اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

کشف آسیب‌پذیری امنیتی در شبکه‌ی صاعقه‌ی بیت‌کوین

برنامه‌نویس کد‌های شبکه‌ی صاعقه بیت‌کوین(Lightning Network) نسبت به وجود آسیب‌پذیری امنیتی در این شبکه هشدار داد

نکات برگزیده مطلب
  • راستی راسل(Rusty Russell)، برنامه‌نویس استرالیایی و نویسنده‌ی کد‌های شبکه‌ی لایتنینگ بیت‌کوین روز جمعه در توییتی عنوان کرد که «مشکلات امنیتی در پروژه‌های لایتنینگ کشف شده است، این موضوع می‌تواند منجر به از دست رفتن دارایی‌ها گردد.»

راسل جزئیات بیشتری را در زمینه آسیب‌پذیری کشف شده در شبکه‌ی صاعقه ارائه نکرد و اظهار داشت که اطلاعات بیشتر طی چهار هفته‌ی آینده ارائه خواهد شد.

وی به کاربران توصیه کرد که نسخه‌های پیشین گره‌های شبکه صاعقه که دارای آسیب‌پذیری و مشکل امنیتی می‌باشند را به روزرسانی کنند. نسخه‌هایی که بروزرسانی آن‌ها توصیه شده، عبارتند از:

  • (CVE) -2019-12998 c-lightning نسخه‌های پیش از 0.7.1
  • CVE-2019-12999 lnd نسخه‌های پیش از 0.7
  • CVE-2019-13000 eclair نسخه 0.3 و ماقبل

شبکه‌ی صاعقه بیت‌کوین(Bitcoin’s Lightning Network)؛ یک روش افزایش مقیاس‌پذیری در لایه‌ی دوم محسوب می‌شود و به‌منظور انتقال سریع‌تر دارایی‌ها در سطحی بالاتر از شبکه‌ی بیت‌کوین ایجاد شده است. این شبکه نخستین مرتبه در فوریه 2015 معرفی گردید و همچنان با وجود مشکلات بسیار در مراحل ابتدایی کاربرد‌پذیری قرار دارد. بر اساس اعلام وب‌سایت The Block، بیش از 50 شرکت همانند Casa، OpenNode و Thor تلاش می‌کنند شبکه‌ی صاعقه را به عنصر اصلی تراکنش‌ها تبدیل کنند.

آیا کشف آسیب‌پذیری در کد‌های شبکه‌ی صاعقه روند پذیرش آن را آهسته و یا متوقف خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
Theblockcrypto
دکمه بازگشت به بالا