اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

حجم ناچیز معاملات غیرقانونی بیت‌کوین در مقایسه با ارزهای فیات

گزارش Messari.io نشان می‌دهد که در ازای هر یک دلار خرج شده در قالب بیت‌کوین، در وب تاریک حداقل ۸۰۰ دلار پولشویی می‌شود

نکات برگزیده مطلب
  • پس از جلسه‌ی وزارت خزانه‌داری آمریکا با تمرکز بر روی رمزارزها، بسیاری رمزارزها را در راستای خواسته‌ی مالیشان ارزیابی می‌کنند. اما استیو منوچین(Steven Mnuchin)، با مرتبط کردن بیت‌کوین به فعالیت‌های غیرقانونی، مورد انتقاد علاقه‌مندان به حوزه‌ی رمزارزی قرار گرفت. Messari.io در تلاش برای از بین بردن این تصور، با انتشار گزارشی مشارکت ارزهای فیات در تقلب را با بزرگترین رمزارز جهان(بیت‌کوین) مقایسه کرد.

گزارش Messari.io

در گزارش Messari.io با عنوان «بیت‌کوین در طرحی بزرگ(Bitcoin in the grand scheme of things)» سهم بیت‌کوین در فعالیت‌های غیرقانونی بسیار کوچک جلوه می‌کند، در حالی که استفاده از دیگر روش‌ها برای اجرای فعالیت‌های غیرقانونی رایج‌تر است، این گزارش با ترکیب آنالیز داده‌های Chainalysis و اداره مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد(United Nations Office on Drugs and Crime) ادعا می‌کند که:

به ازای خرج شدن هر یک دلار بیت‌کوین در وب تاریک، حداقل 800 دلار پولشویی می‌شود. گزارش Messari.io

در حالی که این شفاف‌سازی ممکن است به عنوان یک شوک برای غول‌های بزرگ بازارهای مالی کنونی ارزیابی شود؛ messari.io کل حجم بیت‌کوین‌های خرج شده در وب تاریک را در نظر گرفته است که عمدتا شامل معاملات قانونی نیز می‌شود و از نظر سازمان‌های جهانی مشکلی ندارد.

بیت‌کوین در طرحی بزرگ

بعلاوه، یک مقایسه‌ی سر به سر نشان می‌دهد که اقتصاد‌های جهانی یک افزایش انفجاری را در موجودی پول فیزیکی و دارایی‌های دیجیتالی خود دارند. اتحادیه‌ی اروپا با پرچمداری در این زمینه 0.87 میلیارد دلار را عرضه کرده است که 98 درصد از کل عرضه‌ی بیت‌کوین(با در نظر گرفتن قیمت 10 هزار دلاری برای بیت‌کوین) که انتظار می‌رود در سال 2020 ثبت شود، بیشتر است.

 

این گزارش ترازنامه‌ی بانک فدرال رزرو را در سال 2009(زمانی که بیت‌کوین راه‌اندازی شد) در نظر می‌گیرد. در اینجا بر اساس ترازنامه‌ی بانک فدرال رزرو نتیجه‌گیری می‌شود که نرخ انتشار ارز 13,664 درصد است در مقایسه با عدد 12 میلیارد برای بیت‌کوین.

این گزارش توسط توئیت کاربری با نام @fmoulin7 برای منوچین ارسال شده است. وی نوشت: «یک یاد‌آوری سریع»

بسیاری از رهبران جامعه‌ی رمزارزی انتظار دارند دولت آمریکا امکان استفاده از رمزارزها را با وجود محدودیت قانون‌گذاری ایجاد نماید. با این وجود، انتظار تسلط بیت‌کوین بر معاملات آینده در جهان با و یا بدون وجود حمایت دولت‌ها وجود دارد.

آیا منتقدان موضوع معاملات غیرقانونی را به عنوان ابزاری برای فشار بر جامعه‌ی رمزارزی استفاده می‌کنند؟ آیا با وجود ماندگاری همیشگی تراکنش‌ها در بلاکچین، رمزارزها راه بهتری برای پیگیری و انهدام فعالیت‌های پولشویی نیستند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Ambcrypto
دکمه بازگشت به بالا