اظهارات وی روسیه و چین سعی می‌کنند بدون استفاده از دلار آمریکا با یکدیگر تجارت کنند.

لوبین همواره نسبت به توسعه‌ی اتریوم خوش‌بین بوده است، بر اساس گزارش کوینیت، لوبین اعلام کرده است که سرعت پیشرفت نسخه‌ی دوم اتریوم از هر پروژه‌ی دیگری بیشتر خواهد بود.

نظر شما در رابطه با اظهارات لوبین چیست؟ آیا چین به منظور تضعیف جایگاه دلار آمریکا در تجارت جهانی، به گسترش استفاده از رمزارزها کمک خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا